Forumsvar skapade

Sida 357 av 498
  • sourra

sourra

Medlem
    14 maj, 2008 vid 13:40 som svar på: Vad för nytta har jag av certifierad utbildning?

@Klubben 465407 wrote:

Fick aldrig något certifikat när jag gjorde kurs förra året 🙁 va gör man då änna? palla gå om kursen igen när man kommit igång sjukt bra

Käässt om det är utkommunicerat att certet ska ingå. Kontakta stället där du gick kurs och be att få det bums.

@xfel 465425 wrote:

Om man har haft en trafik-incident har jag för mig att man brukar låta försäkringsbolagen reda ut en del. Då är det inte så kul att vara kopplad till någon skojare.

Som befogenheter tänker jag mig att någon livräddare eller dylikt. hindrar en från att köra av olika anledningar(ex risk för andra, väder/vatten-förhållande), kan man då visa upp sin licens.

Kopplad till skojare? Förstår inte vad du menar här men krockar du med nån när du surfar och det blir rättssak så är det samma ansvarsregler som gäller som det är för övrig sjötrafik. I nuläget gör det varken till eller från om du har cert vad det gäller rättigheter att surfa i Sverige men det ligger något i det pjoter säger ovan.

• sourra

sourra

Medlem
    14 maj, 2008 vid 13:17 som svar på: Reef-proof kites?

Unstoppable force? Hehe, det räcker ju med att hala fram the beer bong så är du fucking far from unstoppable.

Remmen, du får ta och krascha lite hårt framför stenpiren i Läjet så kanske du får anledning att testa releasen och kanske rent av se hur prylarna funkar i kombinationen vågor/sten =)

• sourra

sourra

Medlem
    14 maj, 2008 vid 11:17 som svar på: Habo Kickoff bilder

You fucking asshole, vad är det här för photoshoporgie? Och har du fler bilder som borde ligga uppe på Goda Livet?

• sourra

sourra

Medlem
    13 maj, 2008 vid 21:06 som svar på: Habo Kickoff bilder

Nu ligger även Dinjevla Fifan’s bilder uppe på http://www.jah.se/goodlife

• sourra

sourra

Medlem
    13 maj, 2008 vid 19:26 som svar på: [Film] Fler än len10 som laddar hårdvind

Äääh, Neven kör också med bindningar då det brallar i och då kör han sina gamla EH Waves.

• sourra

sourra

Medlem
    13 maj, 2008 vid 18:58 som svar på: [Film] Fler än len10 som laddar hårdvind

Vad fan Nils, du laddar ju hårdare än sådär när det blåser i Kohagen. Det där klippet var en klar besvikelse med tanke på vad man har sett för åkning med den lille fule fan tidigare. Enda likheten han har med Len10 är att de båda har vita dräkter.

• sourra

sourra

Medlem
    13 maj, 2008 vid 12:25 som svar på: Bilder på skotten från kickoffen?

Det är märkligt att den ena killen som knyter in Haggis-Mannen i sitt tält ser ut som jag med tanke på att jag är oskyldig till allt vad sattyg heter.

• sourra

sourra

Medlem
    13 maj, 2008 vid 09:06 som svar på: Habo Kickoff bilder

Vad fanken Nicco, det var ju lifestyle i kubik, ett socialt event med inslag av surf. Det enda man hade kunnat önska sig var 3 m/s extra men utöver det var helgen heeelt perfekt.

• sourra

sourra

Medlem
    13 maj, 2008 vid 07:56 som svar på: pite paltens vänner

@LANGENS_KITE 465086 wrote:

Äkta vara, inge skåne blandning.

Det är ingen skåneblandning i min palt. Den kommer från andra sidan Umeälven från din ö sett…

• sourra

sourra

Medlem
    13 maj, 2008 vid 06:32 som svar på: pite paltens vänner

@HugeO 465049 wrote:

Fan vår blev jevligt grådassiga och jevligt hårda! haha vad gör vi för fel! dock sket i vi o skala skiten, plus att vi använde FAST potät!

Hade varit fint om ni kunde kommit ner ännu en gång Mr SOurra+ Nevan, Det är ju en del aktiviteter på g runt Båstad trakten i sommar, så slipepr ni åka allt för långt in i skånelandet

De blir gråare och hårdare ju mer mjöl (framför allt kornmjöl) man har i. Det är därför det är så viktigt att hälla bort all vätskan som blir över när man rivit potatisen så det inte krävs så mycket mjöl för att få rätt konsistens på smeten. Vill man ha palten ljusare och slaskigare så gäller det att köra hårdare på vetemjölet. Att mosa ned några kokta potatisar eller riva några grisiga färdigskalade potatisar på burk istället för några av de ordinarie potäterna kan också lösa upp konsistensen lite.

För säkerhets skull får vi väl komma ned och härja igen i sommar så det finns anledning att käka fyllepalt.

• sourra

sourra

Medlem
    12 maj, 2008 vid 21:38 som svar på: pite paltens vänner

Ja lätt, då ska jag laga den enligt konstens alla regler. Just ja – glöm inte vara full eller dylikt då du äter palten ty då smakar den ännu bättre. Och smör och lingon ska man alltid ha på, oavsett om den är kokt eller stekt.

• sourra

sourra

Medlem
    12 maj, 2008 vid 21:32 som svar på: pite paltens vänner

Fan, jag trodde ni hade det på G när Frode ringde. Men ok, here it goes:

Smet:
    10 råa potatisar, helst vinterpotatis
    1 1/2 tsk salt
    6 dl kornmjöl
    1 – 2 dl vetemjöl (eller durumvete om man vill ha Habo edition. Ta då 3-4 dl durum och 4 dl kornmjöl)

Fyllning:
    400 g saltat tärnat fläsk eller bacon

Gör så här:

1. Sätt vattnet på kokning och salta det med ca 1 tsk / liter
    2. Skala och riv potatisen.
    3. Häll av det mesta av vätskan som potatisen släpper ifrån sig men spara det ifall du skulle råka bland så att smeten blir för stabbig.
    4. Blanda potatis, salt och mjöl men häll inte i allt mjöl på en gång. Smeten ska vara lite som sconesdeg i konsistensen.
    5. Forma runda bollar i ungefär samma size som en tennisboll, tryck in fläsktärningarna i mitten och täck för hålet med smet.
    6. Lägg palten på en slev och sänk ned den i det kokande vattnet.
    7. När palten flyter upp är den som regel klar men man kan låta den koka i 5 minuter till.
    8. Skär palten i två delar och klicka på smör och lingensylt.

Vill man ha palten uppstekt så låter man palten svalna, lägger den i kylen, tärnar den dagen därpå och steker den i mycket flott. Lyckas man inte köper man färdig palt från http://www.pitepalt.se/ men det är fan en klåpares utväg.

DSC_0114.jpg

• sourra

sourra

Medlem
    12 maj, 2008 vid 21:13 som svar på: Habo Kickoff bilder

Nu är http://www.jah.se/goodlife upp igen med såväl partajbilder som bilder från dagarna. Mina bilder och Johan W’s ligger där. Jag ska se om jag kan få Jevla Fifans bilder också.

• sourra

sourra

Medlem
    12 maj, 2008 vid 19:37 som svar på: Habo Kickoff bilder

Just i fan, sidan ja. Ska fixa igång den på studs.

• sourra

sourra

Medlem
    12 maj, 2008 vid 19:24 som svar på: Habo Kickoff bilder

Det där är ju bara en vanlig festis-ish.

Sida 357 av 498
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA