sourra
Forumsvar skapade
-
Tror nog Bularoon gör sig bäst som dörrmatta med sin heavy duty-design. Men kolla om du inte kan hitta en sån vadderad gammal 180 cm-twintip från Naish, den kan nog bli en perfekt dörrmatta om man hyvlar av en dm på dess tjocklek.
-
Hehe, nej svinga på nu Ulrik, jag är nyfiken på vad du kan hitta på för lustigt här. I vindstilla tider som dessa behöver man underhållning. Det var till och med kul att sitta och sätta öljetter på det arma tygstycket.
-
I have to pass on this one Tony. No wind is no wind. I’ll be amusing myself with an outdoor climbing session instead. We’ll have to talk about next weekend’s plans. Peace!
-
Var hittar du en prognos som är god inför morgondagen Tomas…?
-
Hey Tote, vind i helgen eller?
-
Bokskogen? Är det Biblioteket du snackar om nu igen?
-
Men för fan! Jag sa ju åt Johan att chefa upp dina semesterplaner. Kan ni inte byta så att nån annan kan glida på mässingsstången i slutet på juli?
-
@Luuddee 460751 wrote:
synd att det inte blir några klibbor =( har itne fått någon design av skotten än. så vi hinner inte göra några klibbs.
Det talas om att det guerilla-trycks klibbor lite här och var i vårt vindstilla land…
-
Hej Torbjörn! Mig veterligen blir det kvalificerade gissningar som svar på många av frågorna. Se nedan mina svar och gissningar
@Thorbjorn 460808 wrote:
Jag behöver lite svar på frågor?
Bra med lite information i förhand
- Var började kitesurfingen? år, var, vem?
Kolla på wikipedia så finner du detta - Hur många utövare finns det i skåne/Sverige/Internationelt?
Ingen aning. 300/1200/30000? Ren gissning, ej baserat på nåt. - Hur länge har sporten funnits i sverige?
1999 är ett årtal som ofta nämns. Maila Falle och fråga, han var helt klart bland de tidigare. - I södra sverige kör vi året runt, hur är det i resten av landet?
Vi kör året runt i hela landet men på vissa delar blir vattnet hårt på vintern så då får man byta bräda. - Är det fler än Mike Blomvall som är aktuella i eliten i år? (Hoppas att jag stavde namnet rätt ”Skotten”)
Erika vad hon nu heter kör ju speed men sen vet jag inte. Sparre har ju tävlat (också Skåneprodukt) men man kanske ska understryka att det ofta handlar om prestigelös amatöråkning. - Hur många kitenördar har vi från andra länder som bor och kitar här?
Det brukar vara ett gäng norrbaggar som kommer ned till Varberg när det är bra förhållanden. Antal okänt men i storleksordningen 15 st. Sen har vi ju Skotten såklart. Jag tror även att Phil Richmond är här och åker ibland och den däringa Dezzis pojkvän är väl här nån gång? - Hur många kvinnor kitar?
Det är väl runt 1/10 (också gissning men mer rimlig sådan). - Hur är åldersfördelningen i sverige
Allt från 12-13 bast up till… ptja… gammalt. I Danmark har de ju Poul83 (a.ka. Gammel-Poul) som är 83 bast och kör varje dag det blåser. Här är nog merparten kring 25-35 men spridningen torde vara god.
Hur du några fler svar som kan vara matnyttigt angående kitesurfing
- Var började kitesurfingen? år, var, vem?
-
-
@Virena 460671 wrote:
Men hon ar ju jordens odmjukaste tjej pa ett grymt positivt satt, inga diva fasoner dar inte! Det racker med att ha stil pa vattnet. Hon e grym!
OT:
Virre, du verkar ha fått Nils säng om man ska gå efter beskrivningen på din resdagbok. Fast de andra är ju inte direkt Hästens-sängar de heller =)
Avloppet blir bra om du bara slänger allt som ligger för avloppet. Var glad så länge inte vattnet tar slut som det gjorde för oss… -
Jävlar, bra skjuts! Ä de Luuuderitz?
-
@christian12345 460621 wrote:
eller kanske ett lokalt tema: ”RÖR INTE MIN RIBBA”
Hehe, jag ställer mig helt bakom den. Man skulle kunna klämma dit en liten text under som säger ”(…eller någon annan strand för den delen)” eller liknande så blir den aktuell för hela sverige plus att man hajjar ju till när man ser den stora texten.
-
Rya, sluta kolla på såna filmer. Du ska ju jobba upp ditt kite-stoke säger jag ju! =)
-
Allt är en fråga om hur prognoserna kommer se ut. Levererar Öland kommer du inte se mig i Varberg men annars finns det goda möjligheter =)