Forumsvar skapade

Sida 364 av 498
  • sourra

sourra

Medlem
    28 april, 2008 vid 08:17 som svar på: Brädkonstruktion: Full-wrap PVC

Det var alltså den här konstruktionsbeskrivningen jag tänkte på:
    [IMG]http://www.dcboardz.com/images/xsectionboard.JPG[/IMG]

• sourra

sourra

Medlem
    27 april, 2008 vid 21:43 som svar på: Ännu en skön film med Sebastian Bubmann (Flysurfer)

19m foil + Door? Låter som en jävligt hardcore tävling…

• sourra

sourra

Medlem
    27 april, 2008 vid 21:17 som svar på: Varberg i morgon

Sourra lämnar inga rester

• sourra

sourra

Medlem
    27 april, 2008 vid 20:41 som svar på: Varberg i morgon

Kommer ned och tar skrapet vid halv sju…

• sourra

sourra

Medlem
    27 april, 2008 vid 19:40 som svar på: Geeks, hilfe!

@Blackadder 461228 wrote:

Å ändå tycker jag med att det är mer tryck när det är kallt. Hur säkra är ni på de där 5%? Jag läste ingen fluiddynamik på fysikerlinjen så jag har lite dålig koll.

I samma tråd som vår Svenske vän skrev det där om mol och grejer så lade han in bilden som synes nedan. Därifrån blir det rätt lätt att räkna på %. Vad det gäller kvadraten i rörelseenergiuttrycket så är det hastigheten som kvadreras. Massan är inte kvadrerad så man kan räkna helt linjärt.

[IMG]http://www.kiteforum.com/download/file.php?id=18717[/IMG]

• sourra

sourra

Medlem
    27 april, 2008 vid 11:50 som svar på: Nya typ av kitebräda!

Här har du lite att läsa om Race #1 och vilka brädor som det körs på (det står inte mycket, men brädorna nämns).

http://www.kiteforum.com/viewtopic.php?t=2347830&p=523194

• sourra

sourra

Medlem
    27 april, 2008 vid 11:42 som svar på: Geeks, hilfe!

Dags att väcka en gammal tråd. Hittade nedstående på Kiteforum (skrivet av en svensk) angående luftfuktighet.

Dry air is heavier and have a higher density than wet air. This might seem totally unlogical since you add water, and you would think that the added water would add weight, but it is actually the exact opposite and it makes the air lighter.

This is because of the physical rule that claims that a ”free” cubic metre of gas will contain the same number of molecules, no matter which gas it is (given that the temperature and pressure is constant ofcourse). Adding water vapor (which is ”water gas” to be clear) will make the previous one cubic metre gas expand to a bigger volume than before, but the number of molecules in the cubic metre will remain the same (and the definition of density is still weight per volume). Air is 99% nitrogen and oxygen. This means that some nitrogen and oxygen molecules will me ”replaced” by water vapor. Water vapor is lighter than both nitrogen and oxygen molecules => the total mass in the qubic metre will be reduced.

Strange, but true.

The difference is not that big however. At a given temperature air with 100% humidity is 1% lighter than totally dry air (0% humidity).

• sourra

sourra

Medlem
    27 april, 2008 vid 09:40 som svar på: Dax Att Byta Linor!

Vad tar de för linorna?

• sourra

sourra

Medlem
    26 april, 2008 vid 23:45 som svar på: Protestlista bensinskatten!

Såna här grejer har ju gått några varv tidigare och det är bara att konstatera – det kommer inte hända nåt om så 90% av hela sveriges befolkning skrev på. Köp en soppasnålare bil och lägg energin på nåt som går att påverka istället, t.ex. surfförbudens vara eller icke vara. Inget illa menat, bara krass verklighet.

• sourra

sourra

Medlem
    26 april, 2008 vid 20:28 som svar på: Vem säljer filmen Lines?

Det är inte en så dum idé men jag stöttar gärna de få tilltalande produktioner som görs.

• sourra

sourra

Medlem
    26 april, 2008 vid 17:45 som svar på: Kite kurs

Hehe, såg ovan att du redan hittat dom. Så går det när man inte läser ordentligt. Kolla med Fahlensurf.se så kan du få kontaktuppgifter och eventuellt tips på ännu fler instruktörer i skåne.

• sourra

sourra

Medlem
    26 april, 2008 vid 17:42 som svar på: Kitekurs i Malmöområdet

Veteraner i sammanhanget: http://kitelife.se/

EDIT: Hehe, såg ovan att du redan hittat dom. Så går det när man inte läser ordentligt. Kolla med Fahlensurf.se så kan du få kontaktuppgifter och eventuellt tips på ännu fler instruktörer i skåne.

• sourra

sourra

Medlem
    26 april, 2008 vid 17:31 som svar på: Utkast till Länstyrelsen. Yttran angåend surförbud

Okay, min Skånska lokalkännedom har sina brister.

• sourra

sourra

Medlem
    26 april, 2008 vid 16:50 som svar på: Utkast till Länstyrelsen. Yttran angåend surförbud

Finfint. Jag kommer här med lite små ändringsförslag på första stycket och underskriften:

Enligt Carin Brange, Informatör vid Malmöpolisen, har polisen ej fått kännedom om att vind- eller kitesurfare ska ha varit inblandad i någon incident eller olycka på Ribbersborgsbadet, i folkmun kallat Ribban. Det finns heller ingen kännedom om några klagomål mot vår verksamhet på Ribban, öster om kallbadhuset, under badperioden från maj till september i 2007.

/…/

Med Vänlig Hälsning

Ribbans surfare genom Thorbjörn Midwind

• sourra

sourra

Medlem
    26 april, 2008 vid 16:40 som svar på: Ny beställning på måndag!

Jäkligt nice grafik på den med rosa texten. Hade jag inte redan haft fler brädor än vad ett samboförhållande kan bära hade jag nog unnat mig en.

Sida 364 av 498
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA