Forumsvar skapade

Sida 363 av 498
  • sourra

sourra

Medlem
    30 april, 2008 vid 07:44 som svar på: En dag i Torkelstorp

@stebe 462004 wrote:

Ha ha bra skrivet.

Du låter lite bitter, var det för att du fick vada 500m med en kite under armen, eller var det bara för att TT sög fett igår.

Både och. Sen vet jag inte om 500 meter stoppar ty det kändes som en mil. En mil med vatten till naaavelen.

• sourra

sourra

Medlem
    29 april, 2008 vid 20:35 som svar på: Oknäckbar bräda köpes!!!

@johnk 461805 wrote:

Jag har en (antagligen) knäckbar bräda. Är det nåt speciellt man ska undvika för att behålla den oknäckt? Låta bli kallt vatten är inte riktigt ett alternativ för jag vill köra året runt.

1. Kör med brädfodral så du inte funkar upp brädan och skapar brotthänvisningar i nått skikt av brädan.
    2. Landa inte platt och hårt

Busenkelt. Fast alla brädor går att knäcka men vissa brädor ger med sig först efter din benstomme gör det =)

Brädor med träkärna tycks generellt sett hålla bra.

• sourra

sourra

Medlem
    29 april, 2008 vid 20:24 som svar på: Problem med ögonen

@FarbrorFräz 461951 wrote:

haha det stog ”extreme” 25 gånger på http://www.seaspecs.com/html/specifications.html

extrema glasögon..!

De är extremt fula men extremt bra. Annars har Dirty Dog en schysst modell med polariserat glas som är gjord för vattensport men som samtidigt är schyssta som vanliga brillor.

• sourra

sourra

Medlem
    29 april, 2008 vid 07:20 som svar på: Olofsbooo

@Che_Riff 461717 wrote:

Du Hedlund! Du har aldrig och kommer aldrig vara en ”Shift”-leader :).

Cheriffen, f/k/a the Shift leader, som numera sålt sig till att köra meskites

Hehe, anar jag en bomkörningsbitterhet? Jag har faktiskt en Torch på ingång så jag är nog snart en Shift-leader ändå =)

• sourra

sourra

Medlem
    28 april, 2008 vid 22:53 som svar på: Draget pix

Vad fan Arild, har du klonat dig så du kan surfa på två spots samtidigt?

• sourra

sourra

Medlem
    28 april, 2008 vid 22:47 som svar på: Olofsbooo

Bara för att visa att vi verkligen körde kvällsskiftet kommer här våra dunkla höjdpunkter.

1. Neven hoppar
    2. Sourra och Hampan länsar Nevens fickor medan han hoppar
    3. Sourras Kook-Clamp funkar lika bra som alltid – klart som fan att han är glad.

• sourra

sourra

Medlem
    28 april, 2008 vid 22:31 som svar på: Olofsbooo

Vad fan? Ser jag i syner eller kör han enhands-raleys ala Langeree? Det är inte bara Arildinho som har bitat till sig, Löx är stark som en hulk han med.

• sourra

sourra

Medlem
    28 april, 2008 vid 22:27 som svar på: Olofsbooo

Som skiftledare måste jag säga att mina gubbar och gummor utförde ett prima arbete. Den Gröne Bastarden hade lite för tight satta straps men trots detta var det en finfin invigning. Kan inte bärga mig tills jag får köra dubbelgubbar med honom.

• sourra

sourra

Medlem
    28 april, 2008 vid 21:36 som svar på: Varberg i morgon

Obo var klart dugligt idag. Inte grymt, inte kass, men klart körbart med helt ok lyft i grejerna mellanåt.

• sourra

sourra

Medlem
    28 april, 2008 vid 21:32 som svar på: Nordic Surfers Mag #1

Sjukt nice Mathieu, det här var långt över förväntan! Det enda dåliga med tidningen är att det är så länge kvar tills man får mera =)

• sourra

sourra

Medlem
    28 april, 2008 vid 13:41 som svar på: Varberg i morgon

Ojoj, ser nästan ut att vrida lite mycket mot ost. Gamble, gamble, ska man åka till Obo eller ej…?

• sourra

sourra

Medlem
    28 april, 2008 vid 09:57 som svar på: protestlista bensinskatten!

@Rooster 461478 wrote:

Vilka fantastiska miljöinnovationer är det som det höga bensinpriset har bidragit till i Sverige? Etanolfiaskot som gjort att en stor del av Sveriges mackar fått stänga p g a att dom blivit tvingade till nya pumpinvesteringar? Och som fått Sverige att ensidigt i Europa satsa på ett bränsle som snarare skapar mer utsläpp och problem än det motverkar…

Eller finns det fler i pipen…?

Jag vet inte om du känner till detta men i Sverige jobbar man (alla våra fordonstillverkare jobbar i denna riktning) en hel del med hybridlösningar för fordon. Man håller även på en hel del med bränsleceller och andra bränslelösningar och det är ju sådant som skulle kunna benämnas som typiskt bra miljöinnovationer.

Nu verkar ju du ha redan bestämt dig för att Etanol suger men man har rätt nyligt lyckats konvertera en SAAB med dieselmotor till att gå på Etanol och fått extremt hög verkningsgrad (typ bränsleförbrukning som en diesel och effekt som en bensinare).

Fakta om bilen
    Saab 9-3 med Saabs original dieselmotor, där förbränningsrum, bränslesystem och motorns programvara modifierats.

– Maximal effekt 195 hk, vridmoment 410 Nm
    – Låg bränsleförbrukning, landsvägstester visar ca 5 lit/100 km
    http://sv.bsr.se/news/219/

Också typiskt bra miljöinnovation. Men tillbaka till kärnan i trådan – nej, jag kommer inte skriva på. Det är inte synd om oss stackare som köper surfprylar för 30 papp och sen klagar på att trippen till lokala spoten blir 50 eller 100 kronor dyrare. Miljön är viktigare än tjockleken på min plånbok.

• sourra

sourra

Medlem
    28 april, 2008 vid 09:06 som svar på: Varberg i morgon

Hmm, har aldrig hört Olofsbo nämnas som ett fett vågställe men jag tar med The Green Bastard i alla fall. Det är dags för premiärtur.

• sourra

sourra

Medlem
    28 april, 2008 vid 08:41 som svar på: protestlista bensinskatten!

@Knodden 461242 wrote:

Var skall vi börja?

Skall lilla Sverige slå knut på sig självt och gå i KK innan de riktigt stora bovarna sätter fart? – Se mitt inlägg ovan.

Jag ser inte grunden till ditt resonemang. Går Sverige i konken för att bensinen är dyr jämfört med UK? Som någon lite mer klarsynt person skrev ovan så är det ett bra tillfälle att sko sig på miljöinnovationer istället för att sitta på arslet och lipa. Visst har du rätt i att bränslet är löjligt billigt i USA men du kanske kan komma på några andra saker som är galna med landets finanser? Men att UK skulle vara ett paradis för vägtransporter stämmer ju inte, se nedan för aktuella bensinpriser i €.

Norway 1.509
    N.Ireland 1.46
    GB(UK) 1.457
    Sweden 1.361

• sourra

sourra

Medlem
    28 april, 2008 vid 08:22 som svar på: Varberg i morgon

@Yann 461442 wrote:

Ja vad blir det nu? Olofsbo eller Torkel? Har aldrig kört Draget på SO, funkar det ok?

Jag har med en kompis som är rätt färsk och då föredrar man sand och sideshore istället för Onsalasurf med allt vad det innebär (urk).

Sida 363 av 498
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA