sourra
Forumsvar skapade
-
Hehe, stort! Bara att kittla lite på ena styrlinan när den ligger i spa’t så relaunchar den va? =)
-
@AKA_KALLE 452173 wrote:
Kollade precis gurun såg ju helt dött ut där nere med vind nu, är det kass nu eller brisar det och sånt som gurun inte förutspår?
Ta dig ned till Safaga istället (45 min med taxi). Tydligen är Hurgahada ett rövhål och det är allt annat än man kan säga om Safaga. Lokalbefolkningen är chill och så län ge man inte käkar buffé så slipper man rännskitan. Dra ett mail till Sara på Tornado Surf så fixar hon hämtning och boende. Gurun visar inte termiska vindar men tydligen är det så här: På N blåser det utav bara fan, på NW är det bra man inte lika bra som på N och resten är rätt kass. Vi har haft bra vind alla dagar sen vi kom hit den 11 och har mest kört Cult-nia men nån dag har det varit 7.5 och en dag 12. Kolla på http://www.club-mistral.com så kan du hitta lokalt väder på Safaga. Även http://www.weatheronline.com/weather/localweather.php?forecast=zandh&country=eg&place=hurguada kan vara till viss hjälp även om de inte väger in det termiska helt bra.
Dagens bildskörd (batteriet dog så det blev inte så mycket):
1. Stebe
2. Fru Sourra
3. Fru Sourra -
Fortfarande la dolce vita om än vinden var lite klen idag. Jobbigt att pumpa tolvan. Min avföring är fortsatt fast och doftar mynta. Vad menar du med ”Hur är vattnet” Neven? Det är varmt och grunt på ena sidan båten och på andra sidan båten är det varmt och djupt.
-
Safaga är förjävligt! Man känner sig som en leprasjuk för att inga försäljare kastar sig över en. Sen är maten så billig att man funderar på vad som är fel med? Delfiner kommer och hoppar upp när man ligger och kör så man får hajfeber och sen är vattnet helt platt. Och inte får man skölja och torka sina grejer själv heller. Vidrigt! Usch!
-
@nundy 450979 wrote:
Hur lång tid tar det att ta sig från sälen till Oslo?? Någon som vet?
Jag gissar på ca 4h1m :smirk:
http://maps.google.com/maps?f=d&hl=sv&geocode=&saddr=S%C3%A4len,+Malung,+Sweden&daddr=Oslo&sll=61.154666,13.267997&sspn=0.060126,0.22934&ie=UTF8&z=8 -
Jag åker ned och övar på vinkelvolten nu Wacko. Vi ses om en vecka!
-
Ja det är skamligt. Usch. Nu känner jag mig kränkt igen. KRÄNKT!
-
Nog för att du umgås med tröga människor som man ofta måste förklara saker för flera gånger men jag tycker ändå att du är orättvis när du tar för givet att alla vi som hänger på forumet inte fattade vad du skrev första gången. Jag fattade visserligen inte men det finns säkert någon som gjorde det och han eller hon känner sig nog kränkt nu. KRÄNKT!
-
sourra
Medlem9 mars, 2008 vid 22:49 som svar på: Film: danskarnas (de riktiga) fina plattvattenspotHaha, skön kontrast med gubbsurfet och ladugårdsdörren vid 2:20
-
@gonzo 450746 wrote:
tråkigt om det inte blir vind men det kommer nog va grymt lifestyle där ändå bara gå å dricka öl ha det gott och små ljuga lite hela dagarna
Låter som en vanlig Gonzo-dag i Fritsla.
-
Finns det inte på bild så är det inte sant. Visa laguner!
-
sourra
Medlem9 mars, 2008 vid 17:14 som svar på: swedish for beginners… -fooohrrnehhhhdrinnngssssoorf@skotten 450524 wrote:
You still riding that cabrinha crap for the varberg Mafia?? we have to do something about that… what you up to tomorrow?
Watch your mouth boy. You might end up with a cow’s head in bead.
-
@Yann 450634 wrote:
Var har du hört det? Några nya fräna features på gång? Är själv sugen på en fotoalbumlösning med stöd för piclens.
Jag läste det i deras supportforum. Men det är fråga om en helt ny version och inte bara en uppgradering. Bland annat blir det möjligt att lösenordsskydda delar av sitt arkiv och ladda upp bilder i batch via adminmodulen så man slipper köra det via ftp. Övrigt:
I can also confirm some of the core new features for the new release:
# Flexible/optimal layout for thumbnails and image.
# Flexible thumbnail size and style.
# Full administration features(folder and image create, remove, delete, move)
# Online configuration from admin
# Filetype support (jpg,gif,png,swf,flv(video),txt,html)