sourra
Forumsvar skapade
-
Helt klart mycket bättre än att tiga ihjäl problem som vissa andra märken har gjort (”Nej, vår pryl är grym, det är ni kunder som är dumma i huvet”). Man får ändå se det från den ljusa sidan – det kunde varit mitt i en BRA vinter också =)
-
@Börje 443557 wrote:
Är Lightroom freeware?
Det beror på hur rymligt samvete du har.
-
Timbo, här är ett alternativ som verkar vara prisvärt och ok.
-
@kalabra 443534 wrote:
Stämmer, 400D och Sigma 70-300mm. Kul att bilderna uppskattas har ett gäng som ligger och väntar på att läggas upp… Personligen så är jag inte helt nöjd med Photoshop jobbet på dessa. Har använt ett funktionsmakro som gör jobben automatiserat för att spara tid och givet så funkar inte samma inställning på alla bilder så vissa har blivit onödigt ljusa.
All heder till Johan som laddade så jag trodde han skulle landa på mig vid vissa tillfällen.Om du inte redan upptäckt Lightroom – gör det. Det som skulle ta 1h att göra i Photoshop tar 5 minuter i Lightroom. Men det kommer endast till sin fulla rätt om man kör Raw.
-
Haha, den sista filmen alltså… Har man för mycket tid och pengar + en krockdocka kan man ju roa sig med att göra såna klipp 😀
-
Den sista bilden är ju nåt utländskt proffs så den stämmer nog. På nåt sätt känns det dock mer imponerande med lokala förmågor. Det är t.ex. fräckare att se live när Danne försöka knäcka sin ryggrad än att se nån haschtome göra trippla kiteloops på film =)
-
Helvete så galet. Vindsurfare måste ha lite lite större kulor än kitesurfare.
-
2-0? Hur gjorde Läjet första målet? (Fan vad tråkigt Yann, jag hoppas den kommer tillrätta)
-
Så det är alltså idé att lägga ned tid på att watermarka sina bilder ändå?
-
@Blackadder 443436 wrote:
Leachar har dom väl på djuraffären??
Hehe, ordbajseri…
Leash = Koppel, fångrem
Leach = Filtrera
Leech = Blodigel -
Gå och köp en Pro-Limit Assault 5/3 så är du redo! Tack för en intressant teori/förklaring till vågorna.
-
Timbo, det är inte huset som gör fotograferandet, det är objektivet. Vad som oftast är bättre när man skaffar ett dyrare hus är mindre brus vid höga iso-tal, högre hastighet vid sekvenstagning, större raw-buffert och fler autofokusalternativ. Dock måste man upp rejält i pris om man ska få en raw-buffert som är intressant. Dock hörde jag något från en Nikonägare om att vissa av deras modeller måste tömma hela Raw-bufferten innan man kan ta fler bilder istället för att tömma/fylla på med en bild i taget om du fattar vad jag menar. Vet dock inte vilka modeller som det avser.
Canon-gluggen du talade om är en kanonglugg att börja med.
-
Sant. Fast då är det inte smartloop utan då är det bara 2008 års SLE-loop. Dock slits den rätt hårt om de inte förbättrat den sen i höstas.