Forumsvar skapade

Sida 394 av 498
  • sourra

sourra

Medlem
    6 februari, 2008 vid 10:10 som svar på: Naish boxer 12:a = pung kramp i underarmarna

Vilket är det negativa? Jag har kört med depower under bommen några månader nu och har inte funnit något negativt med det. Det kräver ett lite annorlunda handlag än depower ovan bommen men vi är ju primater och har därmed möjligheten att lära oss nya saker så man kommer snabbt underfund med hur det fungerar.

• sourra

sourra

Medlem
    5 februari, 2008 vid 22:19 som svar på: Geeks, hilfe!

Nåt är det i alla fall. Här finns ett klipp där det påstås att de kör i drygt 23 m/s (45 knop) med en bow-åtta. Antingen väger killen 120 kg eller så är deras 23 m/s inte samma sak som våra. Eller så mäter de vind lite annorlunda. Tycker det ser förvånansvärt avslappnat ut med tanke på vindstyrkan…

• sourra

sourra

Medlem
    5 februari, 2008 vid 19:32 som svar på: Bästa gluggen för surf!?

Slå till på en sån här

Mother7.jpg

• sourra

sourra

Medlem
    5 februari, 2008 vid 19:15 som svar på: IK Surfmag Issue 7 ute nu!

Ja, men om ett par veckor är jag inte student längre och då kommer jag inte ha tid med sånt här i samma utsträckning så passa på och njut/härda ut. Gött reportage om Cabo Verde av Phil Richmond må jag säga.

• sourra

sourra

Medlem
    5 februari, 2008 vid 18:43 som svar på: Naish boxer 12:a = pung kramp i underarmarna

Tog bara det exempel som låg top of mind 😉
    Tror LF, Best och Slingshot också har sliding stopper och säkert fler än så. Hur som helst – det är helt galet skönt! Man kan flytta stoppern med lillfingret men ändå köra deadmans utan att den rör på sig det minsta. Lika enkelt som smart.

Du som har boxern borde skaffa ett retro-fit kit så du får smartloop och sliding stopper på din SLE-bom. Det ska tydligen funka trots att hålet i bommen är lite lite tight.

• sourra

sourra

Medlem
    5 februari, 2008 vid 18:32 som svar på: Naish boxer 12:a = pung kramp i underarmarna

Hehe, sjukt fin cruisepose. Men man behöver inte åka bakåt i tiden för att hitta utrustning som gör det möjligt. Det räcker med att köpa en kite med sliding stopper, typ nån av årets Naishmodeller, så kan man göra likadant. Sjukt gött när man ska höjda ut men mindre gött när man ska köra vågor.

• sourra

sourra

Medlem
    5 februari, 2008 vid 16:09 som svar på: if you gonna be dum, you have to be tough

Well, actually we don’t need any more spine-snapping action in 10″ deep water but the commitment is lovely 🙂

• sourra

sourra

Medlem
    5 februari, 2008 vid 13:44 som svar på: Naish boxer 12:a = pung kramp i underarmarna

Det är gött som fan att vara trött efter en bra session. Jag har tidernas träningsvärk i hela kroppen efter några timmars fantastisk vågkörning i söndags men det är ju übersucky om det är underarmarna som ger upp först. Jag fattar inte varför Naish tidigare har envisats med att leverera sina tolvor 2:1, man måste ju vara klättrare för att ha de underarmar som krävs för en hel session. I år verkar de dock ha fattat galoppen, för Helix-tolvan levererades 1:1 och Cult & Code har inte ens möjligheten att köras 2:1.

• sourra

sourra

Medlem
    5 februari, 2008 vid 09:49 som svar på: Drabbar BA’s surfing/vindsurfingförbud oss?

De skrev ju ”We hope to see you on board” och inte ”We hope to see you on your board”. Sjukt sur historia det där Chrille, vi måste ses nån gång så jag får höra alla detaljerna. Frid!

• sourra

sourra

Medlem
    5 februari, 2008 vid 09:44 som svar på: Val av bräda och våtdräkt

Egentligen känner jag inte för att lägga mig i den här diskussionen men det ständiga osakliga tjabblet från folk som har ekonomiska intressen bakom alla sina åsikter får mig att ruttna. That said – jag teamar inte för Underground utan för Fahlen’s men tycker ändå att det är en riktigt go bräda. ”Tote”, som hänger med Robsport (som inte heller säljer UG) lånade den i söndags och var ute och rippade på vågorna och tyckte också att den var grymt go. Man kan tycka bra om något utan att sälja det. Basta!

• sourra

sourra

Medlem
    5 februari, 2008 vid 08:10 som svar på: Cannon or Nikon?

Ja det där var helt överkomligt i pris må jag säga. Vad är det för skillnad på D40 och D40x?

• sourra

sourra

Medlem
    4 februari, 2008 vid 18:45 som svar på: Vilka saknas?

Även Freak dog och NEW saknas, men strunt i det – ge Neven lite cred för att han ägnat hela sin arbetsdag åt att websurfa fram all denna info.

• sourra

sourra

Medlem
    4 februari, 2008 vid 17:14 som svar på: http://www.kiteflame.se/shop.htm

Vad mer kan du säga om Dalenbrädan? Size, konstruktion, pris? Var tillverkas den?

• sourra

sourra

Medlem
    4 februari, 2008 vid 17:07 som svar på: Vilka saknas?

Haha, mycket att göra på jobbet ser jag =)

• sourra

sourra

Medlem
    4 februari, 2008 vid 13:41 som svar på: swell from hell

Ewww… Disgusting! 😉

Sida 394 av 498
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA