sourra
Forumsvar skapade
-
sourra
Medlem21 januari, 2008 vid 11:46 som svar på: Ny film från världens bästa kite-filmare/editer@nic 440045 wrote:
Nähä
Joho.
http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=55372
Men det förändrar inget – det är grymt snyggt gjort!
-
@jezaja 440015 wrote:
Slängde upp lite bilder här, mer eller mindre seriösa 🙂
http://www.edespong.se/foto/surf/080120_lajetkite/Bastardo…
-
Glömde – om du laddar ned en bild genom att högerklicka på den kan du kolla vilken brännvidd varje foto är taget med.
-
@Spray 439950 wrote:
Använder man ofta så mkt vidvinkel som 17? Borde inte 28-75 vara ett bättre alternativ till 17-50 ? Jag snackar nu om mitt första objektiv dvs jag ska inte ha något annat i början. Är 17mm då nödvändigt?
Vill du se lite exempel, kolla på bilderna i detta galleri. De är tagna uteslutande med ett Tamron 17-50 och ett sådant Canon-objektiv som Bjornen annonserar ut ovan (bild 14, 15, 50 & 51 är tagna med telezoomen, resten med Tamron 17-50).
-
Oh yes, gärna med någon form av exoskelettsfunktionalitet!
-
Också resterande:
6. Wacko ölcruisar
7. Debkuåsf gör en assplant
8. Nic i farten
9. Gonzo – Hallands fulaste brud. -
Det blev några timmars åka i Läjet med tolvan, en kort stund med rätt bra tryck men överlag var det rätt klent. Det blev några få bilder också. Tyvärr dabbade jag mig med en kamerainställnig så det blev inte mycket att hurra över:
1. Gammel-Kvabbso
2. Gonzo med döva öron och en mjuk kite
3. Bröderna Hervy väntar på vind/letar en plumsad kamera
4. Wacko frontrollar
5. Jezaja fotar. Gonzo är sjukt nöjd med att ha packat ned sin kite lagom till vinden kom igång igen. -
@WakeNils 439574 wrote:
det var nice i läjet idag! gött o få lite air och hangtime!
Yann blev det några bilder?undra vad det ska blåsa imorgon, dmi o windguru är lite oense… skulle vara gött med en 5:e surfdag på 8 dagar… man kan inte säga att det är off-season direkt =)
DMI Väderkort säger 17-21 m/s imorgon kl 13
DMI Ocean säger 8-11 m/s kl 13
SVT säger 6 m/s
SMHI kustväder säger 9-13 resp 8-12 beroende på kuststräckaKänns som att det blir 12:a eller 9:a imorgon. Ska Herr Hujjman med?
-
Bromma skidsport säljer ju Cab så de borde kunna lösa det. 08-267076
-
@gh0st 439529 wrote:
Sinnessjukt snyggt! Ja, det är Andy Gordon som fixat ihop den.
Hehe, såg det nu när jag bemödade mig med att se hela filmen. Är detta flexi-filmen som Dalen tipsade om?
-
Sjukt jävla snyggt. Antingen är det Andy Gordon som gjort den eller så är det någon som vill vara Andy Gordon. Man kan komma rätt långt med en kamera för 6 papp…
-
Bastardos! Ta lite bilder i alla fall så en butiksslav kan få se vad han missade.
-
Hehe, nja jag ska jobba 11-15 så det blir inget åka. Men ta det försiktigt om ni ska ut idag. SMHI rekommenderar folk att stanna inne pga styrkan i byarna. Peace!
-
Så kul att du och Jack ”umgås hårt”. Det får en ny mening när du säger ”skulle inte säga nej till att köra lite i Läjet eller Viken”.
Försöker du säga att ni dalmasar är lite dummare än oss Västerbottningar eller tycker du att det är sjukt bra att vindarna fördubblas i styrka i byarna? =)
-
Ang. köpa huset i USA – det är ju en chansning men samtidigt får man ganska mycket reparation för de 4000:- som du sparar om du är med på hur jag menar.