sourra
Forumsvar skapade
-
Jo, men nu var det så att du bara talade om inoljade pojkar och inte yppade ett ord om det motsatta könet…
-
Tack för inbjudan Damp-Björne men jag kommer inte. Allt dig snack om tappade tvålar och babyolja från din sida fick Lina att dra i nödbromsen. Smooth work bro’!
-
Sjukt fett! Vem säljer dessa grejer i Sverige? Måste ha en sån Bad Boy i vinter!
-
Andy Gordon wrote:The secret to super slomo is to shoot interlaced, render to progressive at 50% speed so each field becomes a frame. I do this with vegas, it automatically interpolate deinterlaces to create a new frame from each field. Then you apply twixtor (in AE or premier pro) to the 50% progressive video. Sometimes it works and sometimes it doesn’t. I programmed reference points frame by frame over a few frames and slowed it to about 1% speed. Twixtor generates intermediate frames using morphing and motion vectors and so on.
Tydligen är det så här man ska göra.
-
Här är det där klippet som jag menade. Missa inte det msjufyra… =)
http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=47508&highlight=gs500 -
Dock är ju inte 101 eller 201 några höjdare om du är ute efter det grundläggande som jag antar att du är ute efter inför deltagande i någon kurs.
-
Då hade väl inte Jezajas 5’2″ legat osåld så länge (listades första gången i oktober)? Sverige är ju som regel inte så vansinnigt stort i vågväg så man vill ju ha lite bärighet så man kan få åka PÅ vågen, inte bara köra IFRÅN vågen med kitens hjälp. Less is more när det gäller kitestorlekar i vågkörning.
Rusiak kör ju t.ex. på en 5’10” x 20″ (175 x 51cm) Bluebottle Custom och varför väljer man som Varbergslocal den storleken om det inte är för att det behövs?
-
Kolla in The Complete Kiteboarding Guide eller vad den heter (den som finns på kitefilm.com). Där finns mycket bra vetande men man ska komma ihåg att den har några år på nacken så utrustningen som används är inte helt i paritet med det som de flesta kör på idag.
-
Ser verkligen fram emot att få mina DaKine seat covers. Då blir det ombyte hemma, surfa och sen köra hem i en varm bil och sen kränga av mig dräkten i duschen. Men det bygger ju såklart på det faktum att jag inte är en dräktkissare.
-
Va? Bättre än Helix? Näää, kan jag aldrig tänka mig. Det är ju bara Culten som toppar Helixen 😉 Ser också fram emot att testa Nemesisen, den verkar onekligen ha sina ljusa sidor.
-
Fan vad gött! Som en bra dag i Läjet!
-
@jezaja 433474 wrote:
Pyrokedjor känns ganska stabila faktiskt, har inte läst om allt för många som pajat. Handlar väl lite om att vara snäll mot dem också. Skölja med sötvatten och lite parafin någon gång då och då.
Ojdå Wacko, inte konstigt att din dräkt säckade ihop då. Du brukar ju bara köra bubbelvatten och vaselin när du är ”Gimpen på Gretas” i din dräkt. Lite skillnad mot sötvatten och parafin…
-
Det här programmet har jag kört en del tidigare och det funkade fint och bekymmerslöst.