sourra
Forumsvar skapade
-
@Thörn 432994 wrote:
Fulkomligt genialisk lösning sourra, + poäng till dig. skulle du villja komma hit till blekinge och köra en demo på ”Sourra’s Kook-Clamp” tror att intresset hadde varit enormt.
Någon som vet hur en man skulle kunna göra en 5 linors variant. Jag har suttit och brainstormat hemma men kan inte finna en lösning, kan det va så att det inte gör med fem linor! Den som löser 5 linors problemet kommer nog att bli en rik man.Vi kan köra En Kook-Clamp Camp till våren. Ni bjuckar på Nasi Goreng, skåningarna krökar och brölar ikapp med västkustpacket och jag trasslar linor. Kan bli fett.
-
Fett att komma till beachen med en sån här på huvet

”Jag minns första gången JAG blev utskjuten ur en kanon…”
-
Vad får dig att dra den slutsatsen? =)
-
Sjukt imponerande att någon med din hjärnkapacitet kunde komma fram till en sådan smart lösning. Men jag ser att du har fuskat med avlägsnandet av material. Det ska vara helt rent i nederkant så linorna löper lätt. The Kook-Clamp i sitt färdiga utförande är helt putsad i nederkant. Tror du Ozone vill förknippas med en sådan undermålig lösning?
-
Jag har en Mystic-hjälm med kolfiberlook men den komprimerar skallen redan innan huvan åkt på. Så därför har det blivit åkning enbart utan men nu känner jag att det inte vore så dumt med en kruka ändå så man kan köra fullt ut utan att oroa sig över att få en vågfena i skallen när man blir spolad.
-
Kunde inte låta bli att posta det här klippet. Patrik Larsson – Norrlands största tänkare.
[YOUTUBE]KiFwrpU3EWc[/YOUTUBE]
-
Ånej Yann, då får du allt ha haft idén i huvet sen i december förra året, jag har inte sett nån post. Är det inte postat på Steffo har det inte hänt. Jag döper den till ”Sourra’s Kook-Clamp” =)
Sen är det tänkt att man ska använda gummisnoddarna på bommen för att förhindra att klämman hänger och dinglar och trasslar till det. Det ska vara tight lindat precis som alltid annars. Den är snudd på idiotsäker men vill man trassla till det så går det.
Här är ett kommersiellt alternativ till Kook-clampen: http://www.kitelauncher.com/time-manager.php
-
Jodå, men inte om man sitter på föreläsning =)
-
@WakeNils 432915 wrote:
hehe, får ta med en kniv o påsklämma till morgondagens föreläsningar så man har nåt att pyssla med…
Ta med ett plåster också din klåpare. Ett tips är att göra rätt glest mellan hålen så är risken mindre att du skär sönder ”avdelarna” mellan varje hål. Eller så hittar du ett ministämjärn på din Victorinox. Works either way.
-
Hahaha, nej så långt tänker jag inte gå för att frälsa jordborna. 5-linors går säkert att göra men jag har inte en aaaning hur man ska gå tillväga. Någon klipsk som kan lösa det åt Wacko?
-
Måste vara kul att sälja beg i dessa tider…
-
Tony, you are a surfbum somewhere. A surfbum with a job. I want Nic’s pics! Can you put it up on your ftp?
-
Inte konstigt att landets grundskoleelever är kassa på matte när deras lärare bara sitter och kollar på kiteporr.
-
Fint. Vad har det varit för djur? Fågel? Fisk? Mittemellan?
-
Eller den här bilden som Sam tog och postade: