sourra
Forumsvar skapade
-
Ptja, om du har möjlighet att köpa från Usa kan det här vara en bra kombo:
Då har du ett fota-surf-kit för en högst överkomlig slant. Gluggen är inte top-of-the line men duger mycket väl tills det att du känner att det är värt att slanta upp åtskilliga tusingar på en grymmare telezoom. Canon har också en enkel 70-300-glugg men jag hittade den inte. Hade en sådan tidigare och var rätt nöjd med den.
-
Gott! Det var utan IS om jag förstod saken rätt? Har Ola P lust att slänga upp en bild av IS-300:an med 1.4x också? Det vore ypperligt.
-
Det här kan mycket väl bli årets bitskaste och mest intetsägande tråd. Keep up the good work lads!
-
Jag har takräcke och en stor bil/blåsa så det kan nog bli en hel massa gul snö om så önskas.
-
Prylhets har räddat många tråkiga hemmakvällar också =)
-
@Knatte 429927 wrote:
Bara en fördel på alla sätt, utan att prislappen är en annan och dyrare:laugh:
Japp, å att batteriet räcker kortare.
-
Det går bra att kombinera med studier och surf. Det är bara att dra ned på oväsentligheter som studentlitteratur och mat…
-
@Ola H. 429850 wrote:
70-200+1.4 har ju inga direkta fördelar framför ett ”naket” 300/4 IS förutom om man reser och inte vill konka på båda objektiven.
Planen var att gå på ett 70-200/4L utan IS eftersom man får det för ca 3500 om man har en polare som är i staterna. Av någon anledning envisas kitestollarna med att köra nära land och göra sina påhitt och då är det rätt gött med zoom. Men du har nog helt rätt i att det är på 300 som 1.4x har mest att göra. Vilken extender ska man köra, canon eller annat fabrikat?
-
Hell yeah, det skulle smaka!
-
Jag blir så otydlig när jag blir upphetsad över prylar. Vad jag menade var att jag har en 300/4L IS och funderar på en 70-200/4L + 1.4x. Då kan man ju använda extendern på båda gluggarna men frågan är hur bra det blir med 300/4L IS + 1.4x. Sen minns jag att det var en Ola som talade om 1.4x + 300/4L av något slag. Är vi på samma blad igen? =)
-
Jävlar, nu är suget efter en sån glugg + 1.4x stoort. Ola, hur funkar 300/4L med 1.4x? Bra?
-
Vad fan… lever den här dödfödda tråden ännu?
-
-
@adde 429672 wrote:
Nope, objektiven har världsgaranti, tyvärr har husen bara kontinentgaranti annars hade det nog blivit ett 40D hus också.
Du har så rätt, så rätt Martin. Här är det hela, svart på vitt:
Bäste kund,
Absolut världsgaranti på objektiven.
Närmaste verkstad kan hittas på Internetadressen:
http://www.canon.se/Support/Support_forhem_mindre_kontor/serviceverkstader.asp?ComponentID=255185&SourcePageID=244218#1
När du sänder in produkten skall du bifoga en kopia på kvitto/köpehandling samt en kort skriftlig problembeskrivning.Med Vänlig hälsning
Canon Support Centre -
@Tim.Eriksson 429746 wrote:
Seriöst… vad är det med kitare och badshorts? Någon fördom jag har elle är det så…
Håller med dig. Det är lite fantomen över det hela men jag har bittert fått inse att det är rätt vettigt att ha ibland. Jag brukar ha det när jag kör på spots där det är småsten eller snäckskal på botten för att inte sabba arslet på dräkten när man sitter ned i vattnet och fipplar med bindningar och hälstraps och sakta dras längs botten. Och ska man dra det ett steg till så blir det fan så mycket bättre bilder om man den man fotar är lite färgglad istället för att ha den svarta säl-looken =)