sourra
Forumsvar skapade
-
Snackar vi sverige eller norge Chrille? Jag är sugen på att köra lite helgåkning på gul snö.
-
Yes, men om man kör en fullformatskamera funkar det eftersom man då får en maximal bländaröppning som inte överstiger f8. På 400D är det ”cropen” som ställer till det. Det lär visserligen gå att få till genom att lura kameran men det är jag inte så intresserad av.
-
@adde 429672 wrote:
Nope, objektiven har världsgaranti, tyvärr har husen bara kontinentgaranti annars hade det nog blivit ett 40D hus också.
Hmm, jag har för mig att jag läste att ”Världen” i deras världsgaranti vara samma värld som i ”World series of Baseball”. Fan, då kanske man ska slå till på en 70-200 ändå. Är det alltså f4.0 man ska även fast den inte lämpar sig för att köra 2x med en 400D?
-
@adde 429638 wrote:
Fick hem en 70-200/4L från BH precis. sjukt billigt. Tyvärr var det skräp på linsen (ser ut som det kondens på insidan), brände av rätt mkt kort och kan inte se några problem med blotta ögat (på min 11″ laptop 🙂 ). Men det blir till att testa canons garanti på direkten.
Adde, hur funkar det när du köpt objektivet från förenta staterna? Måste du skicka det overseas?
-
@NLC 429537 wrote:
Har dock inte kört med en 1.4x konverter än, väntar på tillfälle att göra komboklippet med en EF 300 IS 4.0L – då får man Canons converter nästan på köpet.
Lägg ett skambud på min i princip oanvända 300/4L som jag köpte i augusti.
-
På Kick-Offen vill jag höra jävligt mycket Absolut Kroumata 9
[YOUTUBE]u1HA6315Lgs[/YOUTUBE]
-
Här är lite bilder från stormen som föregick dödsolyckan
http://www.windseekers.ru/gallery/storm11nov2007/page01.htm
http://www.windseekers.ru/gallery/storm11nov2007/page02.htmMan kan väl lugnt säga att det gäller att tänka efter före när vinden brallar på i 110 km/h.
-
Kolla med ”Plattvatten” här på Steffo också. Har för mig att berättat att det var hans learning grounds under några år.
-
@Fox 429416 wrote:
förutsatt att kiten pallar för kyla & snö?
Yes, som jag skrev nedan är alla påfrestningsdelar på bommen gjorda av material klarar kyla riktigt bra och kitesen i sig är det inga problem med. Bara pumpa och köra.
-
Imagevue är jäkligt fint också men det kostar en slant. Dock vägs det upp av den enkla administrationen. Exempel: http://www.jah.se/galleri
-
@skotten 429343 wrote:
ahh holy crap what a session, have to go away from here soon.
Varför då? Du super dig ändå bara oanständig och står på stranden och jämrar dig. Köp ett klippkort på stadens solarium och sup till där istället så sparar du dig en massa flygplatshäng.
A&A, vilka jävla paradisbilder. Me gusta los bilds på surfande damen mucho =)
-
Det stämmer bra det Nic. Plast kan bli sprött under kyla vilket kan påverka hållfastheten. Dock är det enbart påfrestningsdetaljer i rostfritt stål, kolfiber och aluminium på Smartloopen som levereras med Sigmorna så det är ingen risk för ofrivilliga maxutslag på depowerstrimmen.
-
Robban, nu missade du meningen som började med ”Största skillnaden jag upplevde” =) Visst, bom och bomtryck kan man nog uppleva med andra kites också (slingshot och LF har samma princip) men stabiliteten i luften då man åker ikapp kiten fås inte hos andra tube-kites pga tyngdpunktsförhållanden.