Forumsvar skapade

Sida 422 av 498
  • sourra

sourra

Medlem
    18 november, 2007 vid 13:48 som svar på: Sigma Kites?

@Fox 429274 wrote:

Vad är det egentligen för skillnad/fördelar mellan Naish Sigma Kites och ”vanliga” bow-kites? Ska köpa min första kite och behöver råd från er där ute som testat. Enl. Naish själva så skall ju Sigma-kiten vara mycket enklare att vattenstarta, bättre kontroll & stabilare profil! Tycker att Sigman ser lite skum ut, men det spelar ju igen roll om kiten funkar bättre än andra kitar?

Enklare att vattenstarta är den inte men inte svårare heller. I princip alla bow/sle-kites idag är lättstartade utom vissa av de med högst AR. Största skillnaden som jag upplevde när jag gick från Naish Shockwave (som ju en är SLE/bow) är det lätta linjära bomtrycket på Sigmakitesen, den klockrena bommen och stabiliteten i luften när man skotar ut. Åker man ikapp en Sigma på en våg eller om man hoppar in under kite pga. tappat skär så ramlar den inte ned utan driver snällt med i luften. Culten är min favorit efter den är lugnare och snällare än Helixen. Vill du veta om hur Alliance är kan du fråga Arild här på forumet.

• sourra

sourra

Medlem
    17 november, 2007 vid 20:54 som svar på: Portugal obrigado!!!

Fan vad nice. Ett fyllo på stranden fotar surfande Säfflepojkar.

• sourra

sourra

Medlem
    16 november, 2007 vid 23:14 som svar på: Kite på eurosport nu

@highflyer 429016 wrote:

mest massa tjat och dåligt med action tycker jag

Yes, äkta Steffo-Style!

• sourra

sourra

Medlem
    16 november, 2007 vid 22:58 som svar på: Kite på eurosport nu
  • sourra

sourra

Medlem
    16 november, 2007 vid 22:45 som svar på: vattenstart.

Beroende på var du bor och vad du väger skulle jag se till att scora en 12-9 kvm. Bra värde på beggade kites nu på hösten om du känner för det. Kolla efter välrenommerade märken med gott rykte om sig så kan det inte gå fel. Så länge du kollar att duken är crisp, bridles är fräscha, liksom power-/styrlinor och chickenlooplina dvs. Se till att få en genomgång av säkerhetssystemet av säljaren eftersom det skiljer lite (men bara lite) mellan olika märken.

• sourra

sourra

Medlem
    16 november, 2007 vid 19:12 som svar på: vattenstart.

I stort sett alla bow/sle-kites med medel-ar är lätta att få igång. Släpp bommen, dra i ena styrlinan, gäspa och vänta på att kiten ska vandra ut, ställa sig och launcha – voila!

• sourra

sourra

Medlem
    15 november, 2007 vid 21:34 som svar på: Verktygstips för kitebrädbygge?

Kustbevakarna

20:00 – 21:00
    Svensk dokumentärserie från 2007. Del 4 av 8. Lars Olsson och Jonas Andersson kallas ut när larmet går om sjönöd. En båt med fem män ombord håller på att sjunka mitt i natten. Alla på båten har druckit och det finns bara en flytväst.

Bara att vänta till avsnitt fyra finns på webben då.

• sourra

sourra

Medlem
    15 november, 2007 vid 21:20 som svar på: Verktygstips för kitebrädbygge?

Är det ”Avsnitt 4”?

• sourra

sourra

Medlem
    15 november, 2007 vid 20:04 som svar på: Verktygstips för kitebrädbygge?

Har Pierre varit i rutan?

• sourra

sourra

Medlem
    14 november, 2007 vid 21:09 som svar på: Drabbar BA’s surfing/vindsurfingförbud oss?

Bonne, I did… Den här väskan har varit med på ett par resor nu.

20070909-_MG_3287.jpg

• Jonas, ska du ändå in på unts-unts-kategorin och fingra kan du väl lägga upp Stupidisco med Junior Jack? Den videon får mig att vilja skaffa en fluffig wrestling-ring hemma.

• Hehe, det var den här hon tänkte på när hon sa att du var som en dinosaur och INTE någon bad-ass predator =)

rex-3.jpg

• sourra

sourra

Medlem
    14 november, 2007 vid 16:27 som svar på: St. Lucia!

Nej fan, stå på dig! Ring en konsumenrådgivare eller vad det heter och hör vad de har att säga. I värsta fall har du ju Sverker där uppe runt hörnet =)

• sourra

sourra

Medlem
    14 november, 2007 vid 14:05 som svar på: St. Lucia!

Jag läste i tråden på Kiteforum att om resan går med anslutande flyg så gäller policyn hos det bolag vars respolicy är generösast. Men det är helt sinnessjukt att de ska ha 1200 bagis av dig för avbokning. Packa i golfbag, kläm ned en järn-sjua och hävda med en dåres bestämdhet att det är golfutrustning, wakeboards samt ryggsäckar med draperier.

• Jag är ftp-lös. Skickar dom till dig ikväll Chrillo!

Sida 422 av 498
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA