sourra
Forumsvar skapade
-
@SWE22 423947 wrote:
Eller ta Omega HD och spara yttligare …. Fan offtopic nu! Tråden handlar om XBow och SB, inte en massa naish drakar 😀
Har Omega 2008:an kommit ut till försäljning?
-
@SWE22 423866 wrote:
???
http://butik.surfersparadise.nu/product_info.php?products_id=959
Ta switchbladen och spara en femhundring per kite… 😉
.…eller ta Culten och spara ännu en femhundring 😉
Personligen diggar jag Culten mer än Helixen. -
@stoffe1980 423907 wrote:
Kan någon förklara för mig skildnaden med långa och korta linor
http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=49239&highlight=linor
-
Bara om man är italienare. Däremot kan det vara idé att ta med sig några goa hoodies och långa brallor för vinden kyler rätt fint när solen börjar vissna.
-
Nej bakgrundsmusik ska det vara. Gärna någon trött midi-fil som ligger och spelar hissmusik i bakgrunden.
-
@jezaja 423720 wrote:
Jag har tvingat mig själv att plugga för tentor även om det blåst för att klara skiten och få en vecka ledigt att surfa så ska det blåsa öst! Jävla konspiration det här! Vem ligger bakom?!
Var hittar du ostliga vindar?
-
Det går en snabb jävla båt mellan Sal och Boavista. Enligt folk som vi pratade med var det minst hasslande om man reste med den (vi lämnade aldrig Sal). Båten tar kortare tid än den genomsnittliga flygförseningen varar.
-
Jag tror vi kan få se rätt mycket duktiga kids från semi-uländer i framtiden. De har rätt väderförhållanden i stort sett varje dag och inte knappast några förhärskande studier att bry sig om.
Så länge de får utrustning och logi så kommer de leverera. Det fanns några såna snubbar på Kap Verde som jobbade på nåt surfcenter, rippade röven på kite och tävlade i PWA. Just ja, de vågsurfade då Ponta Preta hade stora dagar också.
-
Om windguru nu för en gångs skull har rätt på långa prognosen så blir det SO hela helgen och soligt på lördagen. SO = Fina fisken i Olofsbo.
-
@mania 423607 wrote:
Undra bara: när jag skickar kiten som mest så brukar den komma bakom mig så jag krachar eller så landar jag hårt. Vad kan detta bero på???. Det känns som ett nybörjar fel!!
Det beror allt som oftast på att du inte kantar till innan du skickar kiten. Vad som händer då är att du flyger ikapp och förbi kiten varpå den ramlar ned med leading edge framåt. Det kan undvikas genom att man 1) kantar 2) loopar kiten i ett tidigt skede eller 3) köper en Sigma som bara flyter med när man klantar sig.
Ofta när man kör överriggat så tappar man kanten och då blir det precis såhär.
-
Är det inte vettigt att kolla prognosen på ons el. tor och därefter bestämma om det blir sista helgen i oktober eller första i november?
-
Kan jag byta den mot en öl i Varberg?
-
Fan, inte fel nu igen. Men jag var ju så säker på att klippet är från Space Monkeys II, annars borde jag inte känna igen det. Åååh, jag hatar när jag har otur då jag tänker. Håll tummarna för att åtminstone nåt jag sagt om Kap V stämmer =)