Forumsvar skapade

Sida 460 av 498
  • sourra

Medlem
    3 augusti, 2007 vid 10:53 som svar på: Hjälp!

Kolla med Skotten. Tyckte jag såg något i en annan tråd om komplett lagningslösning.

• sourra

Medlem
    3 augusti, 2007 vid 09:38 som svar på: Moppen stulen i Askim igår ikväll!!

Fan vad bistert… Jag blev av med en likadan i slutet av mars efter att ha slarvat med kättinglåset. Efter att gett upp hoppet om att hitta den helt hittat jag den parkerad utanför ett hus bara 500 meter hemifrån i början på maj. Räkna inte med att polisen kommer snubbla över den. Hade du bara låst styrlåset?

• sourra

Medlem
    3 augusti, 2007 vid 07:54 som svar på: Liquid Force Element i lättvind?

Kitekräft.se

• sourra

Medlem
    2 augusti, 2007 vid 22:05 som svar på: Shaving the general butt area….

Ahaa, sånt jox. Det körde jag på bringan en gång. Håret blir som små gummiband som man drar av med en skrapa. Resultatet blir som när man rakar men man slipper att det blir irriterat och jävligt när det växer ut igen.

• sourra

Medlem
    2 augusti, 2007 vid 21:38 som svar på: Shaving the general butt area….

@skejtar_henke 402400 wrote:

Jag har en idé. Tjejer har ju sånt där tabort hår på benagrejs.. Vad heter det nu. Det borde funka?

Det heter vax och gör pungen tre decimeter längre om det används på den delen av kroppen.

• sourra

Medlem
    2 augusti, 2007 vid 20:31 som svar på: Till alla som inte har huvudet med sig till stranden.

Jag menade såklart inte att man ska blanda in utbildningsorganisationerna, bara att det inom de organisationerna kan finnas mycket gamla rävar som kan ha en del vettigt att tillföra. Sen antydde jag att man kan vara en person att räkna med utan att vara certifierad och tillhöra en viss org.

• sourra

Medlem
    2 augusti, 2007 vid 20:01 som svar på: Till alla som inte har huvudet med sig till stranden.

IKO har varit med länge också. Jag är övertygad om att det finns mycket stöd och hjälp att finna runt om i landet, oavsett vilken organisation man tillhör. Det är trots allt personen, inte diplomet, som är viktigt för en nationell organisations slagkraft.

• sourra

Medlem
    2 augusti, 2007 vid 11:32 som svar på: Stulna kites! 3st JN

@Webbe 402215 wrote:

Jag ringde mitt försäkringsbolag (länsförsäkringar) för att kolla läget för ett tag sedan och dom sa att det inte var några konstigheter med kiteutrustning. Tjejen jag snackade med hade dessutom koll på vad det var för något. Det skulle vara ok att förvara det i källarförråd etc då det är räknas som stöldbegärlig egendom. Brukar dock finnas ett maxbelopp på ca 30 000 som man får förvara i förråd. En kompis till mig har också länsförsäkringar och han har skriftligt från dem att kiteutrustningen omfattas. Kitegrejerna kommer nog aldrig klassas som luft eller vattenburen farkost, tror mer dom syftar på svävare och andra motordrivna farkoster, vet däremot inte hur det är med segelbräda.

Jag kom äntligen fram till Folksam och frågade kundtjänsttjejen hur det var med kitegrejer och stöld. Jag förklarade noga vad en utrustning bestod av varpå hon ringde och kollade upp det hos sakskadegänget medan jag lyssnade på hissmusik. Jag fick följande besked:

* Min allrisk omfattar skador upp till 40.000:- ifall jag sabbar min utrustning på något sätt.

* Min hemförsäkring täcker kites och brädor om de försvinner ur något av mina förråd förutsatt att jag använder hänglås som är godkända av svenska stöldskyddsföreningen. ”Försäkringen täcker allt som man kan förväntas förvara i ett förråd” (inte dvd-spelare, datorer etc alltså).

* Min försäkring täcker grejerna ifall de blir stulna när jag är ute och reser. Viktigt är dock att man gör en lokal polisanmälan. Bilen som jag kör står inte på mig så där kunde jag inte kolla hur de hade det.

Ptja, det var ungefär det som de sa. Normal aktsamhet gäller såklart i stöldfallen. Det här är rätt lustigt med tanke på att de sa att de inte befattar sig med kitegrejer när jag ringde i december. Kanske har de fått klart för sig vad det handlar om. Eller så kommer man stöta ihop med den som säger tvärt om när det verkligen händer något.

• sourra

Medlem
    2 augusti, 2007 vid 09:55 som svar på: Stulna kites! 3st JN

Du får väl skarva på med andra grejer då så du kommer upp i motsvarande ersättningsnivå. Knullar de dig kan väl du knulla dom? Helt löjligt att det ska täcka all annan fritidsutrustning.

• sourra

Medlem
    2 augusti, 2007 vid 09:52 som svar på: lite film och sånt från Umeå

@skotten 402128 wrote:

You guys aint gonna go and make us believe that its warm and sunny up there are ya?

My folks enjoyed informing me that Umeå has had a friggin’ nice summer so far. Top 3 when it comes to most sun hours.

• sourra

Medlem
    2 augusti, 2007 vid 09:35 som svar på: Stulna kites! 3st JN

Henke, är det så att if bara vägrar försäkra kites och fallskärmar i allmänhet eller ska man ha nåt tillägg. Det är tur att man misstror försäkringsbolagen så jävla hårt att man har all sin utrustning i lägenheten istället för att nyttja vinds- eller källarförråd. Ska nog fan ringa Folksam right away och kolla läget.

EDIT: Gah vad less man kan bli. ”Alla våra assholes är för närvarande upptagna, vi ber dig vänligen försöka igen senare”. Vore det inte bättre med ett ”Vi pissar gärna på alla ni som är kunder så länge ni betalar för det.”?

• sourra

Medlem
    2 augusti, 2007 vid 08:50 som svar på: Stulna kites! 3st JN

Så vitt jag har förstått bör du kunna motivera varför du har haft grejerna i bilen. Vilken tid på dygnet slog pundarna till?

• sourra

Medlem
    2 augusti, 2007 vid 06:09 som svar på: Var åker folk i vinter?

Chrille the Bunghole var också med på Cabo

• sourra

Medlem
    1 augusti, 2007 vid 19:30 som svar på: Imorn tisdag!

Du gör det bara för taklagsfesten.

Är semestern över Tjoppe?

• sourra

Medlem
    1 augusti, 2007 vid 18:15 som svar på: Imorn tisdag!

…och ett par eftersläntare från the golden hour.

Sida 460 av 498
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA