Forumsvar skapade

Sida 461 av 498
  • sourra

Medlem
    1 augusti, 2007 vid 18:14 som svar på: Imorn tisdag!

Nu du Nils, nu blir det bilder.

• sourra

Medlem
    1 augusti, 2007 vid 17:07 som svar på: Ny film "KITE FOR LIFE" ifrån Träslövsläge i Helgen!

Alltså fan vad gött att:

1) få se lite kul klippning
    2) få se att det regnade i helgen då inte jag kunde åka
    3) slippa 12-minutersepos med 5 minuters intro

Utvecklingskurvan går brant uppför

• sourra

Medlem
    1 augusti, 2007 vid 14:13 som svar på: Ny film "KITE FOR LIFE" ifrån Träslövsläge i Helgen!

@stebe 401862 wrote:

Fett!!!! Du kommer bli vår nye Ingmar Bergman.

Ohh yes! Ingemar Bergman fast levande och med flatlöss. Snyggt jobbat Jean-Pierre!

• sourra

Medlem
    1 augusti, 2007 vid 14:09 som svar på: Imorn tisdag!

2 bröder ey? Bill och Bull? =) Ser ut som att ni åkte ut till stenudden. Kan tänka mig att det vågade på av bara fan. Men var det inte stundtals überbyigt när ni körde på läsidan av land?

• sourra

Medlem
    1 augusti, 2007 vid 14:07 som svar på: Program för att redigera foto

@Ola_P 401920 wrote:

Enda nackdelen med RAW är att man inte får en komplett serie på en rewind (pushframåt), eller riktigt hög bakåt. Det löser man väl iofs med att uppgradera till en 1D mk2.. 😀

Hehe, nej man får ställa om till Jpung när man ska ta serier. Kiteskutt tenderar ofta att bli höga och långa. Har för mig att man kan fixa snabbinställning på det i custom functions.

• sourra

Medlem
    1 augusti, 2007 vid 12:47 som svar på: Program för att redigera foto

Lightroom är så jäkla fint. Min hårddisk håller dock inte med eftersom jag inte tagit en enda jpg-bild sen Lightroom kom in i mitt liv. Nu är det 100% RAW!!!

• sourra

Medlem
    1 augusti, 2007 vid 11:08 som svar på: Liquid Force Element i lättvind?

@FarbrorFräz 401887 wrote:

Vad är de nya rönen ang konkava brädor? ska det vara eller inte vara? mycket? lite? undergroundkiteboards har dubbel konkav. nån som provat?

Jag kör en Underground FLX32. Den är riktigt go och höjdar fint jämfört med många andra brädor jag kört. Den är stabil i vågor och choppet tar den fint också.

• sourra

Medlem
    1 augusti, 2007 vid 10:39 som svar på: Imorn tisdag!

@WakeNils 401844 wrote:

Vart har du bilderna då sourra? Räknade med att de skulle varit uppe på nätet när jag gick upp i morse… =)

Hehe, jag gjorde mitt bästa. Satte skiten på tankning igår när vi kom hem men 3 GB tar sin tid och jag blev tvångsnattad så det fick tugga över natten. Sen klev jag upp kl 05:15 och började välja och fippla bland sudd och skak medan jag drack min Gyllenmust men dessvärre hann jag inte komma tillrätta med den kissiga kontrasten som det är på Bazookan. Får Lightrooma klart ikväll. Dock missade jag nästan tåget. Om det står ”Yngling vansinneskörde kinesmoppe genom centrum” imorgon på löpet så är jag skyldig.

• sourra

Medlem
    1 augusti, 2007 vid 08:24 som svar på: Liquid Force Element i lättvind?

@psychonauten 401805 wrote:

Jag tycker vi lägger ner steffo, och slutar diskutera saker. det är ju meningslöt. alla har ju olika referenser, sen tycker ju alla olika med. 🙂

Du har helt rätt. Det är ju inte direkt så att meter per sekund är ett vetenskapligt mått.

• sourra

Medlem
    1 augusti, 2007 vid 07:55 som svar på: Pics Apelviken söndag

@WakeNils 401806 wrote:

det var det inte nej (o då körde jag ändå shorty)… men nu har limmet torkat på min semidry så nu slipper jag frysa mer

Våga vara lönnfet, det var på land det var kallt. På/i vattnet var det som en het källa fast utan fislukt. Och lite svalare.

• sourra

Medlem
    1 augusti, 2007 vid 07:54 som svar på: Imorn tisdag!

Äh, byigt var det bara om man stod inne vid land och harvade.

• sourra

Medlem
    1 augusti, 2007 vid 05:35 som svar på: Kombination av brädor

Är du en riktigt stor kille eller? 8 m/s är fan optimalt när jag kör min tolva. Jag väger 75 pannor, kör en Underground FLX32 och tar höjd som en guuuud.

Edit: Nu kör jag iofs Naish och inte Cabrinha så jag vet inte hur just Switchblade 2 är. Dock hittade jag denna tabell som anger ungefärlig wind range för en 75 kg lätt åkare med okänd brädtyp.

wind_range_switchblade2.png

• sourra

Medlem
    1 augusti, 2007 vid 05:17 som svar på: Imorn tisdag!

Galet vad trevligt det var igår med lite kvälls-/nattsurf. Vi åkte till Björkäng eftersom vi hade med oss tre tjejer som är mer eller mindre färska. Gissa om man blir förvånad när man kommer dit och det är gottiga brytande vågor en liten bit ut och platt däremellan. Vågbrädan åkte på illa kvickt. Alltså, ”Vågor”, ”Björkäng” och ”Platt” i samma mening, otroligt men sant. Brukar det vara så eller var det pga. det höga vattenståndet?

• sourra

Medlem
    1 augusti, 2007 vid 05:07 som svar på: Pics Apelviken söndag

@Hovang 401774 wrote:

Fina bilder! I skåne har vi också vind men ni verkar ju ha sol.. själv tog jag fram 6mm våtdräkten idag för det var så satans kallt

…och själv körde jag i boardies och rash guard igår. Varmt och gött.

• sourra

Medlem
    31 juli, 2007 vid 12:33 som svar på: Imorn tisdag!

@WakeNils 401603 wrote:

Draken e fixad nu… vi blir två stycken från Olofshöjd som hakar på.
    Om du hämtar oss vid huvudkontoret på olofhöjd blir det kanon! Hörs sen

Det blir grymt bra, sikta på 17:30. Jag hör av mig om det blir någon form av försening.

Sida 461 av 498
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA