styret
Forumsvar skapade
-
hur är gotland på våren?
ett gäng grabbar med kjoltyg i anhang som funderar på att åka över för att dricka vad som i folkligt punkmål kallas kaosvin på den, ifrån astrid lindgrens masterliga epos Pippi långstrump, vackra ringmuren kring den sagomspunna rosornas stad.Drar man repan med en gammal golf eller dylikt kan ju den nyfunna vännen Roberto Richi få följa med.
-
vart hänger kärran runt?
-
jag tänkte att din mamma skulle tjäna ihop till min.

-
tack.
det värmde. så man vet tt man itne har gort ett helt åt hellvetes köp.
106 låter tillräckligt. -
jo det var gutt som fan faktiskt.
så började morsan tjata om att det var för mycket prylar trällande nere i hennes källare så fick lov att inreda brorsans garage lite. med tre brädor och ett par riggar
så han fick en bräda för besväret, surfpartner ufo på ett gäng hundra liter med rigg och det.iallafall. brädan verkar riktigt schysst, trots ett par lagningar men grymt bra gjorda. hård som sten så…
ska försöka knycka en digitalkamera på skolan framöver så jag kan fota den i befintilgt skick.
jag vet itne så mycket om den heller. inte exakt alltså. så nu får jag ju anledning att pressa modemet till att hitta en länk om den.
.verkar svårt.
har funderat på det. finns det nån bra sida med data över gamla brädor? windsuringmag har ju bara ner till 00:ormen den är iallafall 265 lång.
twintip max, den blåa. tror den är på 108 liter. om jag inte tar fel. bredden, ingen aning. men kanske runt 55 bred.har förstått at inlägg här på konfen att dom tidiga twintip, runt 98-99 är inte så grymt freestyleinriktade som dom nyaste utan verkar funka lite mer freerideaktigt om man vill det. vilket jag som nybörjare tycker är schysst, innan man bestämmer sej för freestyle.
det enda jag tycker är lite negativt. troligtvis mest av lathet
är att det är tuttlebox.
två skruvar att dra i. jobbigt jobbigt… hehe
men har ju som sagt inte testat den än. men snart så.
för 3000 kan man gott chansa lite med.
-
snön börjde smälta idag och jag stack och köpte mej en twintip så nu måste det snart sluta upp att vara kallt.
flickvännen kommer nog inte bli gkald när hon dyker upp här och det visar sej att jag ligger där med fröken ”går av från båda hållen”.
nä den var fan riktigt usel men iallafall
fan premiär är svårt när isen ligger tjock ut mittsunds. -
Ta en dag, till och med en vindfattig sån, på nån ”barnvänlig” surfstrand/familjestrand.
Det är så jävla kul att se folk som ahr fått ungar som faktiskt fortfarande surfar.
kommer man en vindfattig men solig och fin högsommar dag till en som ovan nämnd strand så får man se nått jag inte tror man ser på många andra ställen.
folk ute på stora brädor en rätt bra bit ut, ungar och föräldrar där det fortfarande är knähögt som står lär sej dra rigg, dom minsta ligger i sina små stolar i små tält eller under parasolen, dom lite äldre syskonen kommer gående från glasskiosken med varsin daimstrut, mamma/pappa ligger och läser en bok bredvid dom minsta. ungdomar ligger och solar eller spelar volleyboll i väntan på vind, några sitter på verandan till klubbhuset och blädrar i nån tidning, kollar på teve eller äter mat, brädor blir lagade, under inseende av en skara småknoddar som frågar för fullt om alla grejer.
allt detta indränkt i strålande sol och till kluckade ljud från vattnet.det är en jävla känsla. man tycker om varandra och inga bråk eller sura miner.
en av anledningarna till att jag fastnade.
kasnke svävade iväg ifrån ämnet. vad jag menade var att även om man kasnke inte har tid att surfa så mycket själv för man måste ta hand om barnen så kan man ju alltid hänga på stranden och ha ungarna med sej. och surfa då man kan bli avlöst.
det är ett sätt jag vill att mina barn kommer få växa upp på.
-
ja då får vi väll hoppas se skymten av dom under sommarens slalomtävlingar.
jag menar finns det nån tvekan nu?Vad är det folk väntar på? det är väll bara att bestämma ett datum och tuta och köra.
-
har förstått att reglerna är simpla men hårda för att komma med.
knäcka en back starköl två snapsar kunna grilla och äta en hel fläskfilé samt plana dagen efter.
har jag uppfattat saken rätt?
man lär sej mycket av att surfa runt och nolife:a framför datorn.
-
hur pass stora backar behövs.
eller ska omformulera mej.
hur pass stora backar behövs för att det ska bli skoj.är väll iofs lättare att tricka med en utan skida? eller?
-
jag planerar att införskaffa en twintip från 99 imorrn, om allt är som det ska med den.
råder deja tt göra likadant. hehe
ska ge 3papp för min så din prisidé är helt korrekt verkar det som. min med.Lycka till.
-
vecka 36 klubben eller vad är det dom kallas?
hehe -
om det var gamla skolbrädor från Haga borde det ha varit typ Hi-fly
tror det iallafall