svenne
Forumsvar skapade
-
The Champ;561565 wrote:Ok jag ger mig (ursäkta Svenne och jag käbblade i onödan :blush:), känner att jag är lite i trottsåldern själv och jag kommer att fortsätta fota . Nästa tagning blir amerikansk fotboll och dom kanske man inte ska bråka med …
Äsch då, klart du ska fota. Och käbbla lite också. 😉
-
Flera gamla hojåkarkompisar har Vivaron, samma bil som en drös andra bilmärken så det är en beprövad modell. Alla är nöjda med den, går bra och mycket lastutrymme. Raka väggar, mycket plats. Till och med den korta versionen lastar rejält.
Du blir nog nöjd med den. -
Sorry Champ, men Doc har faktiskt rätt.
http://www.datainspektionen.se/lagar-och-regler/personuppgiftslagen/publicering-pa-internet/Internet faller under PUL så länge du inte har utgivningstillstånd. Har du däremot utgivningstillstånd så gäller istället grundlagsskydd (Been there, done that). 2000 spänn och du får publicera som du vill.
http://www.rtvv.se/se/Internet/utgivningsbevis/Men så är det med det häringa Internet, det blir tydligt att alla inte tycker likadant och det är ju bara att svälja. Jag tycker inte om vattenstämplingar, andra bryr sig inte. Andra vill inte vara på bild, och andra bryr sig inte. Kör på med vattenstämplingar, men lev med att en del gnäller. Fast jag tycker att du kan flytta på den. I alla fall lite. 🙂
-
The Champ;561368 wrote:Då fyller märkningen sin funktion då,att folk inte skall stjäla dom och lägga ut överallt utan min tillåtelse . vi du ha bilder utan ”märkning” så finns dom till försäljning.
Jag har tre polare som jobbar som yrkesfotografer och ingen av dem använder stämpling över huvudtaget. Och de livnär sig på det.
För min egen del stör jag mig mer på stämpeln än att titta på bilden. -
Alltid kul när någon tar bilder, men…
Det hade varit fina bilder om det inte hade stått en fetstilad webbadress tvärs över dem. Om du ska märka bilderna, kan du inte göra det lite mer diskret? -
Mastboxen kan vara sprucken, och det ser du inte.
-
pierres;560959 wrote:Hej igen,
Vi arbetar febrilt på att göra färgerna enklare att förstå, men också komplettera med något som gör att man mer direkt kan se värdet som färgen motsvarar.
Återkommer inom ett par dagar hoppas jag.
Pierre
Då kan jag tipsa om Synskadades riksförbund, som hjälper till med råd för att förbättra sidor för folk med nedsatt syn.
-
Ååh, gammal härlig sunksydost! Jag skyndar mig hemåt i slutet av augusti. Ska bara mellanlanda på Öland ett tag först. 🙂
-
Oåxen;560605 wrote:Varför just furu? Om man lyssnar på t ex Björn Thomasson så torde svensk gran vara optimalt (http://www.thomassondesign.com/building/materials.aspx). Eller?
För att gran och granfanér är helt olika saker. Granvirke kan du köpa var som helst, granfanér är svårt att få tag på och nästan tre gånger så dyrt. Skillnaden i vikt på så här lite material är liten och furu är hårdare.
Thomasson är en bra källa om man vill bygga i trä, helt klart.
-
Ja, och din bräda ligger på lamineringsbordet. Portugisers starka sida är INTE leveranstider… Du får premiärköra den hemma istället. 🙂
-
Även om HiFly har försvunnit så hade de twin-freestyles i många år.
-
Inget för färgblinda. Blåser det 7 eller 22?
-
Se det positivt, nu ser brädan ut som skit och den är redan trasig. Så nu kan du ladda järnet.
-
Kan vi inte samarbeta mera? Torös vänner har redan arrat städningar ihop med SRF.
-
Kan vi inte samarbeta mera? Torös vänner har ju redan arrat städningar ihop med SRF.