Forumsvar skapade

Sida 129 av 278
  • svenne

svenne

Medlem
    26 juli, 2009 vid 09:38 som svar på: Bilder från Varberg 21/7
    The Champ;561565 wrote:
    Ok jag ger mig (ursäkta Svenne och jag käbblade i onödan :blush:), känner att jag är lite i trottsåldern själv och jag kommer att fortsätta fota . Nästa tagning blir amerikansk fotboll och dom kanske man inte ska bråka med …

Äsch då, klart du ska fota. Och käbbla lite också. 😉

• svenne

svenne

Medlem
    25 juli, 2009 vid 22:18 som svar på: Opel Vivaro

Flera gamla hojåkarkompisar har Vivaron, samma bil som en drös andra bilmärken så det är en beprövad modell. Alla är nöjda med den, går bra och mycket lastutrymme. Raka väggar, mycket plats. Till och med den korta versionen lastar rejält.
    Du blir nog nöjd med den.

• svenne

svenne

Medlem
    25 juli, 2009 vid 19:25 som svar på: Bilder från Varberg 21/7

Sorry Champ, men Doc har faktiskt rätt.
    http://www.datainspektionen.se/lagar-och-regler/personuppgiftslagen/publicering-pa-internet/

Internet faller under PUL så länge du inte har utgivningstillstånd. Har du däremot utgivningstillstånd så gäller istället grundlagsskydd (Been there, done that). 2000 spänn och du får publicera som du vill.
    http://www.rtvv.se/se/Internet/utgivningsbevis/

Men så är det med det häringa Internet, det blir tydligt att alla inte tycker likadant och det är ju bara att svälja. Jag tycker inte om vattenstämplingar, andra bryr sig inte. Andra vill inte vara på bild, och andra bryr sig inte. Kör på med vattenstämplingar, men lev med att en del gnäller. Fast jag tycker att du kan flytta på den. I alla fall lite. 🙂

• svenne

svenne

Medlem
    25 juli, 2009 vid 09:37 som svar på: Bilder från Varberg 21/7
    The Champ;561368 wrote:
    Då fyller märkningen sin funktion då,att folk inte skall stjäla dom och lägga ut överallt utan min tillåtelse . vi du ha bilder utan ”märkning” så finns dom till försäljning.

Jag har tre polare som jobbar som yrkesfotografer och ingen av dem använder stämpling över huvudtaget. Och de livnär sig på det.
    För min egen del stör jag mig mer på stämpeln än att titta på bilden.

• svenne

svenne

Medlem
    24 juli, 2009 vid 21:09 som svar på: Bilder från Varberg 21/7

Alltid kul när någon tar bilder, men…
    Det hade varit fina bilder om det inte hade stått en fetstilad webbadress tvärs över dem. Om du ska märka bilderna, kan du inte göra det lite mer diskret?

• svenne

svenne

Medlem
    24 juli, 2009 vid 08:08 som svar på: Spricka kring mastfoten?

Mastboxen kan vara sprucken, och det ser du inte.

• svenne

svenne

Medlem
    23 juli, 2009 vid 09:54 som svar på: Klart.se har nu kustväder
    pierres;560959 wrote:
    Hej igen,

Vi arbetar febrilt på att göra färgerna enklare att förstå, men också komplettera med något som gör att man mer direkt kan se värdet som färgen motsvarar.

Återkommer inom ett par dagar hoppas jag.

Pierre

Då kan jag tipsa om Synskadades riksförbund, som hjälper till med råd för att förbättra sidor för folk med nedsatt syn.

• svenne

svenne

Medlem
    22 juli, 2009 vid 14:21 som svar på: Tyst sa musen, men nog byggs det allt…

Ååh, gammal härlig sunksydost! Jag skyndar mig hemåt i slutet av augusti. Ska bara mellanlanda på Öland ett tag först. 🙂

• svenne

svenne

Medlem
    21 juli, 2009 vid 20:12 som svar på: Tyst sa musen, men nog byggs det allt…
    Oåxen;560605 wrote:
    Varför just furu? Om man lyssnar på t ex Björn Thomasson så torde svensk gran vara optimalt (http://www.thomassondesign.com/building/materials.aspx). Eller?

För att gran och granfanér är helt olika saker. Granvirke kan du köpa var som helst, granfanér är svårt att få tag på och nästan tre gånger så dyrt. Skillnaden i vikt på så här lite material är liten och furu är hårdare.

Thomasson är en bra källa om man vill bygga i trä, helt klart.

• svenne

svenne

Medlem
    21 juli, 2009 vid 20:00 som svar på: Tyst sa musen, men nog byggs det allt…

Ja, och din bräda ligger på lamineringsbordet. Portugisers starka sida är INTE leveranstider… Du får premiärköra den hemma istället. 🙂

• svenne

svenne

Medlem
    20 juli, 2009 vid 18:34 som svar på: Twins på 2010 Tabou freestyle board Twinser.

Även om HiFly har försvunnit så hade de twin-freestyles i många år.

• svenne

svenne

Medlem
    20 juli, 2009 vid 10:01 som svar på: Klart.se har nu kustväder

Inget för färgblinda. Blåser det 7 eller 22?

• svenne

svenne

Medlem
    17 juli, 2009 vid 19:15 som svar på: Laga bräda

Se det positivt, nu ser brädan ut som skit och den är redan trasig. Så nu kan du ladda järnet.

• svenne

svenne

Medlem
    16 juli, 2009 vid 19:29 som svar på: Surfrider Foundation behöver din hjälp

Kan vi inte samarbeta mera? Torös vänner har redan arrat städningar ihop med SRF.

• svenne

svenne

Medlem
    16 juli, 2009 vid 18:52 som svar på: Surfrider Foundation behöver din hjälp

Kan vi inte samarbeta mera? Torös vänner har ju redan arrat städningar ihop med SRF.

Sida 129 av 278
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA