Forumsvar skapade

Sida 130 av 278
  • svenne

svenne

Medlem
    16 juli, 2009 vid 18:49 som svar på: Quadfin!!?
    Sinker;559619 wrote:
    Eller så gör man som Campello i Pozo förra veckan, kör twin på sin quad…
    /sinker

Med MA-fenor dessutom! Fy sakran vad fel han är!

• svenne

svenne

Medlem
    16 juli, 2009 vid 07:26 som svar på: "Sverige vågis"

Det var just det som var min poäng, jag tycker inte den svänger. Med fart ja, utan fart inte alls. Det finns roligare brädor för vågsurf om jag får tycka.

Doc;559458 wrote:
    Jo, det var precis det som var min poäng – den svänger som bara det, pga sin Evo-outline gissar jag. 55 bred som går till pintail. Den svänger väldigt mycket bättre än de flesta FSW jag testat.
    Den kan testas mot annan bräda om intresse finns, för att lista ut vad du gillar. Skicka PM i så fall.
  • svenne

svenne

Medlem
    16 juli, 2009 vid 07:19 som svar på: Trimfråga

Mer nedhal ökar twist-förmågan, mer uthal minskar buken och flyttar fram den. North exempelvis har markeringar i seglet för twist i hård eller lite vind. Sök, det finns ett otal trådar i ämnet.

• svenne

svenne

Medlem
    15 juli, 2009 vid 21:52 som svar på: "Sverige vågis"

Pure Acid är en ganska platt bräda, inte är den så svängig heller? Kanske funkar i Babbelvikenskummet, men i svenska slöa vågor finns det bättre grejer. Ja, om man nu prioriterar vågorna alltså.
    Jag skulle leta efter en bräda med lite bredare OFO, vilket faller in på Lars och RRD:s förslag om en FSW. Hellre en bra bräda att lära sig på än en vadSomHelstBaraFörAttDenÄrBillig-bräda som du får slita hårt på.

• svenne

svenne

Medlem
    14 juli, 2009 vid 20:58 som svar på: Quadfin!!?

Fast det är ju inte själva utvecklingen som har kommenterats i den här tråden, litegrann på SB:s forum men där påpekas det mer om deras typiska hajpande än själva brädan.
    Här är det snarare försvinnandet av EVO och ET som är grejen, så Tiesdas inlägg är rätt tomt på argument. Det svarar inte så mycket på SB-inläggen heller när jag tänker efter.

Säkerligen en skitkul bräda, men är den tillräckligt skitkul för att bara lita på Kode som enfening?
    Hur är den som twin förresten?

• svenne

svenne

Medlem
    14 juli, 2009 vid 13:44 som svar på: Bränslefilter

Det är inte pga av vatten man byter filtret, kondenseringsproblem kan du få efter 20 mil. Det är inte skadligt, men jävligt jobbigt att få bort vatten ur systemet. Det är just därför exempelvis flygplan har en bottendränering på tanken. Får du in så mycket vatten att det inte hanteras av din lilla tankvolym kontra användningsfrekvensen så har du seriösa problem, antingen häller någon vatten i tanken, du borde använda den oftare än en gång per år eller så kanske du inte ska ha bilen ståendes i regnskogen för länge. 😉
    Båtar som vinterförvaras fyller man upp till max eller tömmer helt för att komma undan problemet. De å andra sidan är i princip optimala fuktsamlare.
    Du byter filter för att dieselinsprut är väldigt känsliga för skräp och oljepartiklar, precis som alla typer av insprut är numera.

• svenne

svenne

Medlem
    14 juli, 2009 vid 13:31 som svar på: Twinfin på 2010orna? -Hur sker utvecklingen?
    dude;559177 wrote:

ovan inlägg säger ju att det även i den rena vågsurfingen är relativt nytt med quads. Jo, quadsfenor vilka är mindre kan ju ha en annan infästning i brädan. Påverkar denna infästning på något sätt priset också?

Vågsurfare har kört av och till med Quads sen tidigt 80-tal, så det vore väl synd att kalla det för nytt. De har ganska starka infästningar med tanke på storleken och en FCS-plugg exempelvis kostar nästan lika mycket som en US-box, och då behövs det dessutom två på varje fena. En bra vågfena kostar en femhundring, och ska du ha tre så…

• svenne

svenne

Medlem
    13 juli, 2009 vid 19:40 som svar på: Ritning för fällbar soffa/säng?

Om det är just en rock’n’roll-soffa du är ute efter så finns mekanismen på Just Kampers. Det är rätt pilligt att få ”gångjärnen” rätt om du vill göra den själv, så det är inte värt jobbet med tanke på priset. Annars så postade jag en annan lösning [ame=”http://surfzone.se/forum/showthread.php?t=67123″]typ igår…[/ame]

• svenne

svenne

Medlem
    13 juli, 2009 vid 08:48 som svar på: Bränslefilter

Lufta gör man på gamla traktorer och Mercedesar. Jag har aldrig luftat varken bensinare eller dieselmotorer på en VW. Du kan fylla på lite diesel direkt i filtertermosen om du är orolig, men se till att det är rent.

• svenne

svenne

Medlem
    11 juli, 2009 vid 19:39 som svar på: Quadfin!!?
    Goose;558663 wrote:
    WTF… 🙁

Nu gäller det att köpa en EVO 2009 innan de tar slut. Jag är förövrigt helt övertygad att EVO kommer tillbaka 2011, marknaden (den vanliga surfaren) kommer inte gilla detta.

Jaaa, men jag förstår inte problemet. Jag kan bygga en åt dig i september (säg det som Vanheden skulle ha gjort). Hmm… Kanske skulle lägga in en EVO-retro i basutbudet?..
    Jag ämnar hålla med dig, det kommer snart nya enkel eller twin-brädor.

• svenne

svenne

Medlem
    11 juli, 2009 vid 16:13 som svar på: Quadfin!!?

[ame=”http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?p=558613#post558613″]BAAAAAH![/ame]

(Nu undrar ni kanske varför jag gjord så där? Det var bara för att uppmärksamma er på att Gula sidorna numera finns på Internet)

• svenne

svenne

Medlem
    11 juli, 2009 vid 15:51 som svar på: Bilder grönhögen
    mattiasottosson;558631 wrote:
    En bild på styret som tydligen tappades bort i uppladdningen. Epic.

Det där var tamejtusan årets bästa! Jäklarrrrr va’ rolit! 🙂

• svenne

svenne

Medlem
    11 juli, 2009 vid 09:28 som svar på: Twinfin på 2010orna? -Hur sker utvecklingen?

…och snart kommer kunderna inse att det enda som hände var att det blev dyrare och att 75 % inte känner någon skillnad, och snart vill alla köpa Lars_K:s beggade singel. Eller kanske ha en twin igen.
    Har det hänt förut?… 😀

• svenne

svenne

Medlem
    10 juli, 2009 vid 21:22 som svar på: Quadfin!!?
    Mr. Creamcheese;558513 wrote:
    Har ingen experimenterat med tre fenor då? Eller är jag dum som ens frågar? :blush:

Ja, nu var du lite dum. 😉
    Det både finns (tex Witchcraft) och fanns (tex Starboard Fish) tre. Och bygga om en singel till trefening är busenkelt, FCS eller 4way-fenkoppar är lätta att montera på en singelfening.

• svenne

svenne

Medlem
    10 juli, 2009 vid 18:30 som svar på: Fenboxar… Skillnaden??

Som Aronh skriver så är det inget problem att få tag i US-fenor, det finns i varenda butik. Det är också så att de tar mindre djup i brädan. Det är nästan så att de tittar ut på ovansidan på tunna vågisar, så det är inte läge för en Power box där inte. 🙂

Sida 130 av 278
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA