svenne
Forumsvar skapade
-
Jag gav några sjyssta tips till Victor innan han åkte hem till Spanien igen, han måste bli spolad med mera stil. Så jag drog ut och visade en riktigt trefastvätt med efterskölj, jag tror han tog åt sig det mesta jag gjorde. Ska bli kul att se nästa tävling.
Åh BTW, alltid kul att se västkustrullarna. Jäkligt snyggt för att vara ”råklipp”!
Peter och Danne gör film tillsammans? Låter som en riktigt bra kombo. 🙂 -
-
Var det inte TT som det samlades in pengar till för ett par år sen? Tror att det var LBJ som höll i det. Blev i alla fall riktigt uppskattat.
-
Men hallå, jag kan sätta en hamburgare på att det är mitt gamla segel vi pratar om. 🙂
Då kan jag börja med att upprepa det jag sa för ett år sen, riggvärdena på seglet stämmer inte. Du måste rigga med mycket mer uthal och längre luff. Du kan kolla här: http://www.simmerstyle.eu/history/Default.aspx
Och sen, stirra dig inte blind på sifforna. Jag riggar nog aldrig som det står. Bommarna skiljer sig lite, en del förlängare stämmer inte, master är olika hårda. Nu är iofs några av de äldre Simmer-seglen felmärkta så att det skiljer ordentligt, men rigga på känslan istället. När seglet ser bra ut, så går det bra också.
-
Det finns en liten skillnad i Sverige mot Norge, här är de flesta grusvägar samfällighetsföreningar. De har rätt att hävda att vägen är privat och att utestänga folk. MEN, om de så tar emot EN krona från Vägverket i bidrag är vägen allmän.
Inte en tillräcklig anledning för att bli osams med byborna, men tillräcklig anledning för det inte ska gå att sätta upp en bom hur som helst. Å andra sidan, då har man rätt att köra ner till parkeringen… -
Kanske dags för en insändare i den världsvana dagstidningen i Varberg?
EDIT: Nej just ja, de är ju ornitologer.
-
S66;562022 wrote:Helt klart Callepung, I agree!! Min personliga uppfattning är att den sista rotationen ska väck om det ser ut sådär…ujujuj va de ser tamt ut!! Kicka fenan för att få rotation ser inte bra ut…likså den där bongka, sista rotationen gör att hela tricket förstörs.
Fast de klart, de fanns ju en förklarlig orsak till att dom ändrade hela dömandet detta året…tex Lanzarote och nu kommer Fuerte. Mer air och mer ladd…väck me fjollorna o in me männen 😉 Men som sagt…bara personlig åsikt.
Men asså, farbror Wenzels äckligt vertikala hopp into nån sick push loop igår knäcker det mesta. Blev inte mindre knäckande av att han precis innan hoppade över mig när jag lagom hade blivit spolad och skrek ”Wesley, follow me!”…
Vilket jag inte gjorde. -
Se till att impregnera och måla träramen runt fläkten ordentligt. Det samlas en del fukt där.
-
Köp vanlig sprayburk. Försök att hitta en vit så nära originallacken som möjligt.
Carsystem gör bra syrehärdande lacker (dvs burkfärg), finns på Mekonomen. -
Jag dyker upp i augusti för en vecka, eller två, eller tre, eller kanske… 🙂
-
Doc;561672 wrote:Tvätta ordentligt rent, gärna med Jodopax eller liknande sårtvätt. Blås med hårtork, sedan på med Compeed. När det sedan läkt tejpar man i förebyggande syfte med sporttejp.
Man skulle kunna tro att du är läkare på riktigt.
Eller hur var det, ironi funkar inte på Internet? -
Det är spindellederna som ger sig. Men det betyder inte att det är en dålig buss för det. Jag skulle välja en Vivaro mot tio MB Vito. Bilprovningens statistik säger inte allt.
-
Hårt med dubbelladd Gurra. Respekt!