Forumsvar skapade

Sida 147 av 278
  • svenne

svenne

Medlem
    29 december, 2008 vid 10:56 som svar på: Karpathos sommaren -09

Varför bo i stan? Det är inte en världsmetropol direkt. Finns boende på gångavstånd från surfet och vill man prompt bo på hotell finns det en hel hög i nästa bukt, där det dessutom är lugnt och lä så man slipper orkanvinden när man ska sova.
    Stan kan man åka till när man behöver handla eller käka en UFO. Annars är det inte mycket att sukta efter. Inte mycket partyliv heller.

• svenne

svenne

Medlem
    28 december, 2008 vid 23:20 som svar på: Spotify
  • svenne

svenne

Medlem
    28 december, 2008 vid 21:37 som svar på: Bilångest, hilfe bitte!

Vi mätte Dudes Passat häromdan (B5-karossen) och med fällda baksäten är det 198 cm från armstödet till bakluckan. Så att lägga en 236:a på tvärsen borde funka.

• svenne

svenne

Medlem
    26 december, 2008 vid 22:42 som svar på: Bilångest, hilfe bitte!
    DanneMan;522871 wrote:
    Landrover kanske .. fruktansvärd komfort bara..men fräck surfbil
    http://www.blocket.se/vi/19577549.htm?ca=15_s

Den är rätt kass att köra, och är sjukt plastig för att vara en LR. Köp inte en sån!

• svenne

svenne

Medlem
    26 december, 2008 vid 22:41 som svar på: Bilångest, hilfe bitte!

Inköp kontra förbrukning kontra nöje har diskuterats tidigare.
    Visst är det kul med BMW. Tror faktiskt att du får mer bil för pengarna och dessutom en nyare bil med färre mil på mätaren om du kollar på exempelvis en Passat. Är man däremot beredd att lägga ner pengar på extradelar så spelar det nog ingen roll vad du väljer. Men skatt och försäkring gör en hel del skillnad.

Du kan ju alltid använda bilkalkylen jag har postat tidigare.
    http://www.surfzone.se/forum/attachment.php?attachmentid=35544&d=1211546244

• svenne

svenne

Medlem
    23 december, 2008 vid 01:02 som svar på: Monstervåg

Det där är en sån där sjuk våg som försvinner ner istället för att lyfta. Jävlar vad de ser scary ut.

• svenne

svenne

Medlem
    20 december, 2008 vid 14:04 som svar på: Walléns! När kommer "Free North slip fix" till Sverige?
    Jester;522015 wrote:
    Maila dom o fråga, kanske?

Nej nej, det vore alldeles för enkelt.

• svenne

svenne

Medlem
    18 december, 2008 vid 20:53 som svar på: Det mesta av kroppsvärmen försvinner genom huvudet…
    Ola H.;521743 wrote:
    Haha, det där kom jag på måste vara fake redan som ung. 90% av kropsvärmen går ut genom huvudet, sade de vuxna. Och det kanske är sant just om man bylsar på restn av kroppen nåon slags temorsliknande supertät klädsel dä i princip ingen värme kan undslippa. Då måste ju det som undslipper gå just genom huvudet. Men om man är helt naken torde endast en liten bråkdel av den avgivna värmestrålningen gå genom huvudet.

Ola-Kroppsvärme: 1-0!

• svenne

svenne

Medlem
    17 december, 2008 vid 15:33 som svar på: Hjälp med engelsk grammatik önskas!
    sipocz;521475 wrote:
    a pineapple

Åh, det gamla skämtet. Som dessutom inte är sant eftersom man mycket väl kan handla ananas även i engelsktalande länder.
    Dessutom stavas ananas ananas. 😉

BTW, det är väl det enda Steffo funkar till nuförtiden. Snacka surf är meningslöst.

• svenne

svenne

Medlem
    17 december, 2008 vid 14:32 som svar på: Hjälp med engelsk grammatik önskas!
    Hbgkitare;521467 wrote:
    När vi ändå är inne på det grammatiska så undrar jag följande:

Hur kan jag avstava ”measurement”?
    Jag har nu avstavat det measure-
    ment! Är det korrekt?

Hur kan jag avstava ”produces”
    Jag har nu avstavat det produ-
    ces! Är det korrekt?

Mea-sure-ment (så du har rätt) och pro-du-ces.
    Engelska avstavas inte som svenska. Kolla in: http://www.englishclub.com/writing/hyphenation.htm

• svenne

svenne

Medlem
    17 december, 2008 vid 13:44 som svar på: Kelly Slater vågsurf

Vackert.

• svenne

svenne

Medlem
    16 december, 2008 vid 14:01 som svar på: Sa09

Tyvärr – för mother fuckin’ jävla tredje året i rad – misslyckas jag med att ta mig ner till SA. Den här gången var det fanimej helt osannolikt att det skulle skita sig, men jorå såatte…
    Tror faktiskt att jag ska lägga av med den här sporten helt och hållet. Knyppling börjar blir alltmer tilltalande.

• svenne

svenne

Medlem
    10 december, 2008 vid 22:52 som svar på: Varning utfärdad:DYR brädfrakt med UA/LH !!!

Fast det spelar liksom ingen roll om man får vänta en månad på frakten hem, det är ju värre dit.
    Jag tycker helt klart att du ska kolla upp fraktalternativet, och jaga tag i någon som har ett kundavtal (UPS/DHL), det är mycket billigare!

• svenne

svenne

Medlem
    10 december, 2008 vid 19:43 som svar på: Varning utfärdad:DYR brädfrakt med UA/LH !!!

Det måste ju gå. Jag skickar ju för f*n kompletta cyklar mellan USA och Sverige för 2000 spänn.

• svenne

svenne

Medlem
    7 december, 2008 vid 22:58 som svar på: Skapa fotogallerier
Sida 147 av 278
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA