Forumsvar skapade

Sida 159 av 278
  • svenne

svenne

Medlem
    25 augusti, 2008 vid 15:14 som svar på: Utan stroppar i vågorna

Aaah, den hade jag glömt! 🙂

• svenne

svenne

Medlem
    25 augusti, 2008 vid 09:10 som svar på: Handla segel på plats i Peking?

Allt tillverkas i södra Kina, och vindsurfing är en obefintlig sport i Peking med omnejd. Vattensport överlag är obefintligt för att vara mer exakt.

• svenne

svenne

Medlem
    24 augusti, 2008 vid 17:20 som svar på: Fin bild – längtar dit!
    surfslusken;493546 wrote:
    Och föresten så måste ju t o m du erkänna att jag gör mej bättre i den blåsvarta 90-tals igelkotts frillan än ingen frisyr alls. Vare sej ja vet hur den ska bäras eller inte.
    [IMG]http://www.surfzone.se/forum/attachment.php?attachmentid=39043&d=1219581692[/IMG]

Åh fy fan, åh fy fan!

• svenne

svenne

Medlem
    24 augusti, 2008 vid 08:46 som svar på: Kyl i bussen

Erlandsons brygga säljer kompressorboxar på rea fram till den sista augusti. De är iofs dyra trots att de är rabatterade (3900) men om man vill minimera strömförbrukningen så är de superbra. Jag har haft min i 7 år nu. Mjölken blir isklump trots att boxen bara går på 30 % effekt. Och det är inget problem att låta den stå på i flera dygn. Gasdrift hade varit kanon…

Nackdelen med min är att jag inte har frysfack, så om jag ska göra som Getwet så måste jag fylla hela med glass. Så jag satsar på Jockes linje istället och går på ölen. 🙂

• svenne

svenne

Medlem
    23 augusti, 2008 vid 14:12 som svar på: Utan stroppar i vågorna
  • svenne

svenne

Medlem
    23 augusti, 2008 vid 10:24 som svar på: Utan stroppar i vågorna
    andreas h;489842 wrote:
    Tjek lige den her twinzer.

Super cool retro-fish-style:
    [IMG]http://bp3.blogger.com/_czUfPbJKZic/RqwLjMEJrdI/AAAAAAAAAtk/Yw_v61xw7lQ/s400/DSC09406.JPG[/IMG]

Tror den rocker i små bølger!

Jag har funderat en del på om det inte skulle vara värt att testa att bygga en fish som ser mer ut som en vågsurfingbräda än en vindsurfingbräda för småvågor, och då menar jag inte upp till två meter utan snarare upp till en meter.
    Och så droppar du den här!!! 🙂
    Undrar om den har thrusters.

• svenne

svenne

Medlem
    22 augusti, 2008 vid 14:46 som svar på: hur vet man om man har för hård mast?

CO är förlåtande segel, och ska du använda dem för att åka fram och tillbaka så funkar de på nästan vad som helst. Tro mig, jag har panikriggat på riktigt skrot och det har gått bra.
    Gör som Ian säger, trä rätt och dra mer. Det finns massor av hjälpsamma surfare i Ggb. Dra ner till Fisken nån kväll och be nån kolla på riggningen, har du otur kanske Ian är där men han är rätt snäll egentligen.

• svenne

svenne

Medlem
    22 augusti, 2008 vid 13:34 som svar på: Fin bild – längtar dit!
    surfslusken;493104 wrote:
    Näe, kom in i 2000-talet. De bruna kring de rosa försvann i och med att europa importerade anal bleachen från sydamerika!

Där ser du! Det gör Bruno rosa. Så rosa ÄR det nya bruna!

• svenne

svenne

Medlem
    22 augusti, 2008 vid 11:56 som svar på: Fin bild – längtar dit!

Rosa är det nya bruna!

• svenne

svenne

Medlem
    22 augusti, 2008 vid 07:22 som svar på: Gå upp i segelstorlek? (Teknik och trimtips önskas)
    Carl R;492943 wrote:
    Jag har sista veckorna kört med dubbla hängselelinor, så jag har en lång slötamp som kräver bakhandsarbete och en kortare med center kanske 4-5 cm längre bak. De bakre linorna är helt neutrala. Att riggen ska fram vid kryss var nytt för mig. Det måste jag prova. Jag har bara hängt fram med kroppen i selen men behållit seglet bakåt.

I lättvind står jag på courserätzern så det är lugnt.

Då tycker jag att du tar bort den främre helt och flyttar den bakre ytterligare någon centimeter bakåt. Det kommer inte bara att ge dig bättre kryss, du kommer att få bättre fart också.

• svenne

svenne

Medlem
    22 augusti, 2008 vid 05:48 som svar på: Gå upp i segelstorlek? (Teknik och trimtips önskas)

Mitt första tips är – inte helt oväntat – har du hängselelinorna tillräckligt långt bak?
    Riggen ska fram och vara så upprätt som det bara går för att ge så mycket kryss som möjligt. I lättvind kan du till och flytta ner framhanden på upphalslinan för att släppa fram/upp riggen ännu mer, men det är superöverkurs.

Räta ut bakre benet och jobba mot fenan, luta kroppen framåt och titta dit du vill!

• svenne

svenne

Medlem
    21 augusti, 2008 vid 13:30 som svar på: Vindsurfingbibel

Det där kan inte vara din frau, hon är för snygg för dig.
    Vems är grillen?

• svenne

svenne

Medlem
    20 augusti, 2008 vid 19:11 som svar på: Skoja med mig Aprillo…vind…?

Yes! Alla andra: Åk på kurs/konferens/semester/förkylning/övertid/dagishämtning/fjällvandring/säljmöte, nu ska här surfas!

• svenne

svenne

Medlem
    20 augusti, 2008 vid 14:56 som svar på: Bra ställe som lagar brädor?

Som Jesper säger så blir det skillnad på brädans känsla med högre vikt.

Jag väger ofta materialet jag använder för att laga brädor och en rejält kraschad nos brukar inte öka brädans vikt med mer än 20-30 gram. Det är återigen tillbaka till att jag under ganska lång tid haft möjlighet att öva – X antal brädor, en del bildörrar, flygplan, båtar och annat skrot att testa på ger erfarenhet. Och jag gör allt för att undvika spackel och gelcoat, i sånt fall låter jag hellre reparationen ta längre tid än fuskar med tunga material.
    Den bräda som har ökat mest efter en reparation fick jag bygga om hela nosen och aktern på efter att en flygplatstruck backade på den. Totalt ökade brädan mindre än 300 gram.

• svenne

svenne

Medlem
    20 augusti, 2008 vid 11:03 som svar på: Intressanta väjningsregler för drakar
    Haze;492370 wrote:
    ännu en som inte läser allt jag skriver…. Läs allt sen kan du komma med kommentarer.

Och ja jag vet skillnaden mellan plattvatten och vàgspot. Varför skulle jag inte veta det?

Och hur skall man dela in spots???

Och fortfarande sà är sunt förnuft bästa reglerna eller hur? Och detta regel krig kommer komma upp om det kommer ännu en ny sport där vi utövar vàran. Ta tex det nya som har dykt upp. Kanoterna som ”vàgsurfar”. Hur gör vi med de?

Jodå, men du är den ända som fortsätter tjata om sjöregler när vi andra är överens om vad som gäller på vågspots.
    Kanoterna är precis lika mycket fartyg som allt annat på vattnet.

Sida 159 av 278
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA