svenne
Forumsvar skapade
-
Haze;492362 wrote:Som sagt jag skriver vad som gäller enligt lagen inte ”lokala” regler. Läs vad jag skriver först är du snäll. Sen sà skulle jag vilja se dig hävda att du har rätt till väg genom en vàgsurfing line up 😉
Och vad dà vindsurfing spots? Skall vi börja dela in spots sà som vindsurfing, vàgsurfing kitesurfing? Med andra ord sà är Läjet och A-bay vàgsurfings spots dà i och med att vàgsurfare var där först?
Vet du skillnaden på en vågspot och plattvatten?
-
460/25 betyder inte att förlängaren ska vara 25 cm, det betyder att du ska använda en 460-mast med hårdhet IMCS 25. Vilket är helt i sin ordning eftersom alla 460-master är IMCS 25.
Det finns hur många riggtipstrådar som helst här på konfen, och ute på Inturrnätt. Sök.
Åh, BTW, Youtube är det nya bruna: http://www.youtube.com/watch?v=XWgml2gzaNg&NR=1 -
Koa;491782 wrote:Snyggt stylish Poppo!
Popposhop!
-
Om det är budgeten som styr skulle jag göra som Masse säger fast i baklänges ordning, dvs det som i princip har sagts hela tiden:
1. Fullaga själv, kör så det ryker. Du lär ändå köra sönder den igen.
2. Investera en tusenlapp till på en nyare modell. Du lär köra sönder den också.
3. Lämna in för lagning. Och kör tills den går sönder. -
Oscar;491909 wrote:Men Robby har fått slita för att ta sig dit han är idag…hur kul tror du han egentligen hade på nån regnig tävling nere i Sylt eller Scheweningen? Det var ju genom det han skaffade sig ett namn och kan leva som han gör idag…
För att använda Masses retorik:
Rippa vågor i regn, eller träna starter i… …regn? -
Kan inte annat än att hålla med!
När jag var tonåring kämpade jag som ett piggsvin i uppförsbacke för ”min” sport. Jag var i sporthallen fem-sex gånger i veckan och gjorde nästan inget annat. En dag sa tränarna att jag borde satsa mer. Ja, ett morgonpass eller två borde väl gå att klämma in innan skolan. Jag ville inte, inte för tillfället. Vad blev svaret?”Då kan du lika gärna sluta”
Vilket jag också gjorde. Nu har det iofs blivit sundare och de flesta på elitnivå toppar strax före 30 istället för att ta slut samtidigt som tonåren. Men jag tror precis som Masse att den ofrånkomliga glädjen ALDRIG kommer att infinna sig. Det fåniga smajlet som sitter där så fort seglet är riggat kommer liksom av sig självt varje gång jag står där som en gummitarzan. Den där kicken när det bara smattrar under brädan, eller när hänget blir så där skönt långt och allt känns som det sker i slow motion. Dessutom behöver jag aldrig oroa mig för att missa de där 60 sekundrarna av kändisskap i TV-sporten, som de flesta ändå inte når.
Så jäkla oslagbart. -
Ja, det var ju inte bara gängorna som följde med ut.
Går i värsta fall att reparera med epoxi, men jag skulle definivt vilja byta pluggen om jag var du. Kan nästan sätta en hamburgare på att det är produktionsfel av den, gissar på överhettning av plasten vid pressgjutningen. -
Med tillåtelse från Sebbe har jag fipplat lite med några bilder. Sen kanske jag inte borde lägga ut dem här, men va tusan. 🙂
-
Om det inte funkar med reklamation så kan jag bjuda på Pugges tips: Köp en fet träskruv, fetare än originalskruven, och såga av i lagom kort längd. Funkar kanon om det är bra pluggar i brädan.
Vill du byta pluggen så är det inte heller nåt problem. Ola bjuder ju på en. 🙂
-
Jag får mest skit för att jag vill åka till Grönhögen, så om det stället ska få något vettigt rykte så lär det behövas bilder från en bra dag…
-
Jo, sånt där är vardagsmat numera. 🙂
-
Det är lugnt för din del då du kan trösta dig med att jag har det värre, här blåser det ÖRN och jag kan inte dra till surfet (ja, såtillvida jag inte vill bo ihop med en arg fru resten av livet…). Smaka på den.
-
Jag körde mina på Fiberspar och det gick som bra.
-
Oåxen;489780 wrote:
F*n, du hann före. 🙂