svenne
Forumsvar skapade
-
beni;494877 wrote:Ser inte allt för roligt ut detdär, men det finns brädor som sett värre ut 🙂
Först och främst måste den vara riktigt torr, sen är det bara och slipa ner och spackla med microballonger, lägga på ny glasfiber med epoxy/polyester beroende på vad du har (luktar det plasticpudding när du slipar den så är det epoxy), sen gelcoat utanpå alltihop..Det finns en massa guider på nätet, och även en hel del gamla inlägg här på forumet!
Lycka till 🙂Nej, nu opponerar jag. Luktar det spackel är det inte epoxi. Lukten från PP är styrén och epoxi innehåller inte lösningsmedel.
Och så återigen – inget gelcoatande! -
svenne
Medlem28 augusti, 2008 vid 20:59 som svar på: Göteborg Freestyle Open 13 September – Svenska Cuppen I Freestyleadde;494698 wrote:Har du plats och tid för att ta med en bräda hem till hörnet för reparation?Är den inte ihopfällbar? Den ska ändå lagas så va tusan. 😉
-
Som sagt, använd sökfunktionen eller plöj genom lagarforumet. Det finns massor av info, och då kommer du dessutom få lära dig att Gelcoat ska hållas så långt det går från en brädlagning.
-
Cedvar har riggat 5,7 och rockar på Närlunda.
-
Kjello;494607 wrote:fimware bygger man inte, det flaschas in som mjukvara, du kanske kan se på skärmens hemsida om det finns annat firmware att ladda hem.
Nu ger jag upp, jag har aldrig flaschat ny firmware i skärmar, mest bara och alltid väldigt ofta i cd/dvd brännare.Seriöst, är det här på riktigt eller har vi århundradets troll på konfen?
-
Kjello;494588 wrote:jag har lekt med 3d studio i 25 år, och har följt rådet ’akta dej för svenskt os.
Mer minne över = snabbare dator.
På köpet har man alltid senaste uppdateringarna direkt.
Har alltid köpt legalt os.Det har jag svårt att tro eftersom första DOS-version av 3D Studio släpptes 1990. Jag har programmerat mjukvara sen sent åttiotal, och jag undrar om du vet vad du säger.
-
Kjello;494572 wrote:en nätverkstekniker & hacker på jobbet, rekommenderade mej att välja engelskt operativsystem (speciellt viktigt eftersom jag vill leka med 3d studio, maya mm, ’hackade’) när jag köpte min första dator.
Sen dess har jag alltid kört med det, och har aldrig problem, alla andra med svenskt os har jämt problem.Program & drivrutiner skrivs alltid på engelskt programmerings-språk, sen slarvas det med översättningen så det buggar, dessutom tar oöversatt mindre plats i minnet.
WHAT??!!
-
Dra ett mail eller ring till Chris, han kan boka åt dig.
Princess Studios är bra smålägenheter som ligger på gångavstånd till både Devils och Chicken. Moppe är ett måste för att kunna åka till stan och handla mat och käka Ufo! -
-
svenne
Medlem26 augusti, 2008 vid 13:32 som svar på: Göteborg Freestyle Open 13 September – Svenska Cuppen I FreestyleSka köra cykeltävling på dagen. Men jag kommer på efterfesten! 🙂
-
Min polare byggde en liten enkel kamin som ser ut som ett litet rostfritt skåp, inne i termosen sitter två bottendelar från två stora fotogenlyktor. Inluft genom väggen och sen en skorsten längre upp – dvs ingen risk för koloxidförgiftning. Hans LT31:a blir tillräckligt varm för att sova i en sportlovsvecka. Nackdelen är att den inte är temperaturstyrd så man måste ratta lite innan den blir lagom varm, men den drar ingen ström och kostade 500:- att tillverka. 🙂
-
Har du bytt fenskruven? Det är ganska vanligt att de inte passar när man byter.
-
Låter bra! Tummen upp till SB och Onwater. 🙂