svenne
Forumsvar skapade
-
kinetic;496932 wrote:Svenne: ”Utmattning i en redan från början flexig/vek konstruktion”…Menar du att dessa brädor var klent byggda från början? Lite märkligt isf för jag har inte ett enda mjukt ställe på ovansidan, inte ens under hälarna… Tror du att det går att ”rädda” brädan om man tar bort laminatet på undersidan, kollar så sandwichen är OK o sedan drar på 2 lager kol upp över kanterna? Vad jag pratar om är en ”refinish” där man gör om botten på nytt o ”lackar” om hela brädan…Eller e det bortkastat? PS: Det är naturligtvis inte jag själv som skall göra detta utan någon som vet vad han sysslar med *hahaha*
Bohm:Nja…ja har redan en 75 liters bräda o behöver en större, 270:n har ju bara 85 liter har ja för mig…
Generellt är äldre brädor inte alltid byggda på bästa sätt och de har fått stå ut med en hel del under årens lopp. Belastningen på undersidan är annorlunda mot ovansidan, så det går inte riktigt att jämföra. Bringan sa det själv i nåt filmklipp om hans senaste bräda – kärnan kommer att komprimeras till slut (utmattning) och brädan tappar shapen. Försvinner stödet för laminatet, dvs kärnan, ökar rörelserna i botten och till slut släpper det (mer utmattning).
Sannolikheten är nog ganska stor att kärnan är det som inte är fräscht längre (eller minst fräsch). Om du inte är tokkär i brädan så skulle jag lägga pengarna i köp-nåt-annat-fonden.
-
Inget konstigt. Utmattning i en redan från början flexig/vek konstruktion. Det handlar inte om att det lossnar ”så där bara”, det har blivit en liten blåsa som successivt vuxit sig tillräckligt större och när den har kommit till en kritisk storlek orkar inte konstruktionen runt om hålla emot och då går det fort.
-
Betyder den här twinfin-hajpen att HiFly plötsligt har blivit tokheta?
(Not…) -
Vänta nu, du sitter i Australien och frågar på ett svenskt vindsurfingforum om att bygga vågbräda? Finn ETT fel…
Fråga i Australien, gaddamnit!Vill du bygga en solid eller hollow? Jag skulle lätt satsa på att bygga en hollow, och då är tipset: Googla till exempel på wood surfboard
-
mes;496754 wrote:Sen har frugan tjejkväll ikväll…=ingen surf…:(
🙂Vadå, måste du vara med eller?
-
Du har med största sannolikhet lagt på betydligt mer epoxi och fiber än nödvändigt när brädan är klar, så den kommer att hålla för mer smisk ändå. Skippa skumgummit.
-
Ni rockar alla tre, men Anna äger!
-
Jag har inte kört sönder en enda bom hittills, och då har jag laddat så att jag har spräckt seglen. Hur gör ni?
-
Ola H.;495820 wrote:Det finns ett par tekniska problem med att sampla ned ca 12 mp till ca 1 mp, dvs man måste hinna med att läsa ut alla data 24ggr per sekund och sedan behandla den. Men tveklöst kommer dessa problem att lösas så vi kan filma med HD kvalitet från alla systemkameror i framtiden. Man kan t ex tänka sig hårdvarukodad ”pixel binning” där flera angränsande pixlar från sensorn buntas ihop till en ”signal”. Med t ex 8 ggr pixel binning är man nere i datamängder som man nog skulle hinna hantera i 24bilder/s-tempo.
Det är nog en av anledningarna till att det inte kommer att vara långa tider på inspelningen. Till slut hinner inte bufferten ut på minneskortet. Det lär nog inte dröja förrän det kommer bättre I/O. 🙂
-
Ja, laddar du lika hårt på vattnet som på snön så ser jag fram mot att se dig vågsurfa om några år. 🙂
-
Det kommer att bli jävulsk kvalle på bilden. 🙂
-
Fördelen är att Nordost Ostnordost har lagt ribban för sina kommande inlägg, vilket innebär att vi inte behöver oroa oss för att vi ska skrämma bort en nyburgare. Jag hugger gärna när det är dags.
Mer av Jespers surfnationalromantik till folket!
-
En transporttruck backade på den någonstans på en flygplats i södra Frankrike. Stjärtens vänstersida såg likadan ut. Men den lappades ihop och rockade vidare. 🙂

-
challq;494919 wrote:Jävlaer! Det var ett litet sår det där. 🙂
Äsch då.