svenne
Forumsvar skapade
-
Men jag säger som jobbarkompisen, de ska ha cred för att de har samma smaklösa stil hela vägen! 🙂
Bra om man har swingersparty, lätt att städa av med högtryckstvätten. -
Alltså, den där bordellen på Hisingen, sök upp den via Eniro. Man ser den på VÄLDIGT hög höjd. Den ser ut som en svart fläck Malignt melanom bland alla gräsmattorna.
-
Skärmdumpa den där innan det är för sent.
-
Yes you like ice cream. And drakpung.
-
skotten;465206 wrote:häng drake… paraglider??
Nope. paraglider är skärmflyg.
Drake, är inte det sån driit ni håller på med, och en massa småbarn i Kina? 😉
Eller hur f*n blir det, ”Jag håller med drakpung, det är skitkul”.
Hängflyg heter deltaplane eller bara delta på franska. -
Från 27 grader i söndags till 9,5 igår. Hoppas de upplever Sverigeväder som exotiskt… 😉
-
Sök på surfvagn eller surfkärra här på konfen, det har varit uppe tidigare och det finns både bilder och byggidéer.
-
Har för mig att det var någon som inte fick smisk när kastfallet bjuder upp till dans?.. 😉
Quote:Vanligaste ”skadan” är väl såriga händer. Hur lyckas ni göra illa er i kastfallen föresten? Jag brukar jämt hålla stenhårt i bommen när jag flyger med. Om man håller bommen på behörigt avstånd från kroppen så är det ganska svårt att göra illa sig..http://www.surfzone.se/forum/showpost.php?p=464149&postcount=62
Bästa sättet är att undvika kastfall helt och hållet.
-
HannesS;464923 wrote:Hur mycket ska det blåsa när du ska använda seglet? Jag seglade med 5.0 idag och det blåste 7 s/m. Jag planade bra efter bara 2 meter efter att jag fått upp seglet.
Väger du 19 kilo eller?
-
Ryck den och testa om det gör någon skillnad.
-
Ola H.;464431 wrote:Jag hade ingen peel ply hemma och körde därför på detta sättet. Men är inte reguljär peel ply rätt styv? Kan man svepa den runt en nos som man kan med nylonstrumpan?
Absolut inte styv, den följer med i vinklar etc. Men den är inte elastiskt, speciellt inte som damstrumpor. Jag skulle testa en tätare strumpa om du nu envisas med den här läggningen. Typ så många denier som möjligt.
Quote:Vad och var köper du?Lite här och var, köpte en rejäl rulle sist på Epotex, men har tagit både från Abic och en firma i Tüschkland.
Quote:Jo, men jag påpekade ju tydligt att man inte skall blanda ihop de två garageaktiviteterna ”laga brädor” och ”ha på sig damstrumpor”. Två helt skilda böjelser om du frågar mig.Sen finns ju bevisligen den tredje ”Såga sönder nya brädor”, men den är det nog bara Jesper som håller på med. Strumpgrejen är betydligt mindre destruktiv har jag hört.
-
Om peel ply fastnar är det för mycket epoxi redan från början och inget på ovansidan av ply:en som suger upp överflödet. Det fungerar med vanlig frottéväv, en vanlig handduk alltså.
Jag använder bra peel ply och tycker inte att det är en kostnad som gör att jag letar annat. Damstrumpa låter mest som att Ola har ett annat begär som han inte vågar släppa ut. Men ha dem inte utanpå våtisen, då går sönder så lätt och då ser du mer ut som en slampa. -
Äsch, de brinner så lätt.