Forumsvar skapade

Sida 193 av 278
  • svenne

svenne

Medlem
    6 januari, 2008 vid 11:00 som svar på: Bräda o mast i en A4 cabriolet

Hur ska du få in 240 cm bräda i en kupé – utan att fälla baksätet?
    Fel bil eller fel sport, det är bara att välja! 😀

• svenne

svenne

Medlem
    6 januari, 2008 vid 10:54 som svar på: Apollo
  • svenne

svenne

Medlem
    4 januari, 2008 vid 12:57 som svar på: Torö i helgen?

Harley D hade det som tillval till sina modeller 1925. Fanns dessutom en oljerock med slingor insydda runt kroppen. Bssst, bsst…

• svenne

svenne

Medlem
    3 januari, 2008 vid 16:19 som svar på: Andningsskydd för slipning i epoxi

Välj någon av dem. Du ska ha mot damm, partikelfilter alltså.

• svenne

svenne

Medlem
    1 januari, 2008 vid 20:46 som svar på: Vindsurfing Nu 18:05 1/1/2008 i när o fjärran tvyplus

Varför skickar de alltid reportrar på äventyrsresor som knappt kan knyta sina egna skor? Till exempel, är det kvalitéts-TV när en som inte har använt dykcertet på sju år får åka till Jordanien för att utröna om det är bra dyk? Det hade varit tusen gånger bättre om de använder folk som vet vad de snackar om, det fanns en anledning till att hennes kollega inte fick surfa på något hetare än en Starboard Go och en barnrigg. Istället blir dett ett tafatt inlägg i stil med ”om jag hade fått låna riktiga grejer”.
    Va fan, skicka folk som kan avgöra om det är ett bra ställe för dyk eller surf.
    Tacka vetja Hans Fahlén, han kan åtminstone köra skiten ur skidorna och då blir det bra reportage också.

• svenne

svenne

Medlem
    29 december, 2007 vid 11:34 som svar på: Cannon or Nikon?

Håller med Adde, jämför rätt kameror got damn it!
    Nikon eller Canon är som att välja mellan hallon eller lakritsbåtar. Det är bara smaken som avgör. Lägg ut tio obearbetade bilder från en Canon och en Nikon och se hur många som kan avgöra vilka bilder som kommer från respektive kamera.

• svenne

svenne

Medlem
    29 december, 2007 vid 00:03 som svar på: miljöbilar

Inte ens hälften av marken som odlades i Sverige på slutet av 70-talet odlas idag, så hur länge håller brödfödeargumentationen egentligen? Dessutom, vem vill odla vete för etanol när elefantgräs eller salix ger tio gånger mer sprit? Näe, kvasidebatt är vad det är.

Själv kör jag biodiesel hejvilt i min VW Touran från -05, både RME från macken och hemmakokad. Jag tänker köra etanol i surfbussen så länge det finns att tanka. Fast, när den här kommer på riktigt är jag nog inte sen att byta…
    http://www.pmlflightlink.com/archive/news_mini.html
    Dessvärre har Volvo gjort tester med deras prylar, vilket är förfärligt (ifall de blir först) eftersom jag har lovat att aldrig mer köpa en Volvo. 😉

• svenne

svenne

Medlem
    28 december, 2007 vid 19:15 som svar på: Nu börjar det dra ihop sig !

Om du ha rmedar fram ska de vara V-slipade. Det går hur bra som helst att surfa på ett böjt vattenrör fram om det skulle vara så.
    Att du svänger upp mot vinden har nog inget med din bräda att göra utan din segelteknik. Du måste skicka fram seglet mera.

• svenne

svenne

Medlem
    21 december, 2007 vid 16:52 som svar på: Vilka är de 3 vanligaste skadorna i v-surf?
    Borje;434953 wrote:
    Skador i fotlederna tror jag är absolut vanligast.
    Hajbett hör väl till de mindre vanliga.. 🙂

http://www.svd.se/nyheter/webbtv/utrikes/artikel_708597.svd 🙂

• svenne

svenne

Medlem
    21 december, 2007 vid 10:02 som svar på: Torös vänner – starta förening?
  • svenne

svenne

Medlem
    20 december, 2007 vid 21:37 som svar på: Bra surf & jobb, var hade ni flyttat?

I Kalifornien finns allt jag behöver, det är ruggigt bra. Förutom att det försvinner vid nästa stora jordbävning, men den risken kan jag ta. 😉

Jag har en del vänner nere i Kapstaden, kompisens far har bott där sen -83 för vågornas skull och han har tröttnat nu. Alltför mycket krim och inbrott mest hela tiden. Och Zuma for President… …luktar inte bra lång väg och den svarta delen är nog blåsta på sin egen konfetti.
    Skynda er och åk dit innan det blir Mugabe 2.0 av det hela.

Arnout! Nästa år får du besök! 🙂

• svenne

svenne

Medlem
    20 december, 2007 vid 15:00 som svar på: Torös vänner – starta förening?
    pete;434801 wrote:
    Jag tror man ska precisera namnet lite; Torö är väl strikt sett en typ 20 kvadratkilometer stor (halv)ö. Kanske vore bättre med ”Örens vänner”? Det är ju liksom den vi vill åt.

Jag har tänkt på det också, men det finns mer än bara Ören där ute och jag tror att det är bra med ”Torö” då många vet var det ligger geografiskt. Dessutom finns det fler reservat som ligger nästgårds som vi (åtminstone jag) också har varit inne i.
    Det omnämns alltid som Torö, även om det just nu är Ören det handlar om. Alla vet var Torö ligger.

Dessutom är det redan försent, eftersom domänen redan är reggad. 😉

• svenne

svenne

Medlem
    20 december, 2007 vid 10:12 som svar på: Vilka är de 3 vanligaste skadorna i v-surf?

Förutom en brainshake så har jag psykiska besvär när det blåser.

• svenne

svenne

Medlem
    20 december, 2007 vid 09:21 som svar på: Torös vänner – starta förening?
    LARRY;434745 wrote:
    Hej.

Ett tips.

Jag tror en sådan förening skulle få lite extra tyngd om man allierade sig med fågelskådarna som brukar vara där. Då kan man tydligare visa att det finns flera typen av värden för allmänheten att bevara.

Nån som känner någon eller vet om dom har något forum?

//Larry Bird

Done. 🙂
    http://www.sofnet.org/index.asp?DocID=x&lev=1275&topicID=8400

• svenne

svenne

Medlem
    19 december, 2007 vid 16:33 som svar på: Magic Torö

Till och med nere i Australien finns Torö på kartan.

Sida 193 av 278
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA