svenne
Forumsvar skapade
-
Nomad;425889 wrote:Men nu rasar min världsbild, total mismatch i idésystemet:……e inte ”Grålle” en Furguson…?
/Nomad
Jo?..
Att Fastforwards farsa köpte en Krabat/Boxer/Buster är en annan femma. Inget fel på dem heller, men de har ofta misshandlats mer. -
styret;425753 wrote:…eller något större med volvokvalle…
Mouhahahaahaaa… ha… eller, du skämtade va?..
-
Lars har ju en idé där…
Men det går ju alltid att injicera epoxi och sen stoppa den i en påse och vakuumbagga ihop skiten till oigenkännlighet.Jesper, om du behöver låna vakuumutrustning så ställer jag gärna upp och lånar ut eller hjälper till. För övrigt så står jag kvar för det jag skrev till dig förut, klart vi ska bygga en retrobräda!
-
vindsurfing.se har haft uthyrning i Rålis i sommar.
-
Fuck Hookipa, åk till Cali istället! 🙂
-
Jester;423773 wrote:Bonntölp!
Bästkusten Rulez!
Gööööteborrg! Sveriges framstjärt!
-
Näe, det blir inget mer i år för jag har all tid i världen. Inte en uppbokad helg på ett par månader framåt.
-
Svenne fixar. 🙂
-
Prototypen jag byggde (som dessutom har diskuterats tidigare på konfen) är en vindmätare som skickar SMS till en given mottagare med ett visst intervall. Men hur man än vrider och vänder på det så blir det inte gratis. Det går att köra den med ett fläskigt batteri rätt länge, men då ska det bytas osv.
Bygglov vet jag inte om det behövs, det behöver ju inte vara nån mördarmast för då mäter stationen i ett annat luftlager än vi vill åt. Däremot om det springer runt surfare och monterar vindmätare lite här och där så vet jag inte om omgivningen skulle bli så impad, speciellt inte markägare. Sen lär det vara nån som stjäls eller förstörs varje år.
Jag är dessvärre inte så intresserad av att bränna mer tid på det, jag har fullt upp med annat som jag dessutom får betalt för.–S
-
gurra1978;421976 wrote:Svenne, du verkar ju vara rätt duktigt på det mesta och även datorer. Varför hjälper du inte Givfars med det projektet. Vore ju coolt. Jag tror att ni kommer lyckas. Sen får ni ta in en webdesigner också, surfnet kan behöva en extreme make over.
Jag byggde en, men som jag skrev i inlägget innan sket det sig av vissa skäl. Gifvars var inblandad redan då…
-
gurra1978;421826 wrote:Men hela surfnet är ju egentligen värdelöst eftersom den förutsätter att någon vindsurfare är på plats och rapporterar. Dessutom är det inte säkert dennes rapport är speciellt givande för vissa. Det enda som gäller är ju strategiskt utplacerade vindmätare som kontinuerligt skickar data till en hemsida. Som tilläggstjänst kan ju alarm över en viss vindstyrka vara intressant. Fixa det istället Givfars.
Det har redan varit på tapeten. Det föll just då på att det kostar pengar att bygga vindmätare, det kostar 500-700 spänn att få ihop en fungerande och på det kommer driftskostnad (hur mycket är du beredd att sponsra med?), stölder, förvaltning osv, och då har jag inte räknat på tiden det tar att bygga skiten.
Sen visade det sig att det inte var helt okej att samla väderdata hur som helst. Det är visst inte bara Apoteket och Systembolaget som styr och ställer – nåt smartass har monopoliserat vädret också. -
FNG;421825 wrote:Jag har en känsla av att många som vill testa någon typ av surfing dras till kite. När folk hör att man vindsurfar så frågar de flesta snabbt om man inte kitar eftersom ”det verkar ju skitcoolt”.
Låt det förbli så. Låt de som tycker att det är coolt fortsätta att trasha den sporten. Jag har inget emot kitesurf, däremot stollarna som dras till det…
-
Jag skulle kunna kalla mig långdistanscyklare, vad det nu ska vara, och vi använder inte använt något annat än vanlig sportdryck. Enervit har tabletter som innehåller lite mer salt än vanlig dricka. Den är smidig att ha med sig men när man surfar funkar det precis lika bra med kanelgifflar eller en äggsmörgås.
http://www.enervit.se/produkter2007.html -
Det blir bra surf imorrn, för jag kan inte komma loss…
-
Va tusan, kan man surfa här i kylan så är väl varken Egypten eller GC ett problem?
Kolla in http://www.primenta.se/pub/TheUltimateTravelGuide_4.pdf