Forumsvar skapade

Sida 205 av 278
  • svenne

Medlem
    27 augusti, 2007 vid 10:29 som svar på: Fet surfbuss på bytbil + surfbil säljes
    TDK;409027 wrote:
    Stämmer den förbrukningen?? Är lite inne på en sådan, men kör en del, så jag är orolig över soppan.. Klart min bil jag har nu ligger nästan på 1,1….

Det gör det nog. Jag hade en 02:a med stora motorn och den drog aldrig mer än 0,9 – trots fullpackad upp till taket och motorvägsfart.

• svenne

Medlem
    26 augusti, 2007 vid 11:57 som svar på: Inte måndag, men tisdag…

Nåt knas är det…
    Masse stannar hemma, eller bokar in en konferens eller nåt! 😉

• svenne

Medlem
    26 augusti, 2007 vid 08:51 som svar på: Inte måndag, men tisdag…

Märkligt, bilderna syns inte i första inlägget…

• svenne

Medlem
    26 augusti, 2007 vid 08:09 som svar på: Tappad masttopps-propp, vad göra?

Jag har några stycken, men om jag har köpt dem eller fått med som extra när jag köpt segel kommer jag inte ihåg. Jag tror att de ligger med i segelbagen som reserv eller utbytes.

Hursom, det är lite Acetalplast som ska svarvas till. Hittar du ingen kan du PM:a mig så kan jag göra en.

• svenne

Medlem
    25 augusti, 2007 vid 18:37 som svar på: Prognos sthlm lördag

Ja, med ditt monster är det ju inget problem att kryssa. 😀 Den ser onekligen kul ut
    Älvnäs har ingen klockren spot, men det finns en parkering bredvid bussen vändhållplats. Jag riggar nog på Cedvars gräsmatta strax ovanför. 🙂

• svenne

Medlem
    25 augusti, 2007 vid 17:38 som svar på: Prognos sthlm lördag
    svennebanan;408526 wrote:
    Jag har inte någon vidare koll men Närlunda var väl riktigt bra idag? Och de där små vågorna kan väl inte ens kallas chop? Fan vad vinden tryckte på utanför Tranholmen när den vred och kom ner längs Långtarmen .

Lite ojämn vind kanske men jag var överriggad hela tiden så det kändes som om jag kom igenom hålen ganska bra ändå. 8.5 och 7.1 blev det för mig, men det var nog 1,5 kvadrat större än de flesta (jag har en del att släpa runt på).

Vinden vred lite för mycket för att Närlunda skulle vara perfekt, men nog var det pungdrag alltid. Längre upp i vind var det bättre, dvs upp vid Älvnäs hade varit perfekt för att slippa kryssen. Jag testade 5,0 vilket var för lite nere vid badet, men hade gått bra längre upp. med 6,2:an var det överriggat i byarna så det bara skrek om det. 🙂

Ser ut att kunna gå imorrn igen men allra helst på måndag. Då blir det Älvnäs.

• svenne

Medlem
    25 augusti, 2007 vid 08:53 som svar på: Prognos sthlm lördag

Fick precis rapport från ”cedvar” att Närlunda ser riktigt bra ut.
    Jag packar å drar nu! 🙂

• svenne

Medlem
    24 augusti, 2007 vid 23:57 som svar på: Närlundabadet

Ja, det är där.
    Det här är inte kortaste, men lättaste vägen ner:
    Där Ekerövägen gör en 60-graders vänster, svänger du höger in på Närlundavägen.
    Efter cirka en kilometer gör vägen en lång högerböj, strax efter den står en badskylt mot badet, där svänger du vänster in på Källvägen och sen DIREKT vänster in på Släntvägen.
    När Släntvägen går nerför tar du höger och direkt vänster nerför en liten väg som mer ser ut som en skogsväg. Det är den lilla tarmen på Enirokartan som inte har något namn.
    Parkera med omsorg, dvs kör inte sönder gräsplanen för då blir grannarna sura. Badarna som åker dit med bil brukar parkera innan gräset.

• svenne

Medlem
    24 augusti, 2007 vid 12:46 som svar på: Hålla trycket i gippen..

Köp Tricktionary, där finns de flesta varianterna förklarade med tydliga steg-för-steg-förklaringar. Olas variant har till och med ett eget namn, i sann tysk ingenjörsanda. 🙂

http://www.tricktionary.net

• svenne

Medlem
    24 augusti, 2007 vid 12:39 som svar på: Stort freeridesegel för 460-mast?
    Oregistrerad;408179 wrote:
    Bara för att du inte kan köpa en reklamplats här är väl ingen ursäkt för att det ska behöva gå ut över oss andra med din snikreklam.

Att säga att ni har världens bästa produkter och dissa alla andra tycker jag inte är något bra sätt att kommentera något.

/ännu tröttare

Hmm… Kan inte hålla med om att någon annan produkt har dissats, och Bicless står för att han säljer grejerna – precis som alla andra som säljer grejer här på konfen och diskuterar prylarna. Inte ett problem alls, snarare tvärtom.

Jag blir däremot trött på anonyma postare som häver ur sig bajs utan att stå för sin åsikt. Logga in nästa gång du har något att säga.

–S

• svenne

Medlem
    24 augusti, 2007 vid 12:33 som svar på: Hålla trycket i gippen..

PAL är Europastandard.

• svenne

Medlem
    23 augusti, 2007 vid 19:40 som svar på: Prognos sthlm lördag

Väst? Luktar Närlunda… 🙂

• svenne

Medlem
    23 augusti, 2007 vid 07:28 som svar på: Trimaran vs vindsurfing
    emilvikingstrand;407846 wrote:
    jag seglade för first hotel i runt år 2000. att de skulle göra 30 knop i 8m/s verkar inte ricktigt rimligt. den var bland det snabbaste som byggts på i 60fotsklassen men gjorde max ca 18-20 knop i 8-10ms. vad gäller slör så har flerskrovsbåtar problemet att de slår runt om man pressar dem för hårt på djupa slörvinklar. vi gjorde som max 29.7 knop i norge på en fjord.det är faktiskt snabbare än vad jag vindsurfat än så länge.

First Hotel är en GAMMAL båt, den var redan gammal när den kom hit. Inte för att förta upplevelsen att segla på den, men den är långt från de snabbaste och dagens ORMA-moppar som snurrar runt i Norden idag är både större och mycket snabbare.
    Det är sällan som de slår runt, att First gjorde det var en miss från besättningen – som oftast.

Att segla i 30 knop i måttliga vindar (för en surfare) känns faktiskt inte så speciellt. Om det går sjö så rör den sig måttligt. Allt runtom passerar snabbt som f*n i ett fågelperspektiv. Det krävs mer av besättningen på alla sätt – mycket segel, enorma krafter, andra båtar, tyngre skotning – men att krama skiten ur en kölbåt känns definitivt mer krävande.

• svenne

Medlem
    22 augusti, 2007 vid 12:34 som svar på: Dingad bräda…?

Jag blandar på tiondels gram, och är det en bra epoxi så tar den tid. Ett dygn är inte helt onormalt vid rumstemperatur. Högre temperatur är bättre, men det behöver inte gå nämvärt fortare för det.
    Låt den härda minst ett dygn. om du har möjlighet så kör ytterligare 10 timmar med högre temperatur så blir det ännu bättre.

• svenne

Medlem
    22 augusti, 2007 vid 12:14 som svar på: Dingad bräda…?

Funkar säkert jättebra, du kommer att överdimensionera lagningen ändå.

–S

Sida 205 av 278
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA