svenne
Forumsvar skapade
-
Ingen av mina brädor har fenans huvud mer än någon tiondels millimeter från brädans botten, dvs tight och bra redan från början. En del brädor är byggda med för ”grund” fenbox för att de helt enkelt inte får plats en hel fenbox med tanke på brädans tjocklek (en del vågbrädor har visat sig vara så).
Mät djupet och öppningens bredd mitt på fenboxen och jämför med någon annans bräda. -
pure;393364 wrote:Testade med en vindsurfings bild men det är svårt att få till det. Helst skall man ju ha tagit bilden lite mer uppifrån och gärna fler objekt i bilden.
Jag kör fuskvägen rätt ofta och fotosjåppar till samma effekt, men det är en kinky wet dream att kunna lägga beslag på en fetebälg till kameran. 🙂
Pure, det ser inte ”verkligt” ut för att oskärpan ligger över objekt som egentligen borde ha skärpa, till exempel surfaren längst till vänster som har suddigt segel men skarp bräda. Mixtra lite med hur mycket fade-effekt du lägger på masken så får du snart till det. -
Fy f*n vad nyfiken jag är nu, snälla snälla ge mig en länk till tråden där det här börjar. Please save my night!
-
Du säger att de fem andra, de utan bälte, är bagage.
-
Jag kan kolla på den om du vill. PM:a mig.
-
Jag tycker definitivt inte att Ola bullshitar, om någon uttalar sig på ett neutralt och opartiskt så är det just Ola! Gamla segel är skit på nya brädor. Andra hållet funkar något bättre, men det är definitivt inte skitsnack.
Berätta gärna som exempel, vad är en ”standardmast” för dig?Du har mer prylar än de flesta här, ut och surfa istället.
-
Jag tycker att det låter mycket, men det beror ju också på hur du ligger i serviceintervallet och hur den tidigare ägaren har skött bilen (service kan blir riktigt dyrt). Utöver vanlig service har jag inte haft större utgifter än 4400:- som var en remskiva som sprack och jag orkade inte göra det själv. I vanliga fall brukar jag göra allt på egen hand eftersom jag har plats att vara på, men om du vill anlita bra verkstäder med vettiga priser brukar Mekonomen-anslutna vara okej.
Men jag skulle tippa på att du ska räkna på cirka 30 kronor milen i totalkostnad för att vara på den säkra sidan. -
Tror inte det spelar nån större roll (belastningen finns där ändå).
Köp såna brickor som jag tänkte på och dra fast stropparna som vanligt.S
-
Ja, de finns att köpa i en surfbutik nära dig. De är ovala och låser hela fotstroppens ände och inte bara runt skruven.
-
Det kommer att blåsa dubbelpung ute vid Skälåker idag.
Hur vet jag det?
Jo sörru, jag har nackspärr och kan inte surfa. -
Knattes spec är det något lurigt med. Det vara bara första serien som hade trim och sen gick de över till powerbox. Är det en 00:a eller nyare borde det vara powerbox.
-
Ey mannen!
Jag åkte runt på en sprillans Chilli 99:a för ett par veckor sen, jag väger under 70 och den var som typ liksom på perfekten. Få tag på en sån, sjukt rolig bräda! -
Det är lättare att mäta över säkringarna direkt. 🙂
-
Fanatic Bee är en sjukt kul bräda, har den väl kommit upp i planing så går den bara. Jag kommer aldrig att sälja min. 🙂