Forumsvar skapade

Sida 212 av 278
  • svenne

Medlem
    21 juni, 2007 vid 10:12 som svar på: Längd på hängseletampar – varför längre?

Jag är pygmé (174 cm) och har 28…

• svenne

Medlem
    20 juni, 2007 vid 19:14 som svar på: Kona Raid 2007 i Stockholms skärgård 17-18/7

Låter riktigt ballt, tål att tänkas på!

Svenne

• svenne

Medlem
    20 juni, 2007 vid 08:14 som svar på: GoogleStreet
    fastforward;387626 wrote:
    Man får börja passa sig när man är ute och rör på sig i stan i fortsättningen, antingen blir man fotad från en satellit eller av en bil med kameror överallt.

Ja, passarej! http://www.metro.se/se/article/2007/06/04/10/1642-48/index.xml

• svenne

Medlem
    20 juni, 2007 vid 07:41 som svar på: Jag spräckte "me Julie"…

Tack skaru ha. 🙂
    Varmt vatten och tvål. Aldrig lösningsmedel.
    Det är bra att smörja in händerna med Helosan eller någon annan fet kräm innan, så är det både lättare att tvätta och bättre skydd.

• svenne

Medlem
    20 juni, 2007 vid 06:08 som svar på: Jag spräckte "me Julie"…

Torrslipar du ska definitivt masken vara på, våtslipning är en annan femma. Handskar bör du ha hela tiden, det finns alltid en liten mängd ohärdat resin som frigörs när du slipar.
    Epoxi är lösningsmedelsfritt, men du ska definitivt ha bra ventilation och helst ett utsug. Om du har bra ventilation så är det ändå lämpligt med ett ansiktsfilter för att förhindra att få ohärdad epoxi på huden, ansiktet är extra känsligt.
    Polyester och vinylester innehåller lösningsmedel (styren), och används inte kolfiltermask så kan jag lova att man inte jobbar så länge utan att känna sig full. Ester-resin kan användas på smålagningar, men får inte komma åt kärnan på brädan. Jag använder det aldrig, bara epoxi.

Återigen, ska man följa reglerna för C-verksamhet (arbete med kemikalier) ska alltid heltäckande kläder användas, som inte används till något annat. Skyddshandskar och då helst i tre lager; innerst en bomullshandske, en bra gummihandske som exempelvis diskhandskar och överst en engångshandske för att skydda mot det värsta kladdet. Sedan lämnas alla skyddskläder tills epoxin är härdad så att det är säkert att hantera dem.
    Sist men inte minst skall ansiktsskydd användas, dvs en likadan skyddsskärm som kemister använder för att undvika stänk (finns på Biltema). Används inte en sådan skall ansiktsfilter och skyddsglasögon vara på under hela tiden arbetet sker!

Slipdammet är en stor risk trots att det är genomhärdat då det är så extremt enkelt att få i sig dammet, och har epoxin blandats dåligt finns det ohärdade delkedjor i dammet. Våtslipning är alltid att rekommendera.
    En del kan slarva med epoxi i hela livet utan en enda reaktion, andra slarvar en gång för att sedan sitta i allergihärvan.

MVH,
    S

• svenne

Medlem
    19 juni, 2007 vid 15:01 som svar på: Val-år
  • svenne

Medlem
    18 juni, 2007 vid 21:43 som svar på: Sa blev vi av med en till

Okej, jag ska villigt erkänna att om jag har shorty så har jag långa shorts för att inte bränna benen i solen, men då syns inte ens våtdräkten för jag har en rashguard också (typ Grekland…). Men en 5/3:a, huva, vantar och sen shorts på det?

• svenne

Medlem
    18 juni, 2007 vid 12:55 som svar på: Va lack man blir!
    MickeÖ;391084 wrote:
    Tjena vad ska du ha för 3st med stora rullar helst kullagrade?
    är det ok pris så köper jag direkt.
    Mvh
    MickeÖ

Jag ska räkna på hur lågt pris jag kan sätta och göra en test. Du får gärna vara testkanin. Självklart lagrade rullar.

MVH,
    Svenne

• svenne

Medlem
    18 juni, 2007 vid 11:15 som svar på: Va lack man blir!

Nu har jag iofs PM:at Thomme, men om det är bottendelen som går hela tiden på förlängaren så kan jag tillverka nya underdelar i aluminium istället. Den lär förhoppningsvis inte gå sönder.
    Om någon har en trasig förlängare som behöver uppgraderas så kan jag fixa det.

–S

• svenne

Medlem
    15 juni, 2007 vid 15:49 som svar på: Stockholm Lördag
    TSURF;390570 wrote:
    Är det inte mänga Badgäster där???

Inte när det blåser pung. 🙂

• svenne

Medlem
    15 juni, 2007 vid 15:48 som svar på: Stockholm Lördag

Foreca säger NO. Kan det inte komma överens nån gång?

• svenne

Medlem
    15 juni, 2007 vid 15:39 som svar på: Stockholm Lördag
    frasselinho;390568 wrote:
    Björkvik kan va bra, närmre stan så e baggen helt ok, antingen från mjölkuddden eller seglarvägen i saltis.

Björkvik på NO?

• svenne

Medlem
    15 juni, 2007 vid 15:27 som svar på: Stockholm Lördag

Nära stan: Sätrastrandsbadet
    Bästa surfet: Skälåker

Söndag morgon ser riktigt najs ut. Hoppas att det håller.

• svenne

Medlem
    15 juni, 2007 vid 09:01 som svar på: Obehagligt mail. -Att betrakta som hot?

Om vi känner dig som ”snubben som var Markram förut”, är inte hans huvudvärk. Svara bara att det är ditt användarnamn och ser han problem med det så får han gärna förklara hur han ser det som en varumärkesintrång etc. Ditt val av att personifiera dig mot andra är inte ett problem för företaget, lika lite som jag skulle kunna kalla mig ”Volvo”.

Det finns inget konkret i hans mejl, men om han uttrycker sig med varningar om åtgärder eller fysiskt våld har du all rätt att anmäla hos Polisen, det räcker med att du känner dig hotad så finns det skäl för anmälan. Dolda brott är ett stort problem för både Polisen och Sveriges rättsstatistik, och hot är ofta ett sådant (som dessutom är straffbart).

Jag är mest intresserad i hur han tänkte när han skickade mejlet, surf är ju som bekant en sport som ganska många välbetalda håller på med i Sverige och sannolikheten är att det kan drabba ett eventuellt sälj när det är känt att man hoppar på enskilda personer. Dessutom undrar jag om hans påhopp är förankrat i bolagsledningen – om det nu finns en sådan.

MVH,
    Svenne

• svenne

Medlem
    15 juni, 2007 vid 07:41 som svar på: Glom nu inte att skicka in filer

Men vars ä du då?

MVH,
    Nyfiken

Sida 212 av 278
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA