svenne
Forumsvar skapade
-
Garda är najs, jag och tjejen gillar att bo på Agriturismo i Italien och det finns ett gäng runt Garda (ganska många faktiskt) och där får man bra hemproducerat käk och boende för små pengar. Jag har också hyrt grejer på Conca och de är nog de som har bästa utrustningen, men har du möjlighet så ta med eget. Det kostar inte så mycket att parkera på deras parkering och surfbussar får stå där över natten.
Glöm inte flytvästen bara. Sheriffen skriver gärna ut böteslappar på avsaknad av flytis! -
dr Masse;382323 wrote:Den här tråden är fortfarande jätterolig! Rasmus, du skojar väl ändå lite när du ber någon förklara det roliga? Väl?
Moderator-Masse, I vote this for a sticky!
-
Men det är ju ett helt annat problem.
Kom ner med bilen till garaget så ska vi tigersåga lite! -
Rasmus_W;382172 wrote:Ja det blir man. Folk som mest seglar rakt fram har ofta tokstora rygg- och nackmuskler. Seglar man fort, speciellt på kryss, med gamla smala slalombrädor, växer muskeln på underbenens framsida rejält. Underarmarna kan också bli rätt grova.
Att segla i hård vind med små segel brukar dessutom ge utmärkt kondition.
Däremot finns det en del muskler som inte växer speciellt mycket, till exempel bröst- och magmuskler. Magmusklerna kan iofs växa lite om man vågseglar mycket.
Den typ av träning man främst utsätter kroppen för är så kallad statisk träning, dvs man håller en belastad muskel stilla, ungefär som när man t.ex. sitter i jägarstol.
Först tänkte jag que?!, sen började jag skratta – men nu blev jag osäker igen…
-
Erki, att bo i Stockholm och och inte ha en hyfsad freeride innebär att du snart är ett vrak på jobbet som hysteriskt kollar vindprognosen så ofta att refresh-knappen i din webbläsare kommer att bli utsliten.
En lite större (och bredare) bräda kommer att få dig på banan mycket fortare, du kommer att kunna behålla den som lättvindsbräda – och dina polare som vill prova kan göra det på den när du brallar på för fullt med nästa bräda du köper.Go bigger! 🙂
–S
-
Ängsholmen funkar bra på ostligt.
-
Jag parkade bredvid Surfnet-bussen, man jag såg aldrig till dig. Det var ju några andra där… 😀
–S
-
Carl R;381162 wrote:Finns ingen svårare sport som jag har provat iaf. Kanske bara jag som är oduglig, men säg nåt som har brantare inlärningskurva?
Alla som vattenstartar och gippar obehindrat är grymt duktiga imo.Nu skrev iofs inte Jesper att det var enkelt, utan enklare. Har du provat en skateboard någon gång? Gör inte det.
-
Förbannat snygg flyer!
-
I Windsurf (tror jag att det var) förra året körde vad-han-nu-igen-heter mot en av de nya 30-fots VO-kattorna, det är rätt stora prylar. Han höll inte jämnt skägg utan blev frånåkt. Men samtidigt lämnar testet en del frågor, vad hade hänt om det hade blåst mer? En katamaran går ganska fort upp i topphastigheter då de är rejält överriggade, men går inte så extremt mycket fortare när det blåser mer.
Jag har kört mycket Tornado (OS-klassen, större än Hobies) och de går igång extremt tidigt. I lätt vind har jag inte haft något problem att åka från brädor, men när det börjar bralla i så får man sig en fet frånåkning – dessutom på något som kostar en tiondel av Tornadon…
Så jag kan bara konfirmera det som tidigare har skrivit, surf är mest segling för pengarna och ger definitivt alla jollar en omgång stjärtsmisk.
Å andra sidan är det en rätt skön känsla att lyfta upp på ett skrov och skicka iväg i 17-18 knop när vattnet nästan är platt. 🙂
-
adde;380684 wrote:Shit, 400000km. Ganska exakt jordens omkrets! Då kunde man ju se sig själv segla långt därborta i horisonten…
Nä men Adde, nu måste du ha rökt brännmanet igen.
-
Alex_;380648 wrote:eller skriv bara ut hela ”verkställande direktörer” ?
Precis, men det kan också bli en upprepning. Vi vet ju inte vad som stod i meningen före… 😉
-
Förkortningar i plural är oftast dåligt. Skriv om det istället, till exempel VD-tjänster eller liknande. Det brukar alltid gå.