Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Eskilstuna-Formula

Taggad: 

  • alexander

    Medlem
    6 maj, 2007 vid 20:06

    Tjena Johan !
    Kul att du fått tag på grejer. Jag kanske kan hjälpa dig lite grann, är inte någon expert på området, men jag kan trimma in det så att det funkis, ska du ha trimm för optimal raceing så är det Åke Lucks du ska snacka med han seglar ofta från Kullersta.
    Det är bara att höra av dig.

    MVH // Alexander i Hundala

  • jox

    Medlem
    7 maj, 2007 vid 19:28

    Hello!
    Har aldrig seglat i Eskilstuna trakten men min flickvän har sommarstuga nära Sundbyholm (tror att det hette så). Funderar på att dra med mig Formula kittet ut dit i sommar. Var är bäst att köra där i krokarna? Vilka vindriktningar funkar bäst, nord?

    /Jocke

  • svenne

    Medlem
    7 maj, 2007 vid 20:30

    Ängsholmen funkar bra på ostligt.

  • alexander

    Medlem
    8 maj, 2007 vid 15:56

    Det stället där dom flesta seglar från är Kullerstasand eller Nabbudden

    Kullersta är absolut bäst på vindar mellan Nordväst till Nordost. Om man seglar formula eller större bräder, så funkar det även bra på väst och ost vindar.

    Nabbudden passar bättre för småbrädor eftersom det är friare vind på väst och ost. Nackdelen är att det är väldigt stenigt och trångt att ta sig i och ur vattnet OBS man måste ha nyckel till en bom för att komma ner de sista 400m. I mina ögon så är Nabbudden värld att besöka när det blåser satan på Väst eller Ost annars föredrar jag Kullerstasand oavsett om man seglar formula eller småbrädor.

    Länk till Blackens Isseglings Klubb´s Spot Info http://svenskidrott.se/Organisation.asp?WCI=wiKlubbKassaNews&WCU=714744&CatId=404458

    MVH // Alexander

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Eskilstuna-Formula

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.