Forumsvar skapade

Sida 233 av 278
  • svenne

Medlem
    16 oktober, 2006 vid 13:32 som svar på: När kom T5:an?

2004.
    Den är mer komfortbil än T4:an och har haft få barnsjukdomar, vilket är bra. Men om den är lika bra som T4 när det gäller många mil är lite svårt att säga, T4 är ju en sjukt driftsäker bil.
    T5:an är riktigt skön att köra!

• svenne

Medlem
    16 oktober, 2006 vid 12:00 som svar på: Ta helg (v42)

Jag har ingen fest inbokad den här helgen, så det kommer inte att blåsa.
    Förra gången höll min prognos vattentätt, det kan Kelso och Nicke intyga.

• svenne

Medlem
    11 oktober, 2006 vid 20:03 som svar på: Aerotech Sails

De brukar dyka upp i tidningstester då och då men brukar inte få några toppbetyg. Sist jag läste om dem så fick de kritik för att vara ”stumma” och saknade bra balans. Inte helt övertygande alltså.

• svenne

Medlem
    11 oktober, 2006 vid 20:00 som svar på: Lurad på köp&sälj
    Ola_P wrote:
    hur svårt är det för säljaren att plocka fram ett kontoutdrag och visa att det är betalt?

Jag brukar inte lägga mig i såna här trådar, men…
    Det är jättesvårt eftersom att han förmodligen inte har betalat tillbaka. All bullshit om banker som strular är inget annat än just – bullshit.

• svenne

Medlem
    11 oktober, 2006 vid 19:57 som svar på: Laga spricka

Ulf, SLC, Varberg.

• svenne

Medlem
    11 oktober, 2006 vid 14:53 som svar på: Ny Naish playmate 116 06′

Ojojoj, vilken hoppsan-vi-tappade-den-i-golvet-klassiker! Ingen dålig bula.
    Det går att laga, som allt annat, men det är en del pill med tanke på var skadan sitter på brädan. Om någon som är bra på att laga fixar det lär du aldrig uppleva någon skillnad, men det är ju surt att få nya prylar som är tras.

Ta Kepplers bud, laga den eller sälj spelar väl ingen större roll – köper du en ny kommer du bara att bli sur en gång till när du dingar den för första gången…

• svenne

Medlem
    11 oktober, 2006 vid 09:29 som svar på: Skära ut frigolit

Värmen är inget problem, men papper är ju inte det stabilaste. Det kommer att gå, var försiktiga och ta det lugnt bara.

• svenne

Medlem
    11 oktober, 2006 vid 07:54 som svar på: Bilder från Torö idag 8/10
    Koa wrote:
    Riktigt fina bilder från hela Sverige efter den här helgen!

Som Jesper sa; stort av Henrik Liliewall att simma ut med sin nya kamera,
    han bottnade och det var mycket stenkänning och trasiga fenor och brädor denna dag!

Tack Henke för dessa fina bilder från en ”ny” fräsh vinkel!

Aloha

Calle N

GRYMMA bilder! De med skarpt vatten och ofokuserade segel är magiska!

• svenne

Medlem
    11 oktober, 2006 vid 06:25 som svar på: Frågor om freeridedjungeln? Fanatic,Mistral,Exocet,mfl?

Nu äre bara å börja samla segel! Välkommen till sporten. 🙂

• svenne

Medlem
    10 oktober, 2006 vid 16:10 som svar på: Addicted to ride 2 – 45 min pepp!

Jag måste ge cred för bättre musik än i ettan, klart mera tryck i surfet med rätt rytmer.

En annan sak som verkligen skiljer essen från amatörerna är ”ljudsynket”. Landar surfaren på beat eller mellan? Kommer läppsmacket på gitarrslaget eller efter?
    Calle är helt klart ett av essen.

Köp filmen!

• svenne

Medlem
    10 oktober, 2006 vid 16:03 som svar på: Laga spricka

slipa av färg, fyll upp skumkärnan med något som inte smälter det som redan finns där, lägg på ny fiber – helst med epoxi (och inget lim, utan riktigt lamineringsepoxi).

Sök i nya laga-forumet. Allt du behöver veta finns där.

Kan någon (typ Adde…) flytta tråden till sin rätta plats?..

EDIT: Det där är inga sprickor. Det är hål!

• svenne

Medlem
    10 oktober, 2006 vid 14:46 som svar på: Bilder från Torö idag 8/10

Det känns som att jag är mot strömmen, tycker att HSM:s segel inte är snygga över huvudtaget. Må så vara att de är bra – men de är fula.

Men DIVA! Fy fan vad koolt det är!

• svenne

Medlem
    10 oktober, 2006 vid 08:35 som svar på: Vad gör jag för fel?

Hej igen.
    Håller med föregående talare. Har man inte koll på grejerna så spelar inte fenan nån större roll trots att det är ett litet segel, jag har inga problem att köra 5.0 med 32-fena till exempel, och enda anledning till att jag inte byter är slöhet. Visst går det mycket bättre med en 23-fena. En större bräda behöver en större fena trots mindre segel, jag kan köra min 140-litare med 32-fena och 5.0 men definitivt inte kortare fena.

Jag tror att Amse var ute i sjukt mycket vind, förmodligen byigt också, och försökte köra och upplevde en obalanserad överriggning. Lite fel stance, lite felriggat och så vidare.

Visst är fenan onödigt stor till seglet, men jag tror definitivt att det finns andra saker att justera först.

• svenne

Medlem
    9 oktober, 2006 vid 17:25 som svar på: Kroka ur hängselen
    rookie wrote:
    Trots detta händer det att man krokas ur när man stutsar på chop.

Tror att du helt enkelt inte hänger tillräckligt i selen.

• svenne

Medlem
    9 oktober, 2006 vid 15:39 som svar på: Vattenstart

Ganska välkänd konfenfråga, sök på vattenstart.

Sida 233 av 278
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA