tobhed
Forumsvar skapade
-
filipl;555347 wrote:Hur pass mastkänsliga är RS Racing?
Jag kommer att köra med en Sailworks Speedstick (100% carbon), jag tror att det i princip är samma mast som Powerex.
Om främsta registret för min del blir 9-15 m/s, tycker ni 6.2 är bättre än 6.7 då? (75 kg, hyfsat stark).
Surfan: Jag läste tyska Surfs recension av RS Racing Evo 2, och de var lyriska. Skillnaden mellan Evo 1 och Evo 2 är alltså ganska stor?
Tror ni Evo 2 (6.2) kommer dyka upp begagnade nästa säsong, eller behåller folk dem?
Tack för svaren!
Filip
De är mastkänsliga, kör pryde x6 eller x9 och om det kommer att finnas några beg evo II till nästa år beor väl på om det kommer några Evo III eller så… Tror inte du behöver stirra dig blind på vilket evo-variant det är, du kommer att klara dig fint med vilket Rs.racing som helst…
-
Tror det blir svårt att hitta beg RS:Racing i den storleken i Sverige mitt i säsongen. Du kan dock förmodligen hitta något i danmark om du tittar på http://www.riders.dk
F ö så finns det RS:racing, RS:Racing Evo I (bara 6,2 & 6,7) samt RS:Racing Evo II (där storleken 6,7 är borttaget).
-
tobhed
Medlem23 juni, 2009 vid 08:00 som svar på: PA Long Distance – Klagshamn 15-16 Augusti – InbjudanJester;554795 wrote:Måste jag komma då oxå??Ja, Daniel ska ju komma….?
-
Är det någon av er som planerade att åka från Gbg och som inte tänker åka nu pga av att ni inte kvalificerade er till tävlingen så hör av er till mig. Jag kanske är intresserad av att ”ta över” er biljett.
-
tobhed
Medlem22 juni, 2009 vid 21:25 som svar på: PA Long Distance – Klagshamn 15-16 Augusti – Inbjudani så fall kommer jag också!
-
78 anmälda till 45 platserm, varav 5 platser ca går till tjejerna och säker ytterligare 5 platser går till wild cards etc. Skulle då mao vara de 35 högst rankade som kommer att få vara med, dvs från svenskt håll så blir det Emanuelsson, Rikardsson, Borgelin & kanske Erik Larsson…
-
tbsurf;554627 wrote:Uthalet/buken ändras väl inte på cambersegel för att bommen flexar nån cm hit och dit. Förutsatt att du riggat riktigt förståss. På vågsegel och sånt med uthalsspänning är det självklart en annan historia..
Intressant det där om att vi som är mindre och lättare kan ha fördel av en mjukare bomm.. kollade med gps för nåt år sen och kom då fram till att jag gick fortare med chinook slalom än med course som är längre och iom det även styvare.
Själva frågan i tråden har jag dock ingen tips om vad som är bra.. letar själv efter något som håller just nu… :tongue:Det var väl bara 2-3 år sedan flera av toppåkarna körde med gamla mjukare bommar i världcuppen (slalom) just av den anledningen, det var helt enkelt för styvt och blev svårare att kontrollera
-
En sån lista ger jag inte mycket för…
Det är väl kanske inte så konstigt att en simmermast passar ett Neil Pryde vågsegel t.ex, men när man pratar om racesegel är det en helt annan historia. Då är det precis som har nämnts här tidigare viktigt med rätt mast i rätt segel (förutom några undantag). Jesper och några andra knäckte b.la för nåt år sedan simmermaster när de riggade dem i Pryde-racesegel -
glader;553540 wrote:Jag tycker du skall försöka tänka igenom mycket noga vad du har för ambition med din surf. Jag och många återfallssurfare med mig har gjort misstaget att gå in ”för lågt” och sedan gjort en resa freeride -> freerace -> full race. Ångrade bittert den dyra resan. Har du höga ambitioner, surfade mycket när det begav sig och känner dig mycket trygg med vattenstarter, gippar etc tycker jag du skall fundera på att försöka hitta rätt direkt. Kanske skall du snegla på t.ex.
http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php/product/21633/cat/12
och komplettera med en X6 från surfkeppler.de så är du igång med riktigt bra saker med en gång för runt 10 000kr. Möjligen är det lite lite volym på den brädan, men du skulle ändå häpna över registret i ett sådant här kit.den resande gjorde b.la jag när jag återupptog windsurfingen efter 15 år. Fick för mig att jag bara skulle köra runt och friköra i viken och inte bry mig ett dugg om hur fort alla andra seglade. Det gick inget vidare och blev onödigt dyrt kan jag säga.
Thomas Althin är väl annars den senaste i raden som har gjort nåt liknanade och har bytt alla sina saker sådär en 4 ggr på 1,5 år och har nu racesegel, speedbrädor & Falcon F1 fenor istället för sina glidarsaker =) -
tobhed
Medlem15 juni, 2009 vid 11:41 som svar på: Skåne Slalom Cup, Förvarning Lördag 13 Juni – KlagshamnJag körde 90 liter & 7,0, men det var väl tur i just det heatet jag körde att det inte var några större vindluckor men visst är det lite krångliga att komma iväg efter gippen.
-
tobhed
Medlem13 juni, 2009 vid 20:37 som svar på: Skåne Slalom Cup, Förvarning Lördag 13 Juni – KlagshamnKapten K;553094 wrote:Riktigt riktigt trevligt var det idag !! Stort tack till Klang och alla eldsjälar som gör sådant här möjligt!!!Instämmer, klapp på axeln till alla som fixade detta!! Synd att jag bara kunde vara med på ett heat, men ibland får man ta hand om familjen även på blåsiga dagar.
-
Känns som om man har blivit bortskämd när man säger att vinden dog när det har gått från 20m/sek till 13m/sek… =)
-
Ser ut som om DMI nu pratar om NV så det verkar lovande, dock måste det vara ganska mycket N för att det ska vara bra.
Jag har din förlängare Thompa förresten… -
Hur är det med HPL förresten, har inte de slutat tillverka bommar?
