walle
Forumsvar skapade
-
faen… jevla kallt i småland nu

-
Svar till:
Svar till:
Vänta tills du har testat min BladeIII 6.6.
2-linors foil med mest drag per kvm av alla.
Minst lika snabb som 8kvm LEI drar som en 12-13kvm LEI om inte mer . Inga finesser bara 2 linor full kraft (7-13m/s).
Går grymt långt ut i vindfönstret.
Samma hoppteknink som LEI, dock grymt enklare pga det enorma statiska lyftet. Väger endast 1/6 del av vad en LEI i samma storlek väger, super tunn profil AR på 5.7 .
Dock inte så rolig i byig vind, ingen drake för mesar
.
Finns att prov köras i Cabarete den 15 mars.[/ QUOTE ]
ge mig den jevla kiten så ska ja nog hoppa me den mä
[/ QUOTE ]
Fy faen foil suger ju! det va ju jag som skrev det hela..fattar ni inte det
Nu e vi pa Fuerteventura och det e faen najs

lite kallt i luften bara ca 20-25…men surfet e helt ok
och bra sprit!
he det kass i sverige
/Petter. -
Svar till:
tråkigt för dom som får draken sönderskuren av sin egen lina bara. när draken rullar åt fel håll eller va de e som händer..
[/ QUOTE ]
hörö du ”Mr positiv”, hur många gånger har det hänt då?
och då menar jag över hela världen!det e mer en skröna att kiten slits i två delar så fort du använder 5:e lina, men visst har det och kan hända…
-
Svar till:
same shit(plast/gummi slangar å för stort hål)…
[/ QUOTE ]
Det håller jag inte med om!Har både EH -04 och gammal OR bom och så en ny OR bom och den nya e klart skönast. så det e visst stor skillnad på olika bommar med slang.
Men SS bommen kanske e skönare det lär jag märka i veckan…
-
Svar till:
lagom jobbig leash, dessutom ytterliggare en ”sladdrig” bom till marknaden.
[/ QUOTE ]
Hämtade just ut mitt paket(kite+ nya bommen) och jag måste säga att bommen verkar kanon…”Jobbig leash”? Nej!
den e kort och inte alls ivägen, den går att sätta vart du vill(till en av styrlinorna, mittlinorna eller till 5:e lina om du har det) och enkelt att sätta den i din ”hp-leash”Om den sedan e sladdrig håller inte jag med om!
Jag har kört en del med -04:an, som också har större hål, och tycker den e skön.rätta mig om jag har fel men hur en bom känns beror ju till viss del vilken kite man har!
olika kites genererar ju olika mycket drag på styrlinorna, mindre drag = bomen känns sladdrigare
mera drag = mera ”kitekänningar” i bommen och mer direkt kännsla!
Men e det för mycket drag i styrlinorna får man lätt ont i armbågarna…Hur man vill ha bommen e nog personligt men ett rep i stället för slang ger en ”softare” känsla men håller kanske inte lika bra, fast det e ju ganska enkelt att byta…
Jag återkommer med vad jag tyckar om nya bommen när vi e tillbaka från Fuerte…
…ha det bra i svinkalla Sverige så länge

-
Svar till:
det har jag nästan gjort, det var mer att hela grejen blev så klockren. nästan som att det va genomtänkt.
[/ QUOTE ]
…det där låter ungefär som: Jag har en kompis, kompis, kompis som har en brorsa som har en kompis och han har…

(jag däremot har satt en kite i träd i småland…
) -
Nej köp en twintip! (om du nu inte tänker spendera massa tid med vågåkning…)
Köp en som e mellan 130-140cm lång och gärna bred, minst 38cm…
det e inte svårare att lära sig på en sådan och den har du bra mycket roligare med när du lärt dig, sedan blir det en bra lättvindsbräda!
-
Svar till:
säg att det var i småland
[/ QUOTE ]
det där va elakt! dom bor i ÖSTERGÖTLAND inte småland…
-
jag kör mestadels på djupt vatten, man e inte så bortskämd med bra spots i norra småland

-
Ja den kommer vara demonterbar… men vet i fasen om man orkar göra det varje dag

Hittar vi bara ett ställe man kan ha den på så bygger jag den, det går ju göra så att man bara delar på den, inte plockar ner den helt, och släpar upp den i nån buske eller nått…
Jag kan göra en skiss när vi kommer tillbaka från vinden och värmen, hinner inte nu

-
Svar till:
Svar till:
Bra den där
jag tror jag tipsade om den för nåt år sedan men det e ju en sida ingen bör missa! 
[/ QUOTE ]
Sååå spännande var den ju inte…. Namnet är ju ballt men resten är ju lite dammigt eller?[/ QUOTE ]
kanske inte världens bästa sida men jag och patrikol kanske e ensammen om att gilla Tjejer här på forumet

Och om man gillar hud-visande kvinnor och kite så e den okej!

-
Svar till:
Svar till:
lagom jobbig leash, dessutom ytterliggare en ”sladdrig” bom till marknaden.
[/ QUOTE ]
Hur menard du ”sladdrig” vilken är mindre ”sladdrig”[/ QUOTE ]
tror han får svårt att förklara det där…!
Det var nog bara ett typiskt inlägg från den mannen
-
Bra den där
jag tror jag tipsade om den för nåt år sedan men det e ju en sida ingen bör missa! 
-
Kan det va möjligt med express paket ner till småland, en Bronco 8:a + ny bar, senast Ons kl 22.00