yann
Forumsvar skapade
-
06:08, missade du sovtåget igen eller? Tror du på att det faktiskt var vind igår nu då? 🙂
-
Se där ja! Gratulerar till köpet. Hoppas bara du har mer tur med den än vad jag hade med min. När allt funkar är det verkligen den utimata surfbilen!
Ventilationsluckan är väl den där vita på skjutdörren?
-
Har du en fin våtdräkt så bör du överväga att inte köra med sittsele. Det sliter nåt grymt på sömmarna. OR Session som Walle nämnde här är en hybrid sele (midjesele) med benstraps. Jag kör den själv fast utan benstraps nuförtiden eftersom jag inte vill pajja sömmarna igen. Det som jag tror kan ligga den i fatet är att den inte är så bekväm utan våtdräkt men har inte testat själv ännu.
-
Blir nog ett par Unions. Escalades verkar ju grymmare men kanske lite för proffsiga. Känns mer safe att kunna flyga ut ur bindningarna när man klotar i mach 2. Nic, när beställer vi? Börjar ju bli gött i vattnet nu änna?
-
Nog ingen tvekan om det men lite kallt än så länge va? Tänkte skaffa mig ett par bindningar nu till sommaren. Har du provat Escalade? Fördelar/nackdelar mot Union?
-
1. Klipp en lagom bit cykelslang.
2. Vik slangen en gång i varje ända lika brett som din tejp är bred.
3. Tejpa två varv med coachtejp i varje ända. (Sån vit tejp man tejpar vrister med)
4. Gör ett hål i mitten av tejpen med en sax. Gör ett kryss så man kan få igenom skruven.
4. Fäst slangen mellan brädan och strapen eller ovanför om du har en stor bricka som kan fördela ut belastningen så inte allt hamnar på hålet.Har aldrig gått sönder för mig men det kan vara knivigt att få i skruvarna i insertsen eftersom det blir mer tjafs man ska få plats med.
-
Jezaja kör väl på de där, sommartid iaf. Blir nog lurigt att köra med skor i och gissningsvis ger de inte bättre stöd än ett par vanliga straps med hälstraps. Fast de håller nog bättre än cykelslang och borde vara lättare att montera.
-
Lägg bladdern i en sopsäck, ös i talk och skaka.
Du Pierre, den där brännan var rätt avslöjande. Det gick lixom inte att ta miste på. 🙂
-
Nä det gör man inte men det finns inte bättre förutsättningar för bris än vad det ska bli i helgen. Kallt i vattnet och varmt på land ska det vara.
-
Ge inte upp hoppet än. I helgen blir det bris ju!
-
En flyt/impactväst hade nog räddat mitt revben. Jag inbillar mig att den även skyddar ryggraden lite mot stenar. Funderar på att skaffa mig en att ha när Stenudden går av (riktigt stenigt ställe).
-
Mat, kan jag få låna den efter dig då? Måste testa ju! Eller har inte Thorn 2007 kommit ännu?
-
Jag kommer ner på eftermiddagen tror jag! Drar från Gbg vid 12. Rågelund eller Varberg blir det.
-
Varberg Special på Campino med fri påfyllning av Cola 😉 80 spänn, som hittat!