yann
Forumsvar skapade
-
Sant det där med avdunstning. Just därför har Ripcurl på de nya dräkterna ett ytskikt ovanpå dubbelneoprenet på bålen som gör att vattnet rinner av lättare. På de gamla hade de enkelneopren istället. Körde med en sån hela vintern och har inte fryst nån gång.
Tror inte att Prolimit har det men att ha enkelneopren i röven är riktigt dumt. Har man satt sig på en snäcka så riskerar man att få en ofrivillig bajslucka i nästa wipeout. Har sett det två gånger och det är ingen vacker syn om man kör commando 🙂
-
De bästa dräkterna är de gjorda för vågsurf. Överlägsen rörlighet och oftast bara dubbelneopren som inte alls lika känsligt för repor som enkelneopren. Tyvärr är det de som är dyrast också. Det man ska kika efter är hur mycket hålfiber det är på insidan, hur stretchigt materialet är och om sömmarna är blindstiched, limmade och tejpade (eller tätade med flytande gummi typ). Desto tjockare dräkt man tittar på desto viktigare är dessa egenskaper. På en 3/2a eller en shorty kan man köra på vilken skit som helst men är man ute efter en 6/4 att köra med på vintern så är det lätt värt att lägga lite pengar extra. Ripcurl har livstids garanti på sömmarna och det är det inget annat märke som har vad jag vet. Själv är jag inne på min tredje 6/4a för samma pengar sedan 2003.
Om någon är intresserad så har jag en XCEL Infinity 4/3 i storlek MediumTall som jag vill sälja för 1500:-. Körd en halv säsong och kostade 3500kr ny. Funkar fint 8 månader om året
-
I svag vind funkar det fint att dra i ena styrlinan på en Ozone så det borde funka med alla SLE iaf. Har bara hänt mig två gånger men har löst det på det sättet.
-
Köp en kitekrok och sätt i din windsurfsele. Lätt att chickenloopen trillar ut annars även om man har en chickendick. Det här fick jag bittert erfara när en kille skulle prova min kite…
-
Äh, fjollor! 6/4an är på reklamation nu så det finns ingen återvändo. Sommaren är här för att stanna vare sig den vill eller inte. Ses i A-bay och glöm inte flipflopsen!
-
Virena, du borde prova Sport 11an. Något större behöver inte du med din vikt för dom drar som tåget! Light 12 är också fin och borde passa bra.
Vete17 om det blir kite imorgon. Jag tar med mig drakarna till jobbet idag och försöker kommer ner till kvällen. Föll elakt på handleden när jag skejta igår så den känns lite stukad. Ska testa att steloperera med coachtejp.
-
Virena, jag kanske är på om jag inte får kajta innan dess. Hörs!
-
&%¤#”¤&#!….Vi drog på en riktig bomkörning till Rågelund vid 18-tiden 😡
-
Har du provat att ställa om den där plastgrejen i nacken? Den missade iaf jag när jag provade den i affären.
-
@Chrille 380981 wrote:
Ser intressant ut. Var såg du honom köra och hur skulle man kunna man få tag i honom?
/Chrille
Lunarstorm kanske? :rolleyes: Nä, ärligt talat så har jag sett honom i Varberg, Torstensvik och Rågelund så han bor väl i krokarna.
-
Inte konstigt att dina installationer tar lång tid. Den där blaskan tar ju 99% processorkraft!
-
Den här killen är väl som klippt för det? Kör på en hemspikad bräda utan vare sig rocker, fenor eller rikiga straps men laddar ändå på raileys och backloop kiteloop av vad jag såg. Vet inte vem det är men han är inte en dag över 18 iaf. Hans farsa körde tidigare på hemgjorda kites. Han kör redan North så ni behöver inte ens hjärntvätta honom 🙂