Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing 50 mil men vart?

  • 50 mil men vart?

    Publicerad av wilund på 22 oktober, 2014 vid 19:52

    Är lite trött på att brränna fram och tillbaka i käringviken å småleka, så jag tänkte packa bilen och åka på en liten surftrip fredag till lördag.
    Såg framförmig lite lätt vågsegling typ läjet men nu ser det ut som västkusten får sso-s så tvekar!?
    ska man ta gottland?
    Öland?
    Någon som har ett bra förslag?

    Startar stockholm i ottan på fredag och kan tänka mig att köra ca 50 mil enkel, Efter som jag är både halvkass och feg vill jag gärna ha lättseglade vågor typ Apel.
    Gärna ett spot där det finns hotell inom några mil så jag kan plocka några timmar surf på lördagen innan det är dax att vända hem.

    SNÄLLA hjälp mig med en plan!

    /Oscar

    nachoman svarade 9 år, 6 månader sedan 10 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • perrapops

    Medlem
    22 oktober, 2014 vid 20:52

    Hej! Hade jag varit du hade jag packat bilen och bokat en biljett med färjan till Gotland. Kommer att finnas vind och vågor i olika former.
    Åker du över så slå en signal på 0733292315 så får du guidning Mvh Per

  • dr-masse

    Medlem
    23 oktober, 2014 vid 06:36

    Gotland får även min röst på denna progg.

    Annars ser det ju smått knasigt bra ut runt 08-land den närmaste veckan (!).

  • gustavl

    Medlem
    23 oktober, 2014 vid 06:40

    ahh, Gotland hade varit perfa! blir tight o komma över den här gången..

    //G

  • sailortrash

    Medlem
    23 oktober, 2014 vid 06:41

    jag tror på gotland. på nord däremot går det bra vågor på flera ställen på östra öland och i köpongsvik på västsidan.

  • sailortrash

    Medlem
    23 oktober, 2014 vid 06:41

    visste jag var det gick vågor på sydost i 08-land skulle jag åka dit…

  • wilund

    Medlem
    23 oktober, 2014 vid 07:03

    @Perrapops 728547 wrote:

    Hej! Hade jag varit du hade jag packat bilen och bokat en biljett med färjan till Gotland. Kommer att finnas vind och vågor i olika former.
    Åker du över så slå en signal på 0733292315 så får du guidning Mvh Per

    Tack för tipps och gästfrihet på ön eloge till dig, tyvärr hittar jag inga bra färjeturer de går liksom bakvänt mot vad jag vill ( för sent ut på fredag och förtidigt hem på lördag…?)

  • maglu

    Medlem
    23 oktober, 2014 vid 07:20

    Norrland? ;D
    Lite väl långt kanske, men 3,5m och 14m/s på fredag. Lillskärsudden passar dina kriterier för ett spot som är enkelt och safe. Tyvärr onshore, men långgunt och bara sand. Men blir väl 60 mil…om inte bron i Sundvall är öppnad 🙂

  • robin

    Medlem
    23 oktober, 2014 vid 12:18

    Jag tror på Läjet. Verkar blir lite väster om syd enligt DMI.

  • malmorama

    Medlem
    23 oktober, 2014 vid 17:46

    Mkt bra tråd! Vart finns Sveriges mest lättseglade vågor för vågseglingsnybörjare? Helst på rimligt avstånd från Stockholm. Jag tycker inte tråden gett 100% svar än. Norrland i alla ära men 3.5m låter läskigt, eller?

  • hakuna

    Medlem
    23 oktober, 2014 vid 17:58

    Man får vara uppe med tuppen på lördag morgon…

  • nachoman

    Medlem
    23 oktober, 2014 vid 18:41

    Nära sthlm är väl Käringviken brevid Torö stenstrand ett bra ställe. Ibland rullar det in vågor där som är ridbara. Oftast bra hoppvågor också. Vet inte om det ör såna vågor du är ute efter men hursomhelst ett ok ställe om vinden räcker til.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing 50 mil men vart?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.