Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆Stockholm 2018☆

  • evert

    Medlem
    8 december, 2018 vid 15:18

    Någon som funderar på Dalarö imorgon med launch kring 8.30..?

  • karlklasen

    Medlem
    8 december, 2018 vid 16:15

    Jag funderar på Björkvik imorgon 8.30 men vet inte om jag kommer loss…

  • irieman

    Medlem
    8 december, 2018 vid 17:22

    Dalarö blir nog bra också. Tror det blir Torö för mig men bestämmer mig senare ikväll eller imorgon bitti.

  • karlklasen

    Medlem
    8 december, 2018 vid 21:54

    Jag kör Björkvik, siktar på att komma ut på vattnet före 9

  • evert

    Medlem
    9 december, 2018 vid 07:21

    Jag kör Björkvik, siktar på att komma ut på vattnet före 9

    Var utgår du från? Bryggan eller Sandarna?

    Siktar också på innan 9.

  • callevader

    Medlem
    9 december, 2018 vid 07:28

    Dalarö blir nog bra också. Tror det blir Torö för mig men bestämmer mig senare ikväll eller imorgon bitti.

    Åker till K-viken tror det blir mycket fina vågor i dag.

  • irieman

    Medlem
    9 december, 2018 vid 08:05

    Ja, blir Torö för mig med.

  • sailortrash

    Medlem
    9 december, 2018 vid 10:21

    Tack grabbar!

    Ja det löser sig… på måndag kör jag igång rehab. Tydligen så har killen som ska hjälpa mig varit sjukgymnast åt Svenska skidlandslaget och var med vid vinter-OS 2014 bl.a. Känns bra. 🙂

    Säsongen är nog över för min del också, men mest pga av tidsbrist så här innan jul. Det är klart, skulle det bli 7-8 grader över julledighet och smäck på sydväst kanske det blir lite långgrund segling vid dalarö..man ska aldrig säga aldrig. Men nu är jag inställd på en inomhusskate i fryshuset hela vinter, + lite skid/snowboard norrut… Kanske lite snökite om jag vågar mig ut på isen. OM det blir ngn vill säga…

    till nästa säsongen har jag beställt en sån där foil, så förhoppningsvis blir det mkt lättvindssegling vid Brevik 2019…(NP glidewind för den nyfikne..)

    God jul på er om inte annat

    /M

  • karlklasen

    Medlem
    9 december, 2018 vid 11:19

    Björkvik var fint fast det var lite grisigt att rigga i regnet. Körde 5.5 och det var någon hårdkärnad tjej där som körde 5.0. Rätt choppigt. Tyvärr kramp i underarmarna efter en halvtimme och omöjligt att fortsätta. Måste hitta en fungerande lösning med handskar…

  • sundheden

    Medlem
    9 december, 2018 vid 16:18

    Björkvik var fint fast det var lite grisigt att rigga i regnet. Körde 5.5 och det var någon hårdkärnad tjej där som körde 5.0. Rätt choppigt. Tyvärr kramp i underarmarna efter en halvtimme och omöjligt att fortsätta. Måste hitta en fungerande lösning med handskar…

    Två senaste gångerna, senast förra helgen när det var 3 grader och 5 i vattnet körde jag med open-palm och det fungerade förvånansvärt bra. Tricket är att vara aktiv hela tiden. Sen att töja ut där vantarna går över handled/underarmarna.
    Det är mest att få skydd från vindkylan tror jag.
    Sen såklart regelbunden underarmaträning (och hela kroppen såklart) hjälper så inte musklerna får en chock när det var tre veckor sen de ansträngde sig senast.

  • karlklasen

    Medlem
    9 december, 2018 vid 16:47

    Körde öppet senast och tyckte det var för kallt men bättre än att stumna så det inte går att köra alls. Fram med saxen!

  • irieman

    Medlem
    9 december, 2018 vid 17:11

    Körde Mystics öppna handskar (har även Dakines Cold Water Mittens men där är krampen påtaglig) både idag och förra veckan och det funkade riktigt bra, man blir inte speciellt trött och dom värmer helt ok.

    Blev bra på Torö idag, körde först vågbräda och 5.3 och sen när vinden droppade körde jag vågsurfbrädan, blev en kanondag med många fina vågor som vred in och bra vind på morgonen i 1,5 timme ungefär.

  • gustav1980

    Medlem
    9 december, 2018 vid 19:29

    Själv kom jag lite för sent idag, 5.3 & 5.8, men vinden gav sig redan vid 11 och det var väl då jag gav mig ut ungefär

    Tackar för tipset att ta med vågsurfbräda till Torö för dagar då vinden plötsligt droppar.
    Och gällande kramp, jag tror att smal bom + en vinter med skivstång & hantlar kan hjälpa till. Numera besväras jag inte nämnvärt av att segla med handskar.

  • sailortrash

    Medlem
    10 december, 2018 vid 11:45

    Kramp har mest att göra med blodtillförsel. Enda sättet att träna för det är egentligen att köra ngnslags lågintensiv variant med fokus på kontinuitet, typ varje dag, som glr att kroppen prioriterar att öka nätverket av blodådror i underarmarna (alltså syretillförseln). Rodd är nog det optimala, många klättrare som som har samma problem kör mkt rodd. Själv brukar jag försöka klättra under vintern, men det hjälper inte mot kallvattnet som gör sitt till. Torrdräkt är nog det enda som funkar i dessa temperaturer.

    • Detta svar ändrades 5 år, 3 månader sedan av  sailortrash.
  • electric

    Medlem
    22 december, 2018 vid 18:37

    Det var bättre väder förr … . Så här såg det iaf ut för exakt fem år sedan, 22/12 2013, på Farstanäs när fem av oss Telge-surfare (Hanlar, Juha, Kenny, Martin och jag) tog tillvara en tillfällig “värmebölja” (6 grader) och bra vind (10-13 m/s, lagom för 5.0).
    /Lars

    Attachment Image
    Attachment Image
    Attachment Image
    • Detta svar ändrades 5 år, 2 månader sedan av  electric.
    • Detta svar ändrades 5 år, 2 månader sedan av  electric.
Sida 49 av 50

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆Stockholm 2018☆

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.