Återvunnetbudgetwavebalsafoam board

This topic has 4 svar, 4 deltagare, and was last updated 10 timmar, 48 minuter sedan by Profilbild på MrQuality-MrStoke MrQuality-MrStoke.

• Författare
    Profilbild på hammer hammer 
    Deltagare

Vinterprojekt: kunde inte släppa tanken att bygga om en rrd cult 55:a till en lite modernare fsw. Limmade lågdensitetsfrigolit 1cm skivor i två lager per sida (+2cm bredd per sida) med spännband och lister för att hålla press. Slipade till lagom finish och limmade sedan med vitlim fast balsastripes 2mm*15mm med modellnålar. Slipa igen och planerar två lager 165g glasfiberväv och epoxi för slutresultat. Viktökning 700g hittills och ändrade mått ifrån 255×55 till 232×60. Budget 600kr. Kul=ja Håller=kanske Prestanda? Kul att testa. Arbetstid=20h

Bilagor:

Bilagor:
    2 användare tackade författaren för det här inlägget.
    Profilbild på challgren challgren 
    Deltagare

Coolt och helt rätt att våga tänka “outside the box”!

Kul att höra hur det fungerar i verkligheten, du får skriva något så fort du testat!

Vind- och vågsurf är min fix.
    Team Surfzone!

Profilbild på hammer hammer 
    Deltagare

Tack för respons! Ja, jag återkommer med en testrapport till våren. Glömde nämna att jag kapat nosen och tvingat upp scoopet så att rockerkurvan blir mer harmonisk. Glömde också att nämna att jag inte räknat in förbrukade öl i budgeten. Hur många det.går åt på 20h byggtid minns jag inte 🙂

Profilbild på Bjorn Daniels Bjorn Daniels 
    Deltagare

Håller med Challgren, kul projekt.
    Återvinning av brädor är nått jag tänker då och då på, fast då med utgångspunkt att på ett rationellt sätt uppgradera till en 3D fil från shaper, hittills faller det på arbetstid.

Crater Composites - Lagning, ombyggnad, nykonstruktion av kompositer

Profilbild på MrQuality-MrStoke MrQuality-MrStoke 
    Deltagare

Coolt! Ser fram emot att se ruseltat ! 👍

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

svara

Sveriges största community för vindsurfing, kitesurfing, vågsurfing och SUP sedan 1998
©2018 Surfzone - Share the Stoke

Logga in med

Facebook
 Google

Logga in med dina uppgifter

eller    

Forgot your details?

Create Account