Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bästa 5/3 våtdräkten för runt 2000kr?

  • dansson

    Medlem
    14 september, 2009 vid 14:09

    O’neill Heat 5/3 köp från England nu…punden är låg

    Fick en O’neill Heat 5/3 + O’neill Heat 5/3 skor med frakt för 2400kr

    http://www.freakfish.co.uk

  • dansson

    Medlem
    14 september, 2009 vid 14:14

    O´neill Epic 5/3 1400kr i England samma affär http://www.freakfish.co.uk

  • cosmo

    Medlem
    14 september, 2009 vid 15:13

    Har inte O’Neill gått i konken?

  • dane-insane

    Medlem
    14 september, 2009 vid 15:26

    Ja kör med Mystic Venom Steamer DL 5/3 2009. Har bara haft den sen juni och har aldrig haft nån annan så ja kan inte jämföra med nåt, men ja e nöjd med den iaf. Har lite problem att benen åker upp på vaderna när ja kraschar, är det vanligt eller e d bara ja som har för smala vader??:tongue:

  • davids

    Medlem
    14 september, 2009 vid 15:39

    Dane: Jag har samma problem. Min dräkt sitter i övrigt som en pjäxa men bena glider upp för mig med. Har iofs brottsligt smala vader så tror mest på det..

    Grymt bra tråd! Nån som har storlekstips till mig? Jag är 181 lång, 71 kg, typ normal kroppsbyggnad.. Jag gissar på MT storlek men nån som har några förslag? Hur är det med olika tillverkare, är de väldigt olika i storlekarna?

  • skotten

    Medlem
    14 september, 2009 vid 15:53

    call kent @ ontopsports , he will be able to tell you about anything… and probably more… : )

  • jakobb

    Medlem
    14 september, 2009 vid 16:08
    skotten;575914 wrote:
    he will be able to tell you about anything… and probably more… : )

    haha!!

  • tobbekite

    Medlem
    14 september, 2009 vid 16:11
    Dane Insane;575896 wrote:
    Har lite problem att benen åker upp på vaderna när ja kraschar, är det vanligt eller e d bara ja som har för smala vader??:tongue:

    Händer mig också, och även andra jag känner. Jag har löst problemet genom att använda kardborreband som jag spänner fast längst ner på benen. Har för mig jag fick med det till våtdräkten t o m.

  • davids

    Medlem
    14 september, 2009 vid 16:12

    Har hittat en fin fin dräkt, en Billabong Foil 5/4/3mm.. Nån som har några erfarenheter av denna eller andra Billabong dräkter och nån som har nåt storlekstips? Vet ej om det ska vara Medium eller Medium-tall..

  • shishoff

    Medlem
    14 september, 2009 vid 16:27
    Davids;575922 wrote:
    Har hittat en fin fin dräkt, en Billabong Foil 5/4/3mm.. Nån som har några erfarenheter av denna eller andra Billabong dräkter och nån som har nåt storlekstips? Vet ej om det ska vara Medium eller Medium-tall..

    Jag beställde en Billabong och en Ripcurl från wetsuitoutlet.co.uk men fick skicka tillbaka dem då de var för tajta över underarmarna. Problemet är bara att wetsuitoutlet påstår att de ej fått dem i retur. Det finns inget telnr till dem och deras svarsfrekvens på mailen är minst sagt dålig :mad2:

    Båda var i strl M. Utöver underarmarna passa de bra, jag är 1,75 och normalt byggd.

    Nu har det istället blivit att jag beställt en Mystic Cure Steamer DL 5/3 (http://www.ontopsports.com/catalog_2/product_info.php?cPath=29&products_id=604&osCsid=c960f56ebb3189aca2d86b41e56659c1) vilken påstås ha en riktigt bra flexibilitet.

  • davids

    Medlem
    14 september, 2009 vid 16:33

    Uhmm… Står iofs ett telenummer på förstasidan till wetsuitoutlet.co.uk?! Tråkigt att det blev strul med beställningen, lär ju bli en MT till mig isf…

  • imported_lars

    Medlem
    14 september, 2009 vid 17:14
  • skanepaul

    Medlem
    14 september, 2009 vid 19:19

    Ta inte en Epic! En jättebra dräkt javisst, men ingen backupshield i ryggen vilket kan vara jävligt skönt om det är lite kallare.

    Denna är grymt bra för sitt pris!

    http://www.ontopsports.com/catalog_2/product_info.php?cPath=29&products_id=606&osCsid=65258bb4cd287baadfbdb966e2dd51ad

  • falsterbo

    Medlem
    14 september, 2009 vid 19:35

    Jag kör men ed Prolimit assault 5/3, någon skrev lite om den, jag håller för det mesta med det som skrevs. Däremot uppstår det lätt små “sprickor” i gummit om man råkar komma åt en fena eller något annat vasst. Tror inte man har samma problem med neopren eller vad man annars har för material.

  • yann

    Medlem
    15 september, 2009 vid 05:26
    SkånePaul;575973 wrote:
    Ta inte en Epic! En jättebra dräkt javisst, men ingen backupshield i ryggen vilket kan vara jävligt skönt om det är lite kallare.

    Vad är backupshield för något?

    Om man vill ha en varm dräkt så kolla hur mycket hålfiber det är på insidan. Det är det där lite luddiga som alla vinterdräkter av rang har. Det räknas inte in som tjocklek hos dräkten utan ligger utöver det. Alla tillverkare kallar det olika saker men är ett och samma material som gör det riktigt svettigt å gött.

Sida 2 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bästa 5/3 våtdräkten för runt 2000kr?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.