Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing … bästa bommen/pengar ratio!

  • mag

    Medlem
    27 mars, 2007 vid 07:41

    X6 och framförallt X9 är bra och gedigna. Hittar du dem till bra pris, t ex i Tyskland så köp. Hawaiian Proline (dyr) eller Chinook kol är annars mina favoriter.
    /Magnus

  • mountainfarm

    Medlem
    2 april, 2007 vid 14:08

    Det bidde en kol-Chinook!

    Beprövad och bevisat duglig torde räcka för en weekend-warrior som mig.
    Kul med så många svar och åsikter i tråden, dem har varit till stor hjälp i valet av bom.

    //Montainfarm

  • ola_p

    Medlem
    2 april, 2007 vid 15:46

    Härligt, den bommen är en klart trevlig bekantskap. 🙂

  • _alexander

    Medlem
    2 april, 2007 vid 17:50

    chinook´s kolbom slår allt i mitt tycke!
    är lika fin som x9 och liknande men för ett mycket fördelaktigt pris

  • culing

    Medlem
    3 april, 2007 vid 20:28

    Du kan fan aldrig ha seglat med en X9:a!

  • blabussen

    Medlem
    13 april, 2007 vid 15:18

    @feg 367078 wrote:

    Har fått skäl att omvärdera min uppfattning som är/var samma som din. Jag köpte en 1200:- Local Spirit bom i fredags och har is/snö-surfat två dagar med den med tillhörande krascher, kastfall, pumpningar och aphängande. Även jag är för tung och har upplevt “gummibandsbommar” av aluminium men denna känns mycket bra. Ska dock vänta till till vattensäsången för slutgiltigt omdömme.

    En fundering är att mycket av “styvhetskänlan” i bommen sitter i frontbelsaget och att en alubom kanske blir gele först med tiden när alla hål där den skruvats ihop nötts upp och bommen därmed börjat glappa.

    /feg

    Jag har kört en sässong med min local spirit och den tar in vatten som ett sänkt skepp, blir tung som fan när jag ska vattenstarta.. men är man väl igång är den ganska skön 🙂

  • surfmeister

    Medlem
    6 maj, 2007 vid 11:14

    @Drakglenn 370994 wrote:

    Mina XTR kolegor har svarat på det mesta:wink:
    Föll främst på tjocka rör och att det inte var monocoque, fanns mer såsom undermåligt frontbeslag, irriterande glapp samt att jag snappat upp diverse reklamationer, satte spiken i kistan för min del….

    Nånting säger mig att jag kommer få på skallen av Cinokpattrullen 😀 (Adde, Basse och Ola P, som verkar nöjda med märket)….

    //Glenn

    Ni som seglar XTR; hur påverkar bomkruvan större segel? Kan man exempelvis segla med Simmer X-type 2 6.4m2 eller NP Saber 6.7m2 utan att seglet tar i bommen? Eller är bomkurvan för tajt för dessa segel? Bomlängden bör ju vara ok (runt 1.90)…..

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing … bästa bommen/pengar ratio!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.