Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bästa Våtdräkten

  • dude

    Medlem
    16 december, 2012 vid 20:17

    Ingen repris idag. För mycket vind för SUP oc för lite för vindsurfing, i alla fall för min utrustning. Nästa potentiella dag för mig är på lördag…

    (fast egentligen är det allt annat som gör att jag inte ens kollade särskilt seriöst på alternativen för denna söndag, nu när det ändå inte var episkt på något sätt… …det blir det nog på julafton :santa: )

  • mag

    Medlem
    16 december, 2012 vid 21:03

    Tunnare bomrör gör all skillnad i världen mot kramp.

    Dräkt med integrerad huva är supertät jämfört m lös huva. Men beror nog på huvudform vs huvaform om det läcker. Köpte en tight dräkt och det kommer in klart mindre vatten pga det också. Nya smidiga neopren gör att jag kunde välja smalare dräkt på oneill.

  • dude

    Medlem
    17 december, 2012 vid 06:27

    @Mag 704672 wrote:

    Tunnare bomrör gör all skillnad i världen mot kramp.

    Intressant. Någon gång testar jag det nog:smirk:

    Ledklättring skulle dock kunna vara väldigt bra. Man tränar ju upp tålighet mot exakt det som man vill undvika, ‘kramp’ alltså – eller som det heter i klättringsammanhang ‘pump’. Och precis som i klättring gäller det att undvika att gå på det för hårt i början före man är helt uppvärmd vilket lätt gör att man får pump/kramp. Och det enda jag kan tänka mig (utan att gå ut på vattnet i lättare förhållanden) är att stå och testa kraften i seglet på stranden.

  • oscar

    Medlem
    17 december, 2012 vid 06:44

    Förstår inte varför ni envisas med att kalla det kramp, det är ju en helt annan sak, Det är ju mjölksyra i i underarmarna som är problemet.

  • john1

    Medlem
    17 december, 2012 vid 09:56

    Til Oscar.
    Det behöver inte vara mjölksyra som ger problemen.
    En viktig nerv (N. Medianus) innerverar handens och fingrarnas böjmuskler, viktiga muskler för att orka hålla om bommen. Medianusnerven kan komma i klemm uppe i armbågsnivå där den framtill kan komma i klemm mellan 2 muskelhuvuden till en muskel (Pronator Teres). Symptomen kan säkert vara på olika sätt, Ett symtom kan vara känslan av utmattning av underarmsmusklerna så du inte klarar hålla om bommen. Det blir ennu mera tydligt när man får på sig sin fina vinterdräkt som ofta är trång i armarna. Köp ingen dräkt för Kitesur, köp en dräkt med god plats för underarmarna (alltså inte bara mjölksyra)

Sida 5 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bästa Våtdräkten

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.