Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bilder från Varberg 21/7

  • sundberg

    Medlem
    24 juli, 2009 vid 17:09

    Fina bilder!

  • the-champ

    Medlem
    24 juli, 2009 vid 17:42
    Sundberg;561298 wrote:
    Fina bilder!

    tack …nu finns mera bilder på
    http://www.oweandersson.se/

  • gammel-ippa

    Medlem
    24 juli, 2009 vid 19:01

    läckert Owe

  • aronh

    Medlem
    24 juli, 2009 vid 19:18

    Många väldigt snygga bilder. Riktigt kul. Tack för det.

  • surf-henke

    Medlem
    24 juli, 2009 vid 20:27

    snygga bilder=) alltid kul att komma med på bild^^

  • svenne

    Medlem
    24 juli, 2009 vid 21:09

    Alltid kul när någon tar bilder, men…
    Det hade varit fina bilder om det inte hade stått en fetstilad webbadress tvärs över dem. Om du ska märka bilderna, kan du inte göra det lite mer diskret?

  • the-champ

    Medlem
    25 juli, 2009 vid 07:34
    Svenne;561340 wrote:
    Alltid kul när någon tar bilder, men…
    Det hade varit fina bilder om det inte hade stått en fetstilad webbadress tvärs över dem. Om du ska märka bilderna, kan du inte göra det lite mer diskret?

    Då fyller märkningen sin funktion då,att folk inte skall stjäla dom och lägga ut överallt utan min tillåtelse . vi du ha bilder utan “märkning” så finns dom till försäljning.

  • svenne

    Medlem
    25 juli, 2009 vid 09:37
    The Champ;561368 wrote:
    Då fyller märkningen sin funktion då,att folk inte skall stjäla dom och lägga ut överallt utan min tillåtelse . vi du ha bilder utan “märkning” så finns dom till försäljning.

    Jag har tre polare som jobbar som yrkesfotografer och ingen av dem använder stämpling över huvudtaget. Och de livnär sig på det.
    För min egen del stör jag mig mer på stämpeln än att titta på bilden.

  • doc

    Medlem
    25 juli, 2009 vid 10:16

    Om vi nu snackar tillåtelse är det faktiskt så att du inte får lova att publicera närbilder på folk utan deras tillåtelse, men det tycker du kanske inte är lika viktigt? Eller har du tillstånd från alla du har plåtat?
    😉

  • dr-masse

    Medlem
    25 juli, 2009 vid 10:45

    Sköna bilder!

    Och ja, visst vore det najs att se motivet snäppet bättre, men jag stör mig inte så farligt på “märkningen”, även om den ganska lugnt kan placeras mer diskret utan att öka risken för “stöld” nämnvärt. Tror dessutom att de som är med på bilderna är rätt glada över att bli fångade på bild, ah!

  • the-champ

    Medlem
    25 juli, 2009 vid 12:21
    Svenne;561401 wrote:
    Jag har tre polare som jobbar som yrkesfotografer och ingen av dem använder stämpling över huvudtaget. Och de livnär sig på det.
    För min egen del stör jag mig mer på stämpeln än att titta på bilden.

    Tråkigt att höra…

  • doc

    Medlem
    25 juli, 2009 vid 14:36
    dr Masse;561418 wrote:
    Sköna bilder!

    Och ja, visst vore det najs att se motivet snäppet bättre, men jag stör mig inte så farligt på “märkningen”, även om den ganska lugnt kan placeras mer diskret utan att öka risken för “stöld” nämnvärt. Tror dessutom att de som är med på bilderna är rätt glada över att bli fångade på bild, ah!

    Det tror jag med. Jag tycker bara att det är festligt att kasta en av grundprinciperna inom foto överbord för att i nästa sekund vara väldigt bekymrad över att någon olovandes skulle använda bilderna 😉

  • the-champ

    Medlem
    25 juli, 2009 vid 14:50
    Doc;561410 wrote:
    Om vi nu snackar tillåtelse är det faktiskt så att du inte får lova att publicera närbilder på folk utan deras tillåtelse, men det tycker du kanske inte är lika viktigt? Eller har du tillstånd från alla du har plåtat?
    😉

    Doc : Nu pratar du om sådant du inte känner till ,du har alla rätt att publicera bilder så länge dom inte är kränkande …
    Jag har förrut lagt ut bilder i mycket bra format och folk har velat köpa bilder men trotts ett mycket billigt pris har dom istället tagit dom som var utlagda och sedan sagt till mig att “jag tog dom från hemsidan istället så jag behöver inte köpa”
    Om du som jag hittat mina bilder på diverse ställen utan att ditt namn eller annat om att du har tagit fotot finns med så kanske du tänkt annorlunda.
    Angående “proffsfotografer” utan stämpling så finns det massor av sidor på nätet som har vattenstämpel på sina kort.
    Vad du sedan menar med grundprinciper får stå för dig .
    Bilder till dom jag känner har aldrig kostat något och då pratar vi högupplöst .
    Och visst jag kan ta åt mig att det är ett fåtal som “hakar upp sig ” men trots allt är det väldigt få som gör det utan förstår varför och uppskattar bilderna.
    Visst man kan lägga bilder i 400 pixlars bredd men det blir inte heller så kul,vilket görs på många sidor av samma orsak som som att jag “stämplar” mina bilder.
    Mvh
    Owe

  • snaffe

    Medlem
    25 juli, 2009 vid 17:32

    Tycker det är riktigt snygga bilder!

  • the-champ

    Medlem
    25 juli, 2009 vid 17:38
    snaffe;561481 wrote:
    Tycker det är riktigt snygga bilder!

    Trevligt att du uppskattar bilderna …:cool2:
    Owe

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bilder från Varberg 21/7

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.