Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bräda på T-banan.

  • nlc

    Medlem
    24 november, 2007 vid 06:00

    Gött mos!

    Undrar om portföljtricket fungerar även på min fru?

    -Ska du ut å surfa nu igen?
    -Nej älskling, det är min nya portfölj till jobbet…

    Nä det funkar förmodligen inte.

  • gustav1980

    Medlem
    24 november, 2007 vid 09:54

    Jag fraktade en bräda på tåget mellan Stockholm-Härnösand härom veckan.
    Brädan, 98 liter, låg i boardbag tjusigt instuvad vid handikapplatsen på tåget.
    Det var inte det minsta populärt. Konduktören hade en lång utläggning kring “hur det skulle se ut om alla…” och “vad händer om det börjar brinna”.

    Ganska förståeligt.. men det känns tryggare att ha ömtåliga grejer i kupén än i en godsvagn.

  • styret

    Medlem
    24 november, 2007 vid 10:13

    jag brukar ta med min överfulla trippelbag på tåget till köpenhamn från kalmar.
    har fått betala barnbiljett från malmö till köpenhamn för den en gång.
    ganska stort barn.
    annars har det alltid gått bra, fast folk brukar vara rätt så nyfikna.

  • rasmus_w

    Medlem
    24 november, 2007 vid 19:32

    @NLC 430314 wrote:

    Gött mos!

    Undrar om portföljtricket fungerar även på min fru?

    -Ska du ut å surfa nu igen?
    -Nej älskling, det är min nya portfölj till jobbet…

    Nä det funkar förmodligen inte.

    Minst lika viktigt är väl om det funkar på chefen.

    -Måste iväg bums, viktigt kundmöte…

  • ubaten

    Medlem
    26 november, 2007 vid 08:46

    med min första bräda åkte jag kommunalt från täby till fisksätra . det gick hur bra som helst och då var det en monster mistral på 2,90 samt 75 bred.
    finns två alt att göra det på var trevlig mot allt och alla alt se bara hård och likgiltig ut men framföt allt ta en plats i vagn längst bak

  • nomad

    Medlem
    26 november, 2007 vid 15:33

    …det e bara att se ut som man inte bryr sig. De e inte alltid så lätt för oss stockholmare att tillgodose våra intressen… När jag var yngre utan bil så var det inte alltid så lätt att forsla sig runt i stan…inte ens för en nomad.

    Förutom alla vind- och vågsurfbrädor man knallat runt med på tuben så vad sägs om: bakaxel till en chevavan, elaggregat, svets inkl. gas på pirra, framskärm t amazon, högerdörr t amazon, kylare amazon, rullkärra Laserjolle, 29″ tjock-TV..etc. Listan är lång på allt skit man släpat runt på..

    Men det är egentligen aldrig några problems med SL på det sättet.. SL-rockar på det sättet. Har till och med fått chaffisen på värmdö-bussen att öppna bakskuffen och lasta in en gammal gul hårdplast Vinta 275-bräda men det var på det tidiga 90-talet. Det är bara ens egen fräckhet och bekvämlighetsnivå som sätter gränserna.

    …när Mohammed inte kan komma till berget får berget komma till Mohammed.

    /Nomad

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bräda på T-banan.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.