Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bräda/boots för kite/wake.

  • davids

    Medlem
    26 juni, 2013 vid 08:01

    tre år gammal tråd? geeez

  • pepa

    Medlem
    26 juni, 2013 vid 08:35

    Desperat team rider antar jag…

  • alohasurfer

    Medlem
    27 juni, 2013 vid 09:17

    Eller en LF LFX som har grind base! Det är en kitebräda men är gjord för att kunna köra sliders och kickers! Ganska mjuk flex och inte så mycket rocker som en del gillar dock, men det beror ju på vad du gillar 🙂

  • pepa

    Medlem
    27 juni, 2013 vid 10:04

    @Alohasurfer 712192 wrote:

    Eller en LF LFX som har grind base! Det är en kitebräda men är gjord för att kunna köra sliders och kickers! Ganska mjuk flex och inte så mycket rocker som en del gillar dock, men det beror ju på vad du gillar 🙂

    Fortfarande en tre år gammal fråga.

  • skanepaul

    Medlem
    27 juni, 2013 vid 16:42

    😉 😉

    Ok för att få ut något vettigt av denna tråd så här 3 år senare, det va lite snack om LF Watson Hybrid i början av denna tråd som kitebräda, någon som provat??

  • wakenils

    Medlem
    28 juni, 2013 vid 05:41

    @SkånePaul 712208 wrote:

    😉 😉

    Ok för att få ut något vettigt av denna tråd så här 3 år senare, det va lite snack om LF Watson Hybrid i början av denna tråd som kitebräda, någon som provat??

    jag körde den i Filippinerna förra året, tyckte det funkade när man hade power men den kändes för trög och lite tung…
    Ett par klipp i denna:
    [video=vimeo;39147888]https://vimeo.com/39147888[/video]

    LF Deluxe 2011 funkar, senare versioner har lite mer rocker har jag för mig

  • pepa

    Medlem
    28 juni, 2013 vid 10:19

    Det senaste inom det nya är att Ronix el von videl shnook (stavning) skall funka bra som crossover. Personligen skulle jag inte köra crossover, blir ju lika att köpa två eftersom man sliter mer på brädan om man bara har en.

  • mericsson

    Medlem
    28 juni, 2013 vid 20:01

    Kör själv Tablas the Coax, grymt skön bräda som nog kan ses som crossover (tror jag iaf). Kör den kite och i parken, men helt klart måste det blåsa en del för att den inte ska plöja för mycket och nästan vara okörbar.

  • skanepaul

    Medlem
    29 juni, 2013 vid 06:28

    Kör själv coax 137, dock inte provat den bakom eller cable.

  • mericsson

    Medlem
    29 juni, 2013 vid 18:54

    Aha, då vet du 😉

    Är helt grym på kabeln iaf kan jag säga, dock körde jag då helt utan fenor och det funkade perfekt. Lite slippery landning bara.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bräda/boots för kite/wake.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.