Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Cabriolet som surfmobil

  • swe-496

    Medlem
    26 februari, 2008 vid 18:33

    Ännu värre;) Man har råd med utrustning som bara ligger och tar plats i bilen, men inte råd med tak på bilen…;)

  • spray

    Medlem
    26 februari, 2008 vid 19:11

    Kommer de flesta surfare till stranden i dåliga bilar? Är detta allmänt eller bara ett praktiskt råd för denna tråden?

    Klart överreklamerat med tak!
    OM nån mer har fler tips på luriga kombinationer av cabb och surfbräda så mottages det gärna!

  • jeppo_f

    Medlem
    26 februari, 2008 vid 19:34

    Det är väl ofta så att surfare hellre lägger sina pengar på resor och surfutrustning istället för på en fräsig bil.

    Och det är riktigt jobbigt att åka till Danmark en helg och bo i en cab, så jag tycker nog tak är en ganska finurlig uppfinning. Gärna isolerat. Och med ventilation. Och allra helst klätt i röd plysch.
    Fast ventilationen kan man iofs inte gnälla på i en cab.

    Oj, nu blev det väldigt off-topic…

    /jeppo – kör buss

  • spray

    Medlem
    26 februari, 2008 vid 19:52

    eeehrm, Himlen är det finaste taket som finns 😉

    Lösningen kanske är som folk säger att köpa en bättre surfmobil, kanske en minibuss med flower power.

  • saratoga

    Medlem
    26 februari, 2008 vid 20:14

    @Spray 447322 wrote:

    Men saratoga, DRAGKROK på en cab?! I värsta fall en borttagbar isåfall

    Ja det kan man hoppas! Fin bil var det iaf!

    Dock skrev jag på skoj på något porscheforum för några år sedan och frågade om takräcke till en 924, (tjejen kör en sådan) för att få kunna få med sig strandgrejerna. Tror inte riktigt de förstod humorn för något svar fick jag inte.

  • kalle57

    Medlem
    26 februari, 2008 vid 20:25
    Jeppo_F;447579 wrote:
    Det är väl ofta så att surfare hellre lägger sina pengar på resor och surfutrustning istället för på en fräsig bil.

    Och det är riktigt jobbigt att åka till Danmark en helg och bo i en cab, så jag tycker nog tak är en ganska finurlig uppfinning. Gärna isolerat. Och med ventilation. Och allra helst klätt i röd plysch.
    Fast ventilationen kan man iofs inte gnälla på i en cab.

    Oj, nu blev det väldigt off-topic…

    /jeppo – kör buss

    Buss i all ära (snygg kärra du har förresten) men jag brukar bara ta in på hotell om jag behöver sova över. Rena lakan, dusch o frukost ingår… Har en bra GPS (Garmin Nuvi 250) med alla hotell m.m. inlagda. Funkar hur bra som helst! Tog mig runt hela Europa i somras med den o cabben. Typ 850 mil eller nå’t blev det.

    Ännu mer off-topic känner jag…

  • jat

    Medlem
    26 februari, 2008 vid 20:28

    @Guppy 447517 wrote:

    Vilken bil skall man ha som surfare egentligen, om den båda skall vara hyfsat praktisk och ändå ha själ!??

    Gärna silversurfa för min del! Det verkar dessutom ge utdelning, har Spray visat i annan tråd. 🙂

    Man skall köra miljöbil verkar det som enligt en annan tråd. Det är bra för själen tydligen.

  • jat

    Medlem
    26 februari, 2008 vid 20:55

    @Spray 447569 wrote:

    Kommer de flesta surfare till stranden i dåliga bilar? Är detta allmänt eller bara ett praktiskt råd för denna tråden?

    Klart överreklamerat med tak!
    OM nån mer har fler tips på luriga kombinationer av cabb och surfbräda så mottages det gärna!

    Tycker tråden kommit lite långt från original ämnet så här kommer försök till att ge fakta:
    Länk till bagageräcke: http://www.njoydesign.nu/Shop/Index.php?sArtId=CC07441GX

    Om det är allmänt att surfare kommer i stranden i dåliga bilar är det väl bara åka dit och kolla….

  • guppy

    Medlem
    26 februari, 2008 vid 21:22

    @JAT 447621 wrote:

    Tycker tråden kommit lite långt från original ämnet så här kommer försök till att ge fakta:
    Länk till bagageräcke: http://www.njoydesign.nu/Shop/Index.php?sArtId=CC07441GX

    Ja, det där räcket hade ju funkat bra till en kite.
    Eller en bräda på bredden.
    Hur brett kan man lasta egentligen enl. lagen? Nån som minns?

  • rasmus_w

    Medlem
    29 februari, 2008 vid 21:50

    I början av 90-talet byggde Renault en version av Espace på ett F1-chassi, och naturligtvis också med F1-motor. Att äga en sån hade varit ballare än de flesta cabbar tillsammans.

    Tyvärr gjordes den bara i ett ex.

  • stoorfaen

    Medlem
    29 februari, 2008 vid 22:06

    Som dom flesta här vet så handlar brädsegling till 90% om image, cab med surfbrädor är kanske det snyggaste och ballaste som finns (ta Taylor i Pointbreak som bra exempel) do I need to say more? Tänk på att ha rätt musik bara…Holy D(r)iver kanske…

  • swe-496

    Medlem
    1 mars, 2008 vid 06:00

    @Spray 447569 wrote:

    Kommer de flesta surfare till stranden i dåliga bilar? Är detta allmänt eller bara ett praktiskt råd för denna tråden?

    Klart överreklamerat med tak!
    OM nån mer har fler tips på luriga kombinationer av cabb och surfbräda så mottages det gärna!

    Vem har sagt att det behöver vara dåliga bilar för att det är en buss eller en kombi?;)

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Cabriolet som surfmobil

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.