Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Cumbucorapport

  • martent

    Medlem
    31 augusti, 2007 vid 23:46

    @Vicky 410588 wrote:

    Shit nu sitter man här och är nojig , vakten har just hört ljud och tar med mig peppar sprejen och pak och gar bakom huset.
    HAn har sagt till mig att sitta längst här bak och halla ögonen öppna.

    Bara vi 2 här, en buggy blev ranad i cumbuco idag av 3 maskerade män =/

    Roland vi syns om nagra dagar.
    Eco är säkert fint Marten, tror jag har sett det , toppenläge.
    När kommer du? skulle du kunna ta med dig natt?

    Mitt finger vilar pa upringnings knappen till Eddie ifall nan kommer nu.

    Kan nan ta med vapen ocksa?

    Jag kommer ine från januari! Men helt ärligt det låter som ni är i Irak eller något! Är det BRA eller SKIT! Man fattar ju inte riktigt av det ni skriver!

  • eddie

    Medlem
    31 augusti, 2007 vid 23:48

    Victor tar för mycket kokain
    Detta stället är “bäst”. men ta inte med dig något du inte kan bli av med.

  • eddie

    Medlem
    31 augusti, 2007 vid 23:48

    Blåser det i Januari?

  • roland

    Medlem
    1 september, 2007 vid 14:10

    @Vicky 410588 wrote:

    Shit nu sitter man här och är nojig , vakten har just hört ljud och tar med mig peppar sprejen och pak och gar bakom huset.
    HAn har sagt till mig att sitta längst här bak och halla ögonen öppna.

    Bara vi 2 här, en buggy blev ranad i cumbuco idag av 3 maskerade män =/

    Roland vi syns om nagra dagar.
    Eco är säkert fint Marten, tror jag har sett det , toppenläge.
    När kommer du? skulle du kunna ta med dig natt?

    Mitt finger vilar pa upringnings knappen till Eddie ifall nan kommer nu.

    Kan nan ta med vapen ocksa?

    Kommer inte att åka till cumbuco!
    Du kan nå mig på min mobil om det e nåt!
    85 99954390 nån gång på måndags kväll!
    ate mas!!!

  • larsi

    Medlem
    2 september, 2007 vid 19:21

    Jeg var i Cumbuco 3 uker i 2005, ble ikke ranet , men det var flere jeg snakket med som hadde blitt ranet. i 2006 var jeg 2 måneder i området , da oppdaget jeg Paracuru , og var ikke en dag i cumbuco, jeg kommer heller ikke dra tilbake dit. Paracuru er ett mye bedre og tryggere sted. Cumbuco ligger for nært fortaleza, og det er lett for bandidos å komme seg inn og ut igjen.

    Dessuten er det mye bedre å kite i Paracuru, det kan være litt crowded i høy sesongen , men tipset er å dra litt tidlig på dagen, da er det nesten ingen der.
    ellers er det 20 minutter langs stranden til taiba lagona.

    Jeg har ett hus til utleie i Paracuru hvis noen skal ned. (helt andre priser en cumbuco 🙂

    http://www.villa-vento.com

    Lars

    larsisachsen@gmail.com

  • virena

    Medlem
    2 september, 2007 vid 19:42

    @LarsI 411028 wrote:

    Jeg var i Cumbuco 3 uker i 2005, ble ikke ranet , men det var flere jeg snakket med som hadde blitt ranet. i 2006 var jeg 2 måneder i området , da oppdaget jeg Paracuru , og var ikke en dag i cumbuco, jeg kommer heller ikke dra tilbake dit. Paracuru er ett mye bedre og tryggere sted. Cumbuco ligger for nært fortaleza, og det er lett for bandidos å komme seg inn og ut igjen.

    Dessuten er det mye bedre å kite i Paracuru, det kan være litt crowded i høy sesongen , men tipset er å dra litt tidlig på dagen, da er det nesten ingen der.
    ellers er det 20 minutter langs stranden til taiba lagona.

    Jeg har ett hus til utleie i Paracuru hvis noen skal ned. (helt andre priser en cumbuco 🙂

    http://www.villa-vento.com

    larsisachsen@gmail.com

    Låter toppen med det där huset:wink:. Då kanske man kan höra av sig till dig när man närmar sig. Kommer väl vara där i november eller december kanske.

    Virena

  • bokhylla

    Medlem
    4 september, 2007 vid 01:05

    Shit!
    Det här är mer spännande än att plocka bananer på ICA.
    Lever du nu eller Viktor?
    Är iallafall ingen idé att komma hem till Sthlm, blåser bara V och NV hela jävla tiden!

    Lycka till! 😉

  • eddie

    Medlem
    4 september, 2007 vid 13:22

    Viktor blev igar nerdrogad med 3 kg pure Brazilian Cocaine. Strax darefter valdtogs han av tre dvargar samt en prostituerad transsexuell med enorma bomber. Jag försökte förtvivlat hjälpa honom loss. Lyckades faktiskt tva ggr, men han sprang tillbaka in i ormgropen.
    Det senaste jag hörde var att han tidigt i morse (tillsammans med en självdöd häst) kördes in till barhuset i Fortaleza.
    Synd… det var en fin kille. Frid ma vila över hans minne!

  • vicky

    Medlem
    5 september, 2007 vid 02:38

    Killen som köper 1gram mjöl för 200kr har snackat med sina polare och dom har fatt upp ett spar pa det, kanske jag far det imon

  • stellan

    Medlem
    5 september, 2007 vid 07:01

    @Eddie 411596 wrote:

    Viktor blev igar nerdrogad med 3 kg pure Brazilian Cocaine. Strax darefter valdtogs han av tre dvargar samt en prostituerad transsexuell med enorma bomber. Jag försökte förtvivlat hjälpa honom loss. Lyckades faktiskt tva ggr, men han sprang tillbaka in i ormgropen.
    Det senaste jag hörde var att han tidigt i morse (tillsammans med en självdöd häst) kördes in till barhuset i Fortaleza.
    Synd… det var en fin kille. Frid ma vila över hans minne!

    Sluta skriv om dig själv i tredjeperson

  • roland

    Medlem
    5 september, 2007 vid 15:51

    @LarsI 411028 wrote:

    Jeg var i Cumbuco 3 uker i 2005, ble ikke ranet , men det var flere jeg snakket med som hadde blitt ranet. i 2006 var jeg 2 måneder i området , da oppdaget jeg Paracuru , og var ikke en dag i cumbuco, jeg kommer heller ikke dra tilbake dit. Paracuru er ett mye bedre og tryggere sted. Cumbuco ligger for nært fortaleza, og det er lett for bandidos å komme seg inn og ut igjen.

    Dessuten er det mye bedre å kite i Paracuru, det kan være litt crowded i høy sesongen , men tipset er å dra litt tidlig på dagen, da er det nesten ingen der.
    ellers er det 20 minutter langs stranden til taiba lagona.

    Jeg har ett hus til utleie i Paracuru hvis noen skal ned. (helt andre priser en cumbuco 🙂

    http://www.villa-vento.com

    Lars

    larsisachsen@gmail.com

    Price : 300-375 Euros Per Week
    en anning dyrt kanske din djavla skojare…..

  • hengo

    Medlem
    5 september, 2007 vid 19:25

    det var dyrt ja. Jag tror vi betalade ca 5000 i månaden för vårat gigantiska hus i Cumbuco. Var iofs nåt år sen men så stor skildnad kan de ju inte vara. Vet de som hyrde sina hus ännu billigare

  • larsi

    Medlem
    6 september, 2007 vid 12:21
    hengo;411991 wrote:
    det var dyrt ja. Jag tror vi betalade ca 5000 i månaden för vårat gigantiska hus i Cumbuco. Var iofs nåt år sen men så stor skildnad kan de ju inte vara. Vet de som hyrde sina hus ännu billigare

    Når var det du fikk leid ett hus til 5000kr i måneden ?, og hvor langt måtte du kjøre for å komme til huset ? – prisene har økt mye der på ett par år. Jeg har ikke sett noen hus der som er billigere å leie med avstand og standard tatt i betrakning. Mange hus ligger også mange kilometer fra centrum.

    Mange reiser også ned for å finne seg ett hus når de er der, men ender opp med en dårligere deal.

    Pousada med ok standard ligger på 50 reais per natt i paracuru (ca 150kr (ca 1100 kr for en uke) er man da 2 – 3 personer vil man få ett stort hus med eget svømmebaseng for samme prisen! Det kan da ikke være en dårlig deal ?

    Har du noen konkrete eksempler så kom gjerne med dem, da kan jeg eventuellt justere prisen 🙂

  • vicky

    Medlem
    6 september, 2007 vid 21:39

    Igar var det full rulle igen
    Tequila race i baren. Jag blev sa rund om foten att jag inte kunde ga.
    Björn norrmannen och tva brasilianskor skulle följa mig hem.
    Jag har svaga minnen av detta, vi kommer iallafall fram till pousadan.

    Björn haller mig i ett polisgrepp framför kikhalet och jag ser antagligen helt misshandlad ut.

    Vakten slar pa sirenen ringer polisen och väcker alla i hela omradet.
    Polisen kommer och slanger ner oss i backen och kollar oss.
    Portarna öppnas och alla som bor här inne star med slagträn, pepparsprej och är helt chockade.

    Jag är sa drita full att jag inte klarar av att sta upp.
    Mario vart jävligt förbannad. Björn har fatt sig en basting och är bannad pa livstid.

    Sen kommer Havard full som atan in när Mario och hans föäldrar och barnfamiljen äter frukost.

    – youre a idiot, u can´t do like this skriker MArio.

    Ni lär komma ner det blir bara roligare för var dag som gar.

  • wibban

    Medlem
    6 september, 2007 vid 21:53

    Tjena Victor!
    Händer fortfarande mycket märker jag…
    Jag hoppas dock det lugar ner sig lite till jag kommer dit.
    Har du träffat Pat och Aurelie på Kitecamp Cumbucu. De är vänner till Mario och jag har för mig att Pat var med inne i Fortaleza och köpte larm…
    Träffar du dem så hälsa från Magnus. Jag var där förra året och ska bo där igen.
    Bara 2 måndader kvar nu… längtar

    Ha de gott

Sida 4 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Cumbucorapport

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.