Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dagens Torö

  • dude

    Medlem
    21 januari, 2008 vid 10:59

    Masten var exakt 4,02 meter.

    Rasmus_W;440010 wrote:
    Och hur lång mast körde dude med? 230? 😉
  • dude

    Medlem
    21 januari, 2008 vid 11:02

    Och du hamnade dessutom med i Expressen bland notiserna vad som hände i “stormen” 🙂

    Fjant;439815 wrote:
    Jo, det är jag! (Markus)
    Fastnade på ett par bilder, det var kul! En seg bottensväng och en krock med våg på väg ut. Tack för det!

    /Fjant

  • ola_p

    Medlem
    21 januari, 2008 vid 11:08

    Med fel namn dock. Och på webben tappade de bort min byline. Dom är helt hopplösa… Men det blir ju lite kaffepengar iaf.

  • dude

    Medlem
    21 januari, 2008 vid 13:52

    Synd på media att de e så nonchalanta. De ska ju va rätt 🙂

  • oaxen

    Medlem
    21 januari, 2008 vid 14:47

    @Ola_P 440043 wrote:

    Med fel namn dock. Och på webben tappade de bort min byline. Dom är helt hopplösa… Men det blir ju lite kaffepengar iaf.

    Faktum är att du kan ta betalt för att de missat byline etc. Jag har t o m för mig att det finns en prislista på det.

    Det kan alltså bli kaffepengar x 2 : )

  • ola_p

    Medlem
    21 januari, 2008 vid 15:03

    Jodå, jag tror det är 100% på utebliven byline enligt sff prislistan…

  • nachoman

    Medlem
    21 januari, 2008 vid 15:06

    Fan vad fett! Bilderna är ju grymt hardcore!

  • frippe75

    Medlem
    21 januari, 2008 vid 15:38

    @Ola_P 440082 wrote:

    Jodå, jag tror det är 100% på utebliven byline enligt sff prislistan…

    JAHA då var det bestämmt…

    Jag snodde en bild av dig och la upp på facebook som du redan noterat….
    Till det fashionabla priset av 0 kronor..

    Tydligen missade jag byline vilket du snabbt noterade…

    Nu vet jag 0 x 2 = 0

    PerfekT!!

  • svenne

    Medlem
    21 januari, 2008 vid 15:44

    Fast på det världsomspännande nätverket strular PUL till det för den enskilde fotografen, så du kan nog kvitta eventuella fakturor mot att det var just du på bilden. Ja, så tillvida det syns att det är du och fotografen inte frågade om lov först. 😉

  • koa

    Medlem
    21 januari, 2008 vid 16:18

    …ja personen som försöker sälja sin lilla Torö udde har inte heller betalt
    för min bild som han och mäklaren använde för den ev. försäljningen…

    Men det finns roligare saker i världen att bry sig om 😉

  • getwet

    Medlem
    21 januari, 2008 vid 16:37

    @Koa 440098 wrote:

    …ja personen som försöker sälja sin lilla Torö udde har inte heller betalt
    för min bild som han och mäklaren använde för den ev. försäljningen…

    Men det finns roligare saker i världen att bry sig om 😉

    Japp det gör det……finns massor med roliga grejer och hitta på. Själv har jag precis införskaffat en Överums tvåskärig plog till min Grålletraktor, den borde bita bra på Örens mylla runt ett visst hus:wink:

    Någon som vill åka traktor till Torö förresten en mörk januarikväll….?

  • nachoman

    Medlem
    22 januari, 2008 vid 12:57
    getwet;440099 wrote:
    Japp det gör det……finns massor med roliga grejer och hitta på. Själv har jag precis införskaffat en Överums tvåskärig plog till min Grålletraktor, den borde bita bra på Örens mylla runt ett visst hus:wink:

    Någon som vill åka traktor till Torö förresten en mörk januarikväll….?

    Haha, lätt! Har en polare som har en Case Magnum och tror minsann att det sitter en tolvskärig på den. Den skulle vara grym 😉

  • nachoman

    Medlem
    22 januari, 2008 vid 13:05
    Oregistrerad;439675 wrote:
    DaKine-vantarna är bra, men för denna segling inte tillräckligt bra. Jag funderar på att customisera dom för att passa mig och Torö en dag som denna.

    Fasen, nu när gummit är så pass bra att man kan tokspolas, segla, mm i 3-5 grader och 20m/s utan att frysa, ska väl för fasen vi kunna lösa handlskproblemet!

    Whatever, hade det varit handskfritt tror jag vi hade kunnat få dagens om än stökiga men läckar vågor att se betydligt bättre ut!

    Skit vad det blåser!

    Jesper B

    Moddade mina DaKine vantar med lim från Biltema, Gummilagning. Gick åt en tub per handske men jag lyckades nog få dem åtminstone 95% tätare. Ska gå över dem en gång till nu när man sett var de läcker. Tyckte att de var värdelösa innan, men efter rejält med lim så funkar de finfint för vintersegling.

    /Lage

  • jesper_b

    Medlem
    22 januari, 2008 vid 15:18

    Mitt problem är inte att handskarna läcker eller kylan. Tycker till och med att det är bra att de läcker lite. Då kan man pressa ut vattnet ur dem.

    Mitt problem är att de klämmer åt lite på handleden. Jag är så otroligt grov (där me), eller om det är mina extremt ytliga blodådrar, så jag kan knappt ha långärmad våtdräkt. Med handsken utanpå våtdräktsarmen stänger det helt enkelt av för mycket och jag får tokkramp.

    Enklaste lösningen är kanske en storlek större handske, men då är jag rädd för att jag kommer glida inne i handsken. Jag har dessutom en mer hi-tech-lösning som jag ska meka till: Jag tänker gjuta en 3-4cm bred hårt armband i typ tunn kol eller något. Denna ska formgjutas på mina handleder med en tunn distans emellan. Efter lite förstärkning så kommer jag ha dessa under våtdräktsärmarna längst ner. Sedan trä på handskarna ovanpå. Det kommer bli tätt och fint och inget som klämmer!

    Lösningen är ju en gammal torrdräktslösning, min ska dock vara mycket mer kolfiber och custom! Sedan ska nog kunna vara lika urstark som vanligt!!

    /Jesper

    Klart att man kan täta handskarna också, om det är temperaturen som är problemet.

  • swe-496

    Medlem
    22 januari, 2008 vid 15:28

    Vi får nog döpa om Jeppe #Mr Hot# till CarbonJeppe…;).
    Han har en riktigt porrig lösning för oss formulaseglare. Carbonclips till blocken i uthalet…Det är seglingsporr på hög nivå;)

Sida 4 av 5

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dagens Torö

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.